Als chauff HAP, doorstromen ambuchauff?

Auteur Topic: Als chauff HAP, doorstromen ambuchauff?  (gelezen 3462 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HV1985

  • Gast
Gepost op: 28 februari 2008, 09:26:23
geachte collega's

Hoe groot is de kans dat je kan doorstromen van de HAP naar de Ambu, als chauffeur?

Ben benieuwd...




sajo

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2008, 09:36:31
Hang af van veel geluk
 en hoe de stempelzone op je roze  papiertje is ingedeeld
 O0


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2008, 09:49:42
en hoe de stempelzone op je roze  papiertje is ingedeeld
Niet bij elke ambulancedienst is het rijbewijs C een verplichting, maar handig om te hebben is het natuurlijk altijd wel.

Met mijn hapervaring had ik een (volgens zeggen) een streepje voor op de andere sollicitanten. Je hebt namelijk een deel van de basisvaardigheden al onder de knie (O2 therapie, gereedmaken van medicatie, enz.).

Ook het al hebben gereden met optische- en geluidssignalen kan in je voordeel werken.

Uiteindelijk zijn er véél factoren waarop de kans op aanname gebasseerd zijn. Ook bijvoorbeeld je leeftijd kan daarin een rol spelen.

Kortom: Het kan absoluut in je voordeel werken, maar het is zeker géén vrijbrief.

In ieder geval, mocht je dat dus willen, véél succes met je (toekomstige) sollicitatie(s)!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2008, 16:12:11
Ik ben destijds als HAP chauffeur doorgestroomd naar de ambu, waarbij ik 't voorbeeld had gevolgd van enkele collega's die dat ook al gedaan hadden.

Als je al als hap chauffeur werkt zou ik gewoon bij je plaatselijke ambu dienst even aangeven dat je interesse hebt en vragen of je bijv een paar diensten mag meedraaien om te zien of 't ook is wat je ervan verwachtte, en daarna gewoon 'n sollicitatie erachter aan gooien  ;)


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2008, 12:21:59
Bij ons zijn de HAP ch's in loondienst bij de RAV. Met enige regelmaat stromen er mensen door naar de ambulance. Ze krijgen eerst een uitgebreide training waaraan een advies wordt verbonden naar het MT. Daarna wordt besloten of men doorstroomd of niet.


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2008, 16:35:32
die kans bestaat wel.
het ligt er natuurlijk ook aan of je huisartsenpost voor het vervoer gebruik maakt van diensten van de rav of van een andere aanbieder. het lijkt me voor de hand liggend als je al in dienst bent bij een rav als hap chauffeur de overstap snel gemaakt kan zijn.

mede omdat de werkgever dan al een tijd heeft kunnen proeven aan het functioneren van de werknemer.

ikzelf heb 4 jaar geleden de mogelijkheid gekregen om  over te stappen van een externe hap vervoerder naar de rav
en daar heb ik nog altijd geen spijt van.

groeten Fast-one