Moeten beveiligers meer bevoegdheden krijgen?

Auteur Topic: Moeten beveiligers meer bevoegdheden krijgen?  (gelezen 73524 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Gepost op: 20 februari 2008, 13:49:29
Beste allemaal,
Ik ben zelf werkzaam in de beveiliging. En ik wil hier wel eens een discussie aanzwengelen. IK vind het tijd dat beveiligers in Nederland (mits daar toe opgeleid en geoefend) bewapend worden. En dan naar mijn idee met peperspray (ter zelfverdediging) En transportboeien. Wie heeft hier een idee over.




Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2008, 15:29:10
Denk dat daar al genoeg over is gesproken. Simpel antwoord van mij is NEE!!
Waarom denk je dat er maar een paar boa functie's zijn die wel die bewapenning hebben? En ik denk ook niet dat het zinvol is om een beveiliger meer bevoegdheden te geven. Hoe wil je je training op peil houden? Dat is met de nieuwe richtlijnen voor de boa's(RGTB) of 10x of 16x per jaar.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2008, 18:25:55
Beste allemaal,
Ik ben zelf werkzaam in de beveiliging. En ik wil hier wel eens een discussie aanzwengelen. IK vind het tijd dat beveiligers in Nederland (mits daar toe opgeleid en geoefend) bewapend worden. En dan naar mijn idee met peperspray (ter zelfverdediging) En transportboeien. Wie heeft hier een idee over.

Waarom vind je dat dan?  :)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2008, 18:47:02
Wat je vaak ziet bij beveiligingsmensen is dat ze zich gedragen en kleden als politieagenten.
Als beveiligingsmedewerker heb je die spullen helemaal niet nodig,de taken waar je de middelen voor nodig zou hebben zijn voor de politie.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2008, 18:51:38
Wat je vaak ziet bij beveiligingsmensen is dat ze zich gedragen en kleden als politieagenten.
Als beveiligingsmedewerker heb je die spullen helemaal niet nodig,de taken waar je de middelen voor nodig zou hebben zijn voor de politie.

Het kleden als politieagenten hebben beveiligers zelf weinig over te zeggen, er word een uniform gedragen wat door het bedrijf is vastgesteld en is goedgekeurd door justitie.

Overigens hoef ik geen wapens bij het uitvoeren van mijn taken, risico is te groot dat deze tegen mij worden gebruikt en ik ben nog geen situatie tegengekomen waarin ik dringend een busje pepperspray leeg wilde spuiten op een verdachte  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2008, 19:15:59
Dit onderwerp is al veel op het forum aan bod geweest. Ik raad je aan even de zoekfunctie te gebruiken met bijvoorbeeld "beveiliging wapen" als zoekterm. Dan kom je diverse interessante topic's tegen met meer informatie en argumenten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2008, 09:19:15
sorry had de zoek functie idd niet gebruikt maar volgens mij kan er niet genog over gesproken worden. Maar ik zal wel eens gaan zoeken.  ???


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2008, 19:03:21
maar volgens mij kan er niet genog over gesproken worden.

Nou vertel de meerwaarde dan maar eens? En hoe denk je dat binnen strafvordering in te kunnen kleden?


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2008, 21:43:10
ik zal er voor stander van zijn als beveiligers uit gerust worden met transportboeien.
Ik heb tijdens mijn werk meerderen malen mee gemaakt dat ik een aanhouding heb gedaan
waarbij transportboeien waarschijnlijk een hele goede en veilige uitkomst geboden hadden.
Als je iemand afboeid hoef je minder kracht cq geweld te gebreuken om iemand onder
controle te houden. Alles valt of staat natuurlijk met geode training en het oppeil houden hier
van. Verderen bewapening hoeft voor mij niet perse. Al zal peperspray voor zelfverdediging
een goede uitkomst zijn. (hoeveel beveiligers lopen nu bij een inbraak alarm met de mag-lite in
de hand)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2008, 22:09:07
sorry had de zoekfunctie idd niet gebruikt maar volgens mij kan er niet genoeg over gesproken worden.

(Voor de duidelijkheid: het was niet bedoeld als kritiek, maar als een tip ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s