GRIP 3 Zeer grote Brand Privéclub 'Deep Inn' - Haarlem 16-02-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote Brand Privéclub 'Deep Inn' - Haarlem 16-02-2008  (gelezen 18534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2008, 22:19:53
Overgenomen van een ander forum

Citaat
Bewoner De Schaker van Volvo-forum gaf vanmiddag al een live verslag. Hij woont op die lokatie en schrijft:

mijn moment van de dag... tsja waar zal ik beginnen??!!

Het was de bedoeling dat ik aan mijn scriptie zou werken maar een aantal factoren gooide hier roet in het eten.

Eerst begon het met een brandweer auto. Ik denk nouja zal wel weer iemand een hamburger hebben aan laten branden... Niet was minder waar. In een um van tijd zag het zwart van de brandweerautoos voor de deur. Veel rook aan de overkant van het Spaarne. Er stond een monumentaal pand in de hens. Nou dan loopt heel winkelend Haarlem natuurlijk te schreeuwen van enthousiasme. Dit heeft ongeveer 5 uur geduurd.

Nu komt het echt spectatulaire gedeelte waardoor ik geen scriptie heb kunnen schrijven:

Zo rond het, waarschijnlijke, einde van het werk van de brandbestrijders circelde een helikopter boven mijn huis rond. Je ziet het denk ik beter van boven dan van de grond. Die helikopter kwam echter steeds lager. Op een zeker moment zo laag dat ik de piloot een knipoog kon geven. Alleen toen maakte hij een fout. Een van de wieken raakte een boom. Met als gevolg een harde knal en een defecte helikopter. Hij maakte snel een noodlanding op een kruising +/- 50 meter verderop. En daar staat ie nu nog steeds geparkeerd. Ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren!!

Als ik geen fotoos zou hebben gemaakt zou ik het zelf niet hebben geloofd!!!!

Wat een spectakel hier aan het Spaarne in Haarlem!!! Voor mijn deur!!!!

Foto's copyright Nicovanroon













en een youtube-je



VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2008, 23:09:57
Hierbij mijn bijdrage van heden middag...

Meer foto's op www.brandweerheemstede.nl en later ook op www.brandweerhaarlem.nl

K2

[verwijderd door de beheerder]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2008, 23:17:24
Brand, brand, brand in het bordeel
Rennen met je...

;D
343, never forget.


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2008, 23:21:00
Grote brand in Haarlem Centrum onder controle

Haarlem - De brand in Haarlem Centrum is brandmeester, dit heeft de Haarlemse brandweer zaterdagavond rond 20:00 uur laten weten.

Zaterdagmiddag rond 14:15 uur werden diverse winkels, horecagelegenheden en andere omliggende panden ontruimd.

Twintig mensen zijn door de hulpdiensten geëvacueerd. In het stadhuis van Haarlem werd opvang geregeld voor geëvacueerden. Bewoners van vijftien ontruimde panden hebben zich op het stadhuis in Haarlem bij de gemeente gemeld.

Zij hebben ervoor gekozen om naar familie of bekenden te gaan. Het is nog niet duidelijk wanneer de bewoners terug kunnen naar hun woning. De brandweer verwacht in een beperkte tijd de nabluswerkzaamheden te kunnen uitvoeren. De oorzaak van de brand is nog onbekend. Het Spaarne in Haarlem blijft afgezet tot de brandweer de werkzaamheden heeft afgerond. De Turfsteeg en omgeving blijft zaterdagnacht afgesloten.

Bron: www.abradio.nl - Videoreportage:


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2008, 23:22:34
Helikopter crasht bijna bij brand in Haarlem Centrum

Haarlem - Onder grote belangstelling is zaterdagavond de "gecrashte" politie helikopter gedemonteerd en op een oplegger getakeld.

De helikopter raakte bij de landing een lantaarnpaal vlakbij de Verfrollerbrug. De kap van de lantaarnpaal kwam enkele meters verderop op straat terrecht. De helikopter werd ingezet om met een wamtebeeldcamera de brandhaarden te lokaliseren. Niemand raakte daarbij gewond. De weg was door de helikopter gestremd. Een grote verkeerschaos rond om het Spaarne was daarvan het gevolg. In de loop van de avond is de politie helikopter weggehaald door een grote oplegger.


(De lantaarnpaalkap ligt midden op het wegdek)

Bron en foto's: www.abradio.nl


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #35 Gepost op: 17 februari 2008, 13:59:05
Foto's copyright Nicovanroon

http://www.nicovanroon.com/Spaarne_Actie548.jpg


Wat een top foto,

je ziet duidelijk de lampenkap door de lucht vliegen en een lantaarnpaal zonder kap.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #36 Gepost op: 17 februari 2008, 14:12:04
Het is zeker een gave foto!n    complimenten aan de maker!  O0   Ik kan alleen niet begrijpen dat iemand op dat punt dat ding aan de grond gaat zetten hoor  :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 17 februari 2008, 14:43:08
Beelden van de bijna crash:


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #38 Gepost op: 17 februari 2008, 16:56:15
Volgens mij raakt hij de lantaarnpaal (?) 2x. Na het eerste contact gaat hij omhoog en raakt hij de kap van de lantaarnpaal...


paul_hartog

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2008, 17:35:06
Jeetje zeg wat een ongeval.
Gelukkig is er niemand gewond geraakt en heeft de politieman
hem snel op de grond kunnen zetten.
Zo zie je maar dat een ongelukje in een klein hoekje zit