(onbemande) kleine luchtvaartuigen: air-robot, helicopter met camera, amfibievliegtuigjes, Drone

Auteur Topic: (onbemande) kleine luchtvaartuigen: air-robot, helicopter met camera, amfibievliegtuigjes, Drone  (gelezen 52502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik heb helaas geen tijd (...) Op veel webfora is dat ook niet verplicht.

Tijd genoeg om op verwijten te reageren, dat wel?

Verplicht; nee. Netjes? Ja. Zeker als het op verzoek van diverse leden is.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Diverse mensen hebben je respectvol, inhoudelijk, contructief en genuanceerd gevraagd naar je achtergronden en / of specialiteiten en / of vakgebied. Veel vragen, van vaste forumleden, negeer je zelfs.  ::)

Dan houd de discussie gewoon op, of word het erg eenzijdig ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dan houd de discussie gewoon op, of word het erg eenzijdig ;)

Ik had er ook al vrede mee, maar ''inkoppertjes'' kan ik niet laten. Wat mij betreft laten we bij deze de boel de boel, v.w.b. achtergronden. Daarbij, ik begin die proefballonnetjes wel amusant te vinden..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Inhoudelijk;

Wat Dinges graag zou zien, is dat de politie veel meer ''stillen'' in zou zetten. Agenten in burger. En dan niet alleen de welbekende zakkenroller teams en VROS-voertuigen, nee, in ieder dorp een onherkenbare wagen(s) die ten alle tijde op de weg zit. Liefst 2 tot 4 man aan boord, afhankelijk van het dorp of stadje, allen in burger. Die horen en zien veel meer dan de herkenbare jongens. 8)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Amen Dinges, maar ja, ook daar heb je meer menskracht voor nodig... en DAT is nu net het probleem...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Ik begrijp niet waarom een aantal van de forum leden er nogal vrij negatief insteekt in de richting van Frank.
Ik kan het wel waarderen dat iemand wat leven in het forum stopt en mensen tot nadenken aanzet. Tsjaa dat je dan ook inhoudelijk terug moet reageren is helaas voor een aantal forumleden erg moeilijk aangezien zij gewend zijn om alleen maar te reageren in topics met teksten als: "Ja mooie foto, daar ben ik het mee eens of hahaha"
Dat sommige punten niet haalbaar zijn welke Frank aankaart doet niet zo ter zake. Het is wel goed om over deze zaken na te denken en om er inhoudelijk op te reageren. Als we niet naar geldgebrek en personeelstekorten zouden kijken zou elke diender toch voorstemmen om meer luchtvaartuigen te gebruiken. Dit werkt alleen maar in ons voordeel!
Daarbij kan je ook een discussie voeren over zaken die misschien totaal niet haalbaar zijn maar wel zeer intressant zijn om te bespreken.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik begrijp niet waarom een aantal van de forum leden er nogal vrij negatief insteekt in de richting van Frank.

Ik bespeur inmiddels een ''1 - 2 tje''.... In 1ste instantie was ik inderdaad negatief ja, maar ik heb het licht gezien..  O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
negatief niet, realistisch wel, onbemande vliegtuigen zijn, voor achtervolgingen etc naar mijn mening ongeschikt.

Ik heb liever een heli boven me hangen.... alleen ook die kunnen niet altijd vliegen net als een eventueel onbemand vliegtuigje niet....

Daarnaast vind ik het helemaal niet erg om ergens over te discussieren, echter, het moet wel een doel dienen, alleen gedachten wisselen om het gedachten wisselen is enorm leuk, maar niet aan mij besteedt. De discussie's zoals nu gevoerd over de ideale politie auto/ alsmede de inrichting ervan, haal ik nieuwe dingen uit die ik toch weer naar voren ga brengen binnen onze commissie voertuigen. Als het dan gaat om nieuwe wapenstokken, vliegtuigen etc etc is het allemaal hardstikke goed bedoeld, maar ik zie het niet binnen nu en 15 jaar komen, puur omdat men binnen de politie niet wil/kan innoveren.... waarom niet ? elk eilandje (korpsje) wil zijn eigen stokpaardje hebben...

Niets negatief dus, gewoon realistisch, en is dus zeker niet tegen de persoon Frank gericht, in tegendeel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Voor de komende twintig jaar verwachten demografen door de vergrijzing een groot tekort aan arbeidskrachten in Nederland, vooral aan intelligente mensen die goed Nederlands spreken. In combinatie met de eisen die de politie stelt aan werknemers, zal dat waarschijnlijk het tekort aan politieagenten flink vergroten. (Dat tekort hangt mede af van de ontwikkeling van de criminaliteit.)

Door dat grote personeelstekort bij de politie, zal er denk ik meer behoefte ontstaan aan ondersteunend materieel en andere hulpmiddelen die de efficiency vergroten. Een grotere rol voor politieluchtvaartuigen past volgens mij in die ontwikkeling.

Een autogyro kost dacht ik 'slechts' ongeveer veertigduizend euro. Daar komen de kosten bij voor een krachtige schijnwerper en een infrarood-videocamera, die videobeelden direct kan doorzenden naar een politiebureau of politeauto. Maar toch is een autogyro dan nog vele malen goedkoper dan de nu bestelde Eurocopter EC-135 politieheli's.

Daar staat tegenover dat een autogyro ook minder capaciteiten heeft dan de EC-135. Toch vind ik dat de Nederlandse politie de autogyro zou moeten overwegen, al is het maar aanvullend, voor speciale taken, zoals het ondersteunen van boswachters en waterpolitie. Bij die taken kan vrij laag worden gevlogen.
Ik stem links.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Voor de komende twintig jaar verwachten demografen door de vergrijzing een groot tekort aan arbeidskrachten in Nederland, vooral aan intelligente mensen die goed Nederlands spreken.

Nou daar hoef je geen demograaf voor te zijn om dat in te zien. En als ik om me heen kijk zie ik nog een oorzaak van dat probleem, naast de vergrijzing...Als ik zie wat er zo links en rechts aangenomen wordt.. ::) :-X

 ;D