Moeten beveiligers meer bevoegdheden krijgen?

Auteur Topic: Moeten beveiligers meer bevoegdheden krijgen?  (gelezen 73522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2008, 20:12:26
dan zal je eignelijk ook moeten zeggen beveiliging weg bj voetbal, concerten, houseparty's en bij de horeca. Hebben we toch nog wat agenten nodig. En wie gaat dat betalen. Al vaak mee gemaakt hoor in de horeca een doorgesnoven gozer binnen niet meer voor reden vatbaar. politie gebeld en die komen aan de deur. Haal die gozer maar wij komen niet binnen. Ja maar dat lukt niet zonder geweld agent. Ja dan is het zo. Nouw wat moeten we dan????


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2008, 20:27:20
Kijk nu praat je over het particuliere domein en niet over het openbare domein.
Voor zaken die je nu opsomt moet je een toegangskaart kopen en is de organisator, middels de vergunning voor het evenement, verplicht "toezichthouders" ter plaatse te hebben. En mochten deze het niet aan kunnen dan grijpt de politie in.
Zelf ben ik betrokken bij zo'n beetje ieder evenement wat zich in de Amsterdam Arena en de HmH afspeelt en zit dan in het speciale evenemententeam van buro Flierbosdreef. En daarbij zie ik toch met enige regelmaat dat beveiligers zich redelijk buiten hun "werk"terrein begeven. En ook dat zij zich bemoeien met onze werkzaamheden.


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2008, 20:46:45
ja ik praat over een particulier domein. Daar werken wij als beveiligers in 90% van de gevallen. openbare orrder is in principe politie. Maar goed nu mag ik binnen een particulier domein nog steeds geen geweld gebruiken officeel. Al zegt de politie vaak das mooi jullie feestje binnen. Dus wat moet je dan????


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 23 februari 2008, 21:24:41
Openbare orde is niet alleen in de openbareruimte maar ook bij evenementen een politie taak.
En het aanwenden, dreigen of gebruiken van geweld is niet voor beveiligers weggelegd!


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #24 Gepost op: 24 februari 2008, 08:36:17
nouw dan moeten we voor bijvoorbeeld dance valley 150 agenten hebben die het festival trein komen beveiligen.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2008, 13:16:04
Lees eens: Ik schrijf dat de VERGUNNINGSVOORWAARDEN het voorschrijven dat er voldoende toezichthouders(lees:beveiligers) aanwezig zijn.
De politie grijpt pas in als de OPENBARE ORDE in het spel is. En mijn ervaring is dat er daar voldoende politie aanwezig is.


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2008, 21:58:50
Ron echt waar uit eigen ervaring zo werk het dus niet op het festival terrein zijn die gasten echt voor ons. Zeker op een feest als dance valley misschien dat we daar nog ondersteuning krijgen van politie in burger maar inprincipe niet hoor. Men zet niet zo snel politie in op het festival terrein.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 24 februari 2008, 22:15:59
Ron echt waar uit eigen ervaring zo werk het dus niet op het festival terrein zijn die gasten echt voor ons. Zeker op een feest als dance valley misschien dat we daar nog ondersteuning krijgen van politie in burger maar inprincipe niet hoor. Men zet niet zo snel politie in op het festival terrein.
Dit verhaal klopt wel.Ik loop zelf op diverse grote festivals.En de daar aanwezige beveiliging zorgt daar voor de openbare orde,en daar hebben ze in sommige gevallen hun handen vol aan.De zware gevallen worden wel direct overgedragen aan de politie. ;)


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2008, 07:27:10
he he iemand die me snapt.  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2008, 19:21:57
Ron echt waar uit eigen ervaring zo werk het dus niet op het festival terrein zijn die gasten echt voor ons. Zeker op een feest als dance valley misschien dat we daar nog ondersteuning krijgen van politie in burger maar inprincipe niet hoor. Men zet niet zo snel politie in op het festival terrein.

Ik zeg ook niet dat je staat te liegen, maar op Dance Valley is door Amsterdam-Amstelland diverse keren ondersteuning, in de vorm van ME en hondengeleiders, gegeven aan Kennemerland ivm OO.
Maar buiten dat, waarom zou men dan overgaan tot het geven van meer bevoegdheden en bewapenning? Maak dat maar eens duidelijk en hoe zou de controle daarop moeten gebeuren?