Nieuwe dienstauto voor commandant brandweer Den Haag

Auteur Topic: Nieuwe dienstauto voor commandant brandweer Den Haag  (gelezen 13575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 5 maart 2008, 20:44:50
Nieuwe dienstauto voor commandant  ::)

woensdag 5 maart 2008

bron: Regio 15 - Het laatste nieuws uit de regio Haaglanden

De commandant van de brandweer Den Haag, tevens regionaal commandant van de brandweer Haaglanden heeft sinds twee weken de beschikking over een nieuwe dienstauto.

Deze Audi A6 2.6 FSI Automaat is de vervanger voor de oude Audi A6 welke uit het jaar 2000 was. Anders dan andere brandweervoertuigen is deze auto niet herkenbaar als brandweervoertuig, echter is hij wel uitgerust met blauwe led-verlichting in de grille, een blauw zwaailicht welke op het dak geplaatst kan worden en een twee-tonige sirene. Daarnaast is er C2000 apparatuur ingebouwd.


Samen sterk in de hulpverlening!


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2008, 20:58:10
Zozo,
Ziet er goed uit  8) O0


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2008, 21:48:36
Ik gaat toch weer is binnenkort naar haaglanden :), staat deze bij de kazerne, of gaat ie mee naar huis?? ?

mvg

roy


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2008, 21:57:27
lijkt me dat deze mee naar huis gaat... anders was die vast en zeker in brandweeruiterlijk te bewonderen


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2008, 22:32:50
snap zoizo het nut niet van een onopvallende brandweer wagen ;)


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2008, 22:33:11
Mooie wagen! :)


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2008, 01:19:56
snap zoizo het nut niet van een onopvallende brandweer wagen ;)

Omdat die commandant dan de auto ook voor gewoon gebruik kan benutten... ?  ::)

Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, naar restaurant/kroeg, in 'n opvallende brandweer auto wordt je dan altijd nagestaard en 't is natuurlijk 'n raar gezicht als je in je brandweerauto naar 'n restaurant gaat en dan 'n paar uur binnen gaat zitten dineren.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2008, 08:44:59
en daarbij komt denk ik ook... hoevaak moet zo'n voertuig nou uitrukken? dan is het toch goedkoper om voor de commandant een onopvallend voertuig te kopen die zowel prive als zakelijk is'?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2008, 09:13:16
en wat te denken van behoud van inruilwaarde, bij dit soort auto's niet geheel onbelangrijk. Brandweerrood schijnt het niet heel erg goed te doen op de markt voor dit type auto ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2008, 09:46:53
Ik denk dat het logisch is dat zo iemand rijd in de auto van de zaak...

Echter het met een onopvallend voertuig rijden met O.G.S. was toch voor behouden aan enkele diensten van Politie en Marchaussee, Justitie, volgens mij was de brandweer, huisartsen en ambulancediensten daarvan uitgesloten..