Politieacademie

Auteur Topic: Politieacademie  (gelezen 15570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2008, 09:57:50
Iedereen bedankt voor de ino die jullie gegeven hebben. Mijn inschrijfformulier gaat in iedergeval vandaag met de post mee.

Prettig Weekend.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2008, 19:13:50
Het komt er zowiezo op neer dat elke academie zijn eigen grenzen trekt met betrekking tot lestijden. Je krijgt veel tijd om aan je studie opdrachten te werken, zodat je van een lesdag van 8.00 tot 17.00 uur bijvoorbeeld maar van 10.00 uur tot 14.30 uur les hebt.

In Eindhoven willen ze de dagen in 3 lesblokken gaan delen, met 1 of 2 blokken per dag. van 08:00 - 13:00 is blok 1  van 13:30 -17:30 is blok 2, en van 18:00 tot 22:00? is blok 3
het was nu vaak zo dat je om 08:00 uur tot 10:00 uur moest gaan sporten en daarna van 15:30 tot 17:30 uur moest schieten.... daar tussenin had je niet veel te toen.. ja op school weten ze het mooi te verwoorden op je rooster als zijnde "studie-uren" maar je ken wel mooi een hele dag voor 4 uur, een hele dag op school zitten... de reden hiervoor is dat er schijnbaar teveel studenten en te weinig docenten zijn.

dus nu is het hopen dat ze er bij het maken van het rooster wat meer rekening mee houden..


Is maar goed ook dat dat nu niet meer mag! Is onverantwoord! Studenten die in kwartiel 2, 4 en 6 hebben met uitzondering van het uitvoeren van alcoholcontroles ook niks in de nacht te zoeken. Zeker kwartiel 2 niet dan ben je nog een burger in een politieuniform. Vooral lekker veel naar buiten overdag om te wennen aan het uniform en aan het publiek domein. Ik ben praktijkcoach en merk dat een hoop studenten gelijk de nacht in willen. Op zich logisch want de nachtdiensten zijn vaak toch de leukste diensten met de leukste meldingen. Als ik nachtdienst heb mogen ze best een keer een nachtje mee als 3e man op de wagen maar thats it. Ik zeg altijd maar: Geniet er nog maar even van straks mag je je hele leven in de nacht werken en kijk je terug op de tijd uit de opleiding.

dit verschilt ook weer per korps natuurlijk... Zeeland doet niet zo "moeilijk" ;)..... in kwartiel 2 heb je inderdaad niets in de nachtdienst te zoeken, maar in kwartiel 4 hebben ik ook al met de coach horecadiensten gedraaid (in combi met een alcoholcontrole natuurlijk). In zeeland is het zo dat je in kwartiel 2 en 4 met 3 studenten aan 1 vrijgemaakte coach vastzit, je werkt dan alleen als je coach er is (uitzonderingen nagelaten). In kwartiel 6 draai je 1 op 1 mee met de normale dienst (vaak wel als 2e wagen) maar dan werk je ook vaker nacht/horecadiensten.


KE3

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 april 2008, 21:26:10

dit verschilt ook weer per korps natuurlijk... Zeeland doet niet zo "moeilijk" ;)..... in kwartiel 2 heb je inderdaad niets in de nachtdienst te zoeken, maar in kwartiel 4 hebben ik ook al met de coach horecadiensten gedraaid (in combi met een alcoholcontrole natuurlijk). In zeeland is het zo dat je in kwartiel 2 en 4 met 3 studenten aan 1 vrijgemaakte coach vastzit, je werkt dan alleen als je coach er is (uitzonderingen nagelaten). In kwartiel 6 draai je 1 op 1 mee met de normale dienst (vaak wel als 2e wagen) maar dan werk je ook vaker nacht/horecadiensten.

In Kennemerland werkt het inderdaad (bijna) het zelfde als dat je zegt. Verschil is bij ons dat wij absoluut geen horeca draaien (dat mag namelijk niet als je geen Horecatrainingen / dreigende escalatie / optreden in groepsverband hebt gehad). Wel worden er in die nachtdiensten af en toe even een kijkje genomen in / bij de horeca en word er indien nodig een achtergrondje gegeven door een coach met een student.
In een kwartiel zitten best een aantal (ongeveer 4) nachten, puur om even te wennen aan het nacht draaien. Bij ons draaien we ook met een vrijgestelde coach, in kwartiel zes draaien wij al (als derde man) noodhulp. Wij hebben daar een speciale cursus voor gehad en de AED training.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 9 april 2008, 22:31:28
Weet iemand ook hoe de versnelde politieopleiding hoofdagent is ingedeelt? Hier kan ik vrijwel niks over vinden op internet...


KE3

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 9 april 2008, 23:07:01
Dat ligt aan jouw vaardigheden / vorderingen en aan de mogelijkheden in het betreffende korps  ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 10 april 2008, 22:33:20
Weet iemand ook hoe de versnelde politieopleiding hoofdagent is ingedeelt? Hier kan ik vrijwel niks over vinden op internet...

Daar is ook niks over te vinden. Moet je helemaal zelf uitwerken. Jij geeft dus zelf aan hoe je wil versnellen en welke kernopgaves je naar voren gaat halen en hoe je dat gaat aanpakken.

mvg
Mike


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2008, 23:04:55
Daar is ook niks over te vinden. Moet je helemaal zelf uitwerken. Jij geeft dus zelf aan hoe je wil versnellen en welke kernopgaves je naar voren gaat halen en hoe je dat gaat aanpakken.

mvg
Mike

 

Sorry voor de late reactie, maar als ik het goed begrijp is de versnelde opleiding voor elke student verschillend afhankelijk van je vaardigheden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2008, 17:54:23
Correct  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2008, 18:31:05