Nieuwe dienstauto voor commandant brandweer Den Haag

Auteur Topic: Nieuwe dienstauto voor commandant brandweer Den Haag  (gelezen 13494 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2008, 09:55:39
blijkbaar niet dus ;)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2008, 14:04:19
Die van de Feuerwehr Steinfurt is ook niet bepaald misselijk 8)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2008, 15:36:51
maar deze is tenminste wel "mooi" rood  ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


paul_hartog

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2008, 17:09:08
Omdat die commandant dan de auto ook voor gewoon gebruik kan benutten... ?  ::)

Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, naar restaurant/kroeg, in 'n opvallende brandweer auto wordt je dan altijd nagestaard en 't is natuurlijk 'n raar gezicht als je in je brandweerauto naar 'n restaurant gaat en dan 'n paar uur binnen gaat zitten dineren.


hoezo zou iemand van de brandweer niet mogen eten in een restaurant??
daar kan ik niet over vallen hoor ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 6 maart 2008, 17:15:50
Ik denk dat het logisch is dat zo iemand rijd in de auto van de zaak...

Echter het met een onopvallend voertuig rijden met O.G.S. was toch voor behouden aan enkele diensten van Politie en Marchaussee, Justitie, volgens mij was de brandweer, huisartsen en ambulancediensten daarvan uitgesloten..


Mag je mij vertellen waar dat staat?


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #15 Gepost op: 6 maart 2008, 17:16:51
hoezo zou iemand van de brandweer niet mogen eten in een restaurant??
daar kan ik niet over vallen hoor ;)


jij niet idd, maar andere mensen zullen het niet laten om af en toe een rottige opmerking te gaan maken.
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2008, 17:25:12
en daarbij komt denk ik ook... hoevaak moet zo'n voertuig nou uitrukken? dan is het toch goedkoper om voor de commandant een onopvallend voertuig te kopen die zowel prive als zakelijk is'?

Dezelfde auto in het rood en voorzien van striping en zwaailicht/sirene is aanmerkelijk goedkoper omdat daarbij de BPM kan worden teruggevorderd. Dit soort onopvallende auto's zijn juist duurder.

en wat te denken van behoud van inruilwaarde, bij dit soort auto's niet geheel onbelangrijk. Brandweerrood schijnt het niet heel erg goed te doen op de markt voor dit type auto ;)


Brandweerrood heeft inderdaad niet zo'n gunstige invloed op de inruilwaarde. Dit is wel eenvoudig op te lossen door een gangbare kleur auto te bestellen en deze met folie rood te maken. In onze regio is dit o.a. gebeurt met de CVD auto en met een auto van de huisartsenpost. Als deze auto's afgevoerd worden hoeft alleen het folie er maar af te worden gehaald en er komt een keurige grijze auto tevoorschijn.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #17 Gepost op: 6 maart 2008, 18:24:23
Dezelfde auto in het rood en voorzien van striping en zwaailicht/sirene is aanmerkelijk goedkoper omdat daarbij de BPM kan worden teruggevorderd. Dit soort onopvallende auto's zijn juist duurder.

dat klopt... dit is denk ik wel voordeliger voor de commandant ;)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2008, 18:31:09
jij niet idd, maar andere mensen zullen het niet laten om af en toe een rottige opmerking te gaan maken.
dat doen sommige mensen ookal heb je geen brandweerauto bij je ;)


Vincent.

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2008, 14:00:19
Hallo,

Natuurlijk is dit een prachtige auto.
Maar nu is mijn vraag, waarom zo'n dure auto (ongeveer € 50.000 vanaf), voor een commandant van de Brandweer?
Waarvoor is dit nodig? Naar mijn inziens volstaat een goedkopere auto toch ook?

Een ander voorbeeld: de OVD-G in Heerlen/Geleen heeft de beschikking over een dikke Toyota Landcruiser.

Het is niet persoonlijk bedoeld. Ik gewoon ben benieuwd waarom er voor zo'n dure auto's gekozen wordt.

Alvast bedankt.

Vincent.