Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?

Auteur Topic: Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?  (gelezen 10883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2008, 19:06:30
Ik kreeg vandaag van mijn teamleider te horen dat voor het NK jeugdmotorcros op 22 maart in Oldebroek en het NK motorcross op 2de paasdag (24 maart) in Oldebroek een traumaheli in Zwolle paraat moet staan. Nu vraag ik mij af, waar kan dit voor zijn? Deze eis zou vanuit de KNMV zijn gekomen, van wat ik begrepen hebt uit het verhaal. Maar mijn teamleider wist ook het fijne niet.

Nu is mijn vraag of jullie enig idee hebben waar dit voor zou kunnen zijn. De is de eerste keer dat dit zo is. In ieder geval in onze regio.

groetjes

De KNMV komt niet met die eis, de organisator ook niet..

We hebben in Heerde een echte grandprix en daar stellt de organisator en licentie gevern (FIM) niet eens de eis..
De medische verantwoordelijke van de FIM weet hier van niets..


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2008, 16:55:36
De heli zal ook niet naast het slachtoffer kunnen landen. En het gaat hier over een heli die stand-by is, niet één die wordt opgeroepen na een ongeval.

Dat is waar, maar de meerwaarde lijkt mij dat mocht het fout gaat er vaak ook ernstig letsel aan verbonden is. Snel ingrijpen kan van levensbelang zijn en een arts van een MMT kan net even wat meer. Tevens is snel transport zo gewaarborgd.

@ Gerben: dank voor de foto's, ik zocht ze ook al maar kon ze niet vinden. O0
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2008, 17:02:42
tijdens een evenement al dergelijke zijn KNMV Arsten met een medische centrum op het terrein, waaronder twee chirurgen..

Er is dan al ketenzorg door gesproken..


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2008, 18:20:04
tijdens een evenement al dergelijke zijn KNMV Arsten met een medische centrum op het terrein, waaronder twee chirurgen..

Er is dan al ketenzorg door gesproken..
Bij ons in Oldebroek is er altijd 1 KNMV arts, een verpleegkundige van onze afdeling en er staat een ambulance van Ambulance Event Service uit Belgie op het terrein.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2008, 21:17:46
Mag ik jullie allen erop wijzen dat het grondgebonden MMT Zwolle uitsluitend nog wordt ingezet bij rampen? Dus niet meer met ongevallen! Dit miv 01-01-2008. Het MMT Zwolle is opgeheven omdat er geen paraat team 24/7 beschikbaar is . Politiek besluit. :-[


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2008, 15:23:45
Mag ik jullie allen erop wijzen dat het grondgebonden MMT Zwolle uitsluitend nog wordt ingezet bij rampen? Dus niet meer met ongevallen! Dit miv 01-01-2008. Het MMT Zwolle is opgeheven omdat er geen paraat team 24/7 beschikbaar is . Politiek besluit. :-[

Dat is nieuw voor mij, bedankt! Tja de politiek speelt soms met geld en op andere facetten houden ze het soms te vaak in de portomonnee.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2008, 15:48:11
Mag ik jullie allen erop wijzen dat het grondgebonden MMT Zwolle uitsluitend nog wordt ingezet bij rampen? Dus niet meer met ongevallen! Dit miv 01-01-2008. Het MMT Zwolle is opgeheven omdat er geen paraat team 24/7 beschikbaar is . Politiek besluit. :-[
Dit betekend dus dat de LL uit nijmegen (LL3 als ik mij niet vergis, toch?) tp moet komen hier in de regio als het MMT nodig is?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2008, 15:51:54
Dit betekend dus dat de LL uit nijmegen (LL3 als ik mij niet vergis, toch?) tp moet komen hier in de regio als het MMT nodig is?

In Nijmegen staat inderdaad de Lifeliner3 gestationeerd, toch is in de regio van Zwolle voor een groot deel het gebied van het MMT/ Lifeliner4 (Groningen). Deze kwam nu ook al ter plaatse hoor bij ongevallen in de regio van Zwolle, maar nu is er dus geen ander MMT en worden de inzetten voornamelijk gedaan door de Lifeliner4/MMT.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2008, 16:00:00
In Nijmegen staat inderdaad de Lifeliner3 gestationeerd, toch is in de regio van Zwolle voor een groot deel het gebied van het MMT/ Lifeliner4 (Groningen). Deze kwam nu ook al ter plaatse hoor bij ongevallen in de regio van Zwolle, maar nu is er dus geen ander MMT en worden de inzetten voornamelijk gedaan door de Lifeliner4/MMT.
Oldebroek, mijn "regio" valt onder de MKA Apeldoorn en ik denk dat je LL3 eerder tp zou zijn. Hemelsbreed ligt Nijmegen namelijk een stuk dichterbij aangezien Oldebroek in Gelderland ligt. In Nunspeet, nog geen 15 KM hier vandaan, komt de LL3 of de LL1 altijd tp. Nog nooit de LL4 gezien daar.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2008, 23:20:11
Oldebroek, mijn "regio" valt onder de MKA Apeldoorn en ik denk dat je LL3 eerder tp zou zijn. Hemelsbreed ligt Nijmegen namelijk een stuk dichterbij aangezien Oldebroek in Gelderland ligt. In Nunspeet, nog geen 15 KM hier vandaan, komt de LL3 of de LL1 altijd tp. Nog nooit de LL4 gezien daar.

Klopt, maar boven Zwolle: Staphorst, Meppel; dat is wel Lifeliner4 gebied
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl