Rechercheur inelkaar geslagen

Auteur Topic: Rechercheur inelkaar geslagen  (gelezen 10134 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2003, 20:45:33
ergert U niet, verbaast U slechts...
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2003, 23:21:59
Goed, hoe moet je er dan mee omgaan? Dat zet je er niet bij. Hoe moet ik omgaan met een stel debielen die met de 4 mei kransen lopen te voetballen op de dam. Hoe moet ik omgaan met elke keer weer die vechtpartijen in de kroeg omdat ze van de lage boete toch niets leren. Hoe moet ik omgaan met oude mensen die worden doodgeschopt om 5 euro. Hoe moet ik omgaan met elke keer weer die berichten op tv dat weer iemand is doodgeschopt door een stel debielen die daarvoor toch maar 4 jaar krijgen en minderjarig zijn en wegkomen met een taakstrafje. Hoe moet ik omgaan met dat geweld dat ik dagelijks weer zie in de bus terwijl de buschauffeur niet ingrijpt (goed te begrijpen want dat heeft hij een mes tussen zijn ribben). Hoe moet ik omgaan met die discriminerende opmerkingen naar allochtone mensen die ik dagelijks hoor. Hoe moet ik omgaan met moordenaars die er met 6 jaar gevangenisstraf er van af komen. Hoe moet ik omgaan met ect ect ect ect ect ect ect ect ect ect ect

Dat bedoel ik nou. Agenten zijn geen klootzakken, maar mensen. Als je verbitterd raakt kan je geen onderscheid meer maken: iedereen is slecht en op het dievenpad. Ik begrijp dat je je gal moet spugen, maar je zal toch moeten zien een positieve uitgangspositie te behouden, met een reëel kritische ondergrond. Ik denk dat je moet beginnen je niet verantwoordelijk te voelen voor de lage straffen in Nederland. Bovendien is nog niet gezegd dat alleen dat helpt. In Amerika zijn ze aanmerkelijk zwaarder en de misdaad is daar nog niet gestopt. Politieman zijn vraagt een brede, gladde rug waar je hetgeen je meemaakt moet zien af te laten glijden. Zeg niet dat ik geen ervaring heb met boefjes, ik heb bij een winkelcentrun gewoond waar allerlei bendes huishielden en niemand deed daar wat aan. Tot wij er zelf gingen optreden met honden en "zaklantaarns ;D" en "live" een aantal van de vernielingen op video vast legden en de daders pakten en overdroegen aan de plaatselijke politie. Dat kwam op SBS6 en toen mochten we er niet meer komen van de politie. Ze hadden het weer in de hand vertelden ze. En dat bleek waar. Nu woon ik achter de Kosmand, een ander probleem winkelcentrum in Huizen met hang jongeren. Ruiten gaan er aan, mensen durven er niet meer heen, er is een winkel waar al 31 keer de ruiten zijn ingegooid. Er zijn daar een paar raddraaiers aan de gang. Maar denk je dat ik daar de hele bevolking en de maatschappij voor verrot veklaar? Er is wat aan te doen, maar de enige oplossing moet komen van de politiek. Niet van jou of van mij, wij zijn maar van geringe betekenis. Alles wat ik vraag probeer het op te brengen  te blijven glimlachen. Het ligt niet aan ons. Niet aan jou. Niet aan de maatschappij. Maar aan een paar hufters.

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2003, 11:26:49
En die paar hufters moeten eens worden aangepakt, al was het door een groep burgers.
Een flink pak rammel (het mag misschien wel niet) helpt best wel, denk ik. En anders zijn er ook nog honden. Eén hap en je bedenk je wel een tweede keer.
Dat is wel heftig, maar het is heftiger als je niet meer nar 18.00 uur over straat durft of als je ruiten al 31 keer zijn ingegooid.

Ik hoorde van collega's dat zij vroeger in Utrecht en Amsterdam etc. de klussen voor de politie moesten doen. Er waren dan beveiligingsbedrijven die knokploegen hadden. Was er een melding van overlast ofzo, dan waarschuwde de politie dat beveiligingsbedrijf (dat nu niet meer bestaat, helaas) en die sloegen heel de boel naar buiten. De politie laadde ze vervolgens in en de rust was weder gekeerd.
Misschien weer iets voor deze tijd?

Christian


Ger

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2003, 13:47:03
Ik ben het deze keer helemaal met Henk eens. Als politieman sta ik er echt niet van te kijken dat ik af en toe een hufter tegenkom. Overigens komt iedereen af en toe een hufter tegen. In principe maakt een negatieve ervaring veel meer indruk dan een positieve. Als je het wilt zien blijkt Nederland vol te zitten met hele aardige mensen. Voor de hufters hebben ze de politie uitgevonden! En hufters moeten natuurlijk een passende straf krijgen voor hun hufterige gedrag. Dat is wettelijk geregeld. En het is ook wettelijk geregeld dat het mishandelen van een politieagent een strafverzwaring tot gevolg heeft.

Ger


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 2 november 2003, 14:12:17
En dat is dan ook weer terecht. Want als de politie de orde moet handhaven moet zij ook voorzien worden van de instumenten en de backup die dat mogelijk maakt. Niets is zo demotiverend als je werk te moeten doen in de wetenschap dat je niet gesteund wordt door je opdrachtgevers. Ik zie nog die zuchtende KLPD'r bij Peter R de Vries die van niemand toestemming kreeg om die hufter te arresteren in het restaurant. Uren telefoneren voor groen licht. Net alsof je iets verkeerds aan het doen bent, terwijl je aan het doen bent wat de maatschappij van je verwacht. Word je dwars gezeten door je eigen suprieuren!!! Leg dat maar eens uit.

Nou, sterkte! 8)


Henk


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 5 november 2003, 17:54:47
Dat was wat Pim Fortuyn ook dwars zat..............

Heb daar laatst nog een interview met hem over gezien en sprak duidelijke, juiste taal hierover, hij zei: Als de hoge pieters nou eens verantwoordelijkheid namen over het handelen van de politie op straat, konden ze ook eens "relax" optreden, zonder constant te moeten denken: Als ik dit doe, sta IK straks voor de rechter en wordt afgezeikt.............


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #16 Gepost op: 11 november 2003, 21:20:14
Inderdaad, het negatieve blijft je meer bij als een positieve ervaring!

Heb het zelf recentelijk ook mogen ondervinden
en daar is maar één woord voor (sorry) KUT!

en wat al deze eikels vergeten....is dat deze mensen mens zijn, een familie/ gezin hebben.... dat ze d'r werk niet meer kunnen cq durven te doen ....omdat ze hulpverlener zijn.......

Geweldig.... lang leve de maatschappy en al die.......

Hoe ver moet het toch gaan?  ik maak me daar echt zorgen over :'( :'(


Gast48368

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 12 november 2003, 12:50:12
De maatschappij begint bij jezelf, zeggen ze..........

En het blijft toch ook een opvoedingskwestie:Zowel voor ouders en voor de maatschappij.

Hoeveel ouders zeggen wel niet tegen hun kind: Sla er maar op als ze je pesten of slaan.........dan beginnen kinderen dit als een normale reaktie op een negatieve actie te zien. En die kinderen worden ook volwassen.....zo draait het negatieve kringetje dan rond.

Het is net als bij kinderen: Je moet goed gedrag belonen, en bij fout gedrag (zwaar) straffen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 12 november 2003, 13:56:47
De maatschappij begint bij jezelf, zeggen ze..........

En het blijft toch ook een opvoedingskwestie:Zowel voor ouders en voor de maatschappij.

Hoeveel ouders zeggen wel niet tegen hun kind: Sla er maar op als ze je pesten of slaan.........dan beginnen kinderen dit als een normale reaktie op een negatieve actie te zien. En die kinderen worden ook volwassen.....zo draait het negatieve kringetje dan rond.

Het is net als bij kinderen: Je moet goed gedrag belonen, en bij fout gedrag (zwaar) straffen.

En het goede voorbeeld geven als overheid. Niet stelen, liegen, graaien, overmatig geweld gebruiken en dan de burger oproepen dit toch vooral niet te doen. Ik hoorde een mooie uitdrukking van een bestuurslid van FNV bond genoten: "Van bovenaf de ladder schoonvegen"* ;D. (Dit naar aanleiding van een ziekenhuis waar de top teveel had uitgegeven aan leuke speeltjes en daardoor verplegend personeel ontslag dreigt te krijgen, want het geld is op.)

Ja, dat is wat er moet gebeuren: "Van bovenaf de ladder schoonvegen" >:(


Henk

*als je onderaan begint wordt je ladder nooit echt goed schoon