nieuwe ambulances voor Brandweer Lommel, Bree en Heusden-Zolder

Auteur Topic: nieuwe ambulances voor Brandweer Lommel, Bree en Heusden-Zolder  (gelezen 5171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2008, 13:42:27
Het maakt mij ook niks uit was gewoon een vraag.
Denk dat voor een leek makkelijk is als elke dienst zijn eigen kenmerken en uitstraling heeft net als BV hier in Nederland.
Ze zijn niet voor niks over gestapt naar de striping van BIZA. Om elke dienst zijn eigen uitstraling te geven om onduidelijkheid bij de Burger weg te nemen
Zo is er geen twijfel mogelijk.

AMBU geel
Brandweer rood
Politie wit (blauw)
(en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen)
En dat het over duidelijk aan de kleur een ambu is dat is bij deze wel duidelijk.
Maar wat je zegt rood, nou nee en vooral als er dan ook nog eens brandweer op de deur staat.
Dan ben je in mijn ogen een brandweerauto en geen ambulance, en dat de ambu onder gebracht is eigenlijk een bijzaak want je bent als ambu met hele andere dingen bezig dan de brandweer, hoewel we elkaar af en toe tegen komen natuurlijk
Maar daar zullen ook altijd de meningen over verdeeld zijn.
Geen kritiek trouwens hoor maar ik vind het vreemd vandaar dat ik even benieuwd was!
ACH & HBT


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 2 maart 2008, 13:55:51
Wat ermee gedaan wordt is denk ik belangrijker dan de kleur waarmee het gedaan wordt, een witte brandweerauto waarmee geblust wordt zal echt niet voor een politie-auto worden aangezien.
Een rode ambulance voor de deur is in jouw ogen een brandweerauto, ik denk echter dat de brancard met patient erop die erin geschoven wordt voldoende duidelijk is voor iedereen, boeren, burgers en buitenlui, dat het geen brandweerauto is maar een ambu.

It's what you do, not how you look.