Nieuwe Reddingsbrigade oefent in het Twiske

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsbrigade oefent in het Twiske  (gelezen 2703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 18 februari 2008, 12:57:32
Nieuwe Reddingsbrigade oefent in het Twiske

ww.webregio.nl - NIEUWS - Maandag 18 Februari 2008
Video
 
OOSTZAAN - De Reddingsbrigade hield zondag in recreatiegebied Het Twiske een introdag voor de vrijwilligers. De Reddingsbrigade krijgt er dit zomerseizoen weer 14 nieuwe vrijwilligers bij die zich gaan bezighouden met de veiligheid van de bezoekers in het Twiske.

De nieuwe vrijwilligers werden wegwijs gemaakt in het recreatiegebied en kregen te zien met welk materiaal er wordt gewerkt. Hoogtepunt van de introdag was het moment dat de nieuwe vrijwilligers zelf een reddingspak aan mochten en uit een bootje te water werden gezet. De reddingswerkers in spé kregen veel nieuwe informatie: zo ben je sneller zwemmend op je rug, maar als je uit het water gaat, ben je sneller als je vooruit het water uit gaat.

Interesse?
Aanmelden kan via Postbus 1370 1500 AJ Zaandam. De leden van de Reddingsbrigade oefenen elke donderdagavond 2 keer 45 minuten in zwembad de Slag in Zaandam. De leeftijd is voor jeugdlid 7 jaar en voor bewaker 13 jaar.


Samen sterk in de hulpverlening!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2008, 13:28:39
Nieuwe reddingsbrigade?
Bestaat de ooude reddingsbrigade ZAanstad niet meer dan?


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2008, 21:04:10
De reddingsbrigade, de enige instantie waar je met je 13e al toezicht mag houden op anderen..................ik mag hopen dat dit aspirant bewaker is.  ;)

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2008, 11:20:19
Wel goed is dat je als je 7 jaar bent je wel nog even moet wachten en nog niet meteen aan de slag kunt...  O0

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2008, 11:37:56
Nog een aanvulende vraag, wat doet men daar in welk jaargetij vanuit die brigade, dit i.v.m. de getoonde oefening en te beknopte verklarende tekst. Nu komt het op mij over als een SPELtak van de Scouting.

Kees  8)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2008, 12:15:47
Waar maken jullie je allemaal wel niet druk om zeg, er staat duidelijk in de tekst dat dit een "introdag" was voor 14 nieuwe vrijwilligers,
en denk eens terug aan je introdag op school, dan doe je toch ook allemaal leuke dingen om met elkaar kennis te maken en de materialen etc. waar je mee werkt?


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2008, 12:37:03
>:D Ik hoop wel dat de liefhebbers dan duidelijk wordt gemaakt dat de intro geen realistisch beeld geeft van de praktijk.

Kees  8)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2008, 13:25:01
>:D Ik hoop wel dat de liefhebbers dan duidelijk wordt gemaakt dat de intro geen realistisch beeld geeft van de praktijk.

Kees  8)

Geeft een introdag van een school bijvoorbeeld een realistisch beeld van de praktijk dan? Dacht het niet  ::)
Het is toch maar net het begin, zoals ik zei, grotendeels ter kennismaking... de rest komt straks wel...