Alarmering AT

Auteur Topic: Alarmering AT  (gelezen 6870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2008, 22:27:13
Dat is niet juist. Het AT (arrestatieteam) heet ook wel de aanhoudings en ondersteuningseenheid(A.E.). Misschien zit daar de vergissing? Zij doen heel ander werk dan een AE (aanhoudingseenheid). Die nemen taken op zich zoals in ME verband. Tussen grote groepen supporters de opjutters eruit halen. De VAG doet het werk wat net boven de pet van de gewone politieman uitkomt maar te licht is om een AT voor in te zetten.

VAG ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2008, 22:49:15
VAG ?

Vaardigheden Aanhouden in Groepsverband. De opleiding die eenheden als de AE genieten.
Bijvoorbeeld ook een Regionale Ondersteuningsgroep (ROG) heeft zo'n VAG opleiding gehad.

In diverse regio's kom je daar verschillende benamingen voor tegen, zoals flying squad of flex-eenheid. Niet elke regio beschikt overigens over zo'n VAG eenheid voor de dagelijkse praktijk. Een aanhoudingseenheid die normaal in ME verband werkt, wil dan wel eens ingezet worden in voorkomende situaties (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2008, 22:51:57
Vaardigheden Aanhouden in Groepsverband. De opleiding die eenheden als de AE genieten.
Bijvoorbeeld ook een Regionale Ondersteuningsgroep (ROG) heeft zo'n VAG opleiding gehad.

In diverse regio's kom je daar verschillende benamingen voor tegen, zoals flying squad of flex-eenheid. Niet elke regio beschikt overigens over zo'n VAG eenheid voor de dagelijkse praktijk. Een aanhoudingseenheid die normaal in ME verband werkt, wil dan wel eens ingezet worden in voorkomende situaties (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt).

Amsterdam-Amstelland heeft ieder geval geen VAG(wel AE maar die werkt alleen maar bij ME optredens).

mvg
Mike


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2008, 22:56:40
Amsterdam-Amstelland heeft ieder geval geen VAG(wel AE maar die werkt alleen maar bij ME optredens).

mvg
Mike

Oké, maar jullie hebben wel een Horeca Interventieteam (HIT) las ik in eerdere postings in dit topic. Maar die zal alleen voor horeca-gerelateerde zaken inzetbaar zijn, zo doet de naam vermoeden.

Is de AE van Amsterdam-Amstelland ook niet in korte tijd oproepbaar voor incidenten (buiten ME optreden)?


In ik dacht een regio in het oosten van het land wordt een AE wel ingezet voor een gevaarlijke verdachte (althans, te gevaarlijk voor de platte pet, maar nog niet AT-waardig om het zo maar even te zeggen).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2008, 23:10:38
In ik dacht een regio in het oosten van het land wordt een AE wel ingezet voor een gevaarlijke verdachte (althans, te gevaarlijk voor de platte pet, maar nog niet AT-waardig om het zo maar even te zeggen).

Voorbeeldje gevonden: http://epaper.bdu.nl/stadtiel/epaperarchive/2006/08-09/epaper/2688516.htm

Dit team wordt overigens wel opgeroepen via P2000 (om even terug te komen op de startvraag van dit topic). Zie het volgende draadje van collega-forum van liveP2000: link
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2008, 23:24:33
Oké, maar jullie hebben wel een Horeca Interventieteam (HIT) las ik in eerdere postings in dit topic. Maar die zal alleen voor horeca-gerelateerde zaken inzetbaar zijn, zo doet de naam vermoeden.

Is de AE van Amsterdam-Amstelland ook niet in korte tijd oproepbaar voor incidenten (buiten ME optreden)?


In ik dacht een regio in het oosten van het land wordt een AE wel ingezet voor een gevaarlijke verdachte (althans, te gevaarlijk voor de platte pet, maar nog niet AT-waardig om het zo maar even te zeggen).

Het HIT doet alleen geplanende inzetten, het HIT bestaat uit mensen die voor een half jaar werken bij het HIT. Daarna gaan ze gewoon weer terug naar hun eigen wijkteam.

ME iclusief BRATRA en AE is per P2000 te piepen en moeten binnen een uur inzetbaar zijn.  Dit is het piket peleton ME, amsterdam was tot 6 jaar geleden het enige korps die dit had.

Maar in Amsterdam is het of de platte pet of het AT, tussen weg kennen wij niet.

mvg
Mike


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2008, 23:45:40
Het HIT doet alleen geplanende inzetten, het HIT bestaat uit mensen die voor een half jaar werken bij het HIT. Daarna gaan ze gewoon weer terug naar hun eigen wijkteam.

ME iclusief BRATRA en AE is per P2000 te piepen en moeten binnen een uur inzetbaar zijn.  Dit is het piket peleton ME, amsterdam was tot 6 jaar geleden het enige korps die dit had.

Maar in Amsterdam is het of de platte pet of het AT, tussen weg kennen wij niet.

mvg
Mike

Rotterdam ook
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2008, 23:49:13
Rotterdam ook

Dan is er het één en ander veranderd de laatste tijd. Ik sprak een jaar geleden een ex-agent uit Rotterdam-Rijnmond die dat soort werk (VAG) had gedaan. Misschien kunnen de Rijnmonders hier uitsluitsel over geven?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2008, 23:56:14
Rotterdam heeft een ROG die ook inzetbaar is als sectie ME.  ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2008, 10:28:20
Rotterdam heeft inderdaad het ROG. Doet bijna niet onder voor het AT, op bepaalde wapens na.
Doet ook veel inzetten voor aanhouding gevaarlijke verdachten.