Politieacademie

Auteur Topic: Politieacademie  (gelezen 15572 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Gast
Gepost op: 14 februari 2008, 14:23:38
Beste lezers,

Momenteel ben ik me aan het orienteren om te solliciteren bij de politie (Limburg-Zuid) en dan met namen voor nivo 4. Kan iemand mij hier uitleggen hoe de opleiding in elkaar zit en dna met name:

Zit je intern op de opleiidng, wat zijn de lestijden etc etc.

Alvast bedankt voor jullie info.




mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2008, 19:42:22
Er is zoveel informatie beschikbaar maar een website waar je heel veel informatie af kan halen is sowieso www.politie-werving.nl en een forum waar ook een hoop informatie op staat is http://www.politievraagbaak.nl/board/forum.html
Mocht je hier niet de informatie vinden die je zocht moet je maar een pm sturen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2008, 19:54:52
Hoi Dion,

Ik kan je vertellen dat je niet intern hoeft voor de opleiding. Voor Limburg-zuid wordt deze opleiding in Eindhoven gegeven als ik me niet vergis? De lestijden kunnen van 08.30 tot 20.00 uur zijn. Tot 20.00 uur komt bijna alleen maar voor als je ook gaat schieten. Maar dat is pas na een half jaar opleiding.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2008, 23:17:32
Vergeet niet te melden, 3 maanden op, 3 maanden af. Dus, 3 maanden school, 3 maanden op straat. Ook was er iets met het eerst half jaar/jaar geen nachtdiensten? Ik weet alleen niet of dit per korps verschilt.
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2008, 00:03:53
Hoi Dion,

Ik kan je vertellen dat je niet intern hoeft voor de opleiding. Voor Limburg-zuid wordt deze opleiding in Eindhoven gegeven als ik me niet vergis? De lestijden kunnen van 08.30 tot 20.00 21.30 uur zijn. Tot 20.00 21.30 uur komt bijna alleen maar voor als je ook gaat schieten. Maar dat is pas na een half jaar opleiding.

 ;)

Het komt er zowiezo op neer dat elke academie zijn eigen grenzen trekt met betrekking tot lestijden. Je krijgt veel tijd om aan je studie opdrachten te werken, zodat je van een lesdag van 8.00 tot 17.00 uur bijvoorbeeld maar van 10.00 uur tot 14.30 uur les hebt.


Vergeet niet te melden, 3 maanden op, 3 maanden af. Dus, 3 maanden school, 3 maanden op straat. Ook was er iets met het eerst half jaar/jaar geen nachtdiensten? Ik weet alleen niet of dit per korps verschilt.

Dat is inderdaad per korps verschillend. Ik ken collega's van andere korpsen die nu al drie kwart jaar tot een jaar in dienst zijn, en nu pas voor het eerst een andere dienst draaien dan een dagdienst  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2008, 11:23:32
Is best logisch dat dat per korps verschillend is. Je kunt iemand na 2 maanden op straat wel midden in Amsterdam neerzetten in de nacht, maar dat lijkt mij niet echt verstandig. Dat word denk ik wel anders als je een korps in Friesland of Limburg neemt.
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2008, 11:53:59
En dat is dus precies anders om .....

Als er in Friesland, Flevoland, Zaanstreek Waterland iets gebeurt duurt het vele malen langer voordat er collega's bij je zijn. In Amsterdam bijvoorbeeld, duurt dat enkele minuten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2008, 14:20:41
Mij lijken de eerste paar minuten toch ook al heel belangrijk. Als jij in die paar minuten een fout maakt omdat je niet weet hoe je moet reageren, vervolgens word jij of je collega neergestoken/geschoten, dat lijkt me niet echt fijn en is die kans in Amsterdam niet vele malen groter dan in Friesland?
*leegheid*


snoeike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2008, 20:31:05
Ik was na 3 maanden op straat, ook in nacht en avonddienst, in rotterdam zuid. Dat mag alleen niet meer.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2008, 20:42:14
Ik was na 3 maanden op straat, ook in nacht en avonddienst, in rotterdam zuid. Dat mag alleen niet meer.

Is maar goed ook dat dat nu niet meer mag! Is onverantwoord! Studenten die in kwartiel 2, 4 en 6 hebben met uitzondering van het uitvoeren van alcoholcontroles ook niks in de nacht te zoeken. Zeker kwartiel 2 niet dan ben je nog een burger in een politieuniform. Vooral lekker veel naar buiten overdag om te wennen aan het uniform en aan het publiek domein. Ik ben praktijkcoach en merk dat een hoop studenten gelijk de nacht in willen. Op zich logisch want de nachtdiensten zijn vaak toch de leukste diensten met de leukste meldingen. Als ik nachtdienst heb mogen ze best een keer een nachtje mee als 3e man op de wagen maar thats it. Ik zeg altijd maar: Geniet er nog maar even van straks mag je je hele leven in de nacht werken en kijk je terug op de tijd uit de opleiding.