VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken

Auteur Topic: VZA Meertaxi uitgerust met blauwe lichtbalken  (gelezen 35001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2009, 15:17:05
Een tijdje geleden heb ik, naast mijn studie, als taxichauffeur gewerkt. Dat taxibedrijf werd door Connexxion ingehuurd voor ondersteuning van de servicetaxi rondom Alkmaar. Toen ik ook die VW Passat's van de VZA met blauw-blauw zag rijden heb ik bij mijn bedrijfsleiding gevraagd of zij wisten waarom dat was. En zij vertelden mij dat die voertuigen door de VZA kunnen worden ingezet voor spoedvervoer van organen e.d. Dat er meer voertuigen rondrijden met OGS dan zo op het oog nodig lijkt zou te maken hebben met de grotere = snellere beschikbaarheid van zo een voertuig in het gehele werkgebied van de VZA.

En de kosten van een daklicht (zoals gewone taxi's die hebben) en zo een lichtbalk zijn volgens mij niet zo heel verschillend.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2009, 15:19:37
Dat vind ik nou echt een plausibel antwoord! Alain's Taxi Service uit Leiden heeft jarenlang het orgaantransport voor West-Nederland gedaan in opdracht van Eurotransplant. Waren witte taxi's die uitgerust werden met blauwe kleefpitten en magneetplaten voor de herkenbaarheid. Later werden de witte taxi's ook uitgerust met blauwe LEDs in de bumper. Regelmatig zijn die jongens staande gehouden, want het was toch wel een raar gezicht, een taxi (inclusief geel taxibordje op het dak) die normale taxiritjes rijdt en tegelijkertijd blauwe flitsers in de bumper heeft....
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2009, 16:17:22
Deze uitwassen houden op te bestaan. Er is een "Koninklijk Besluit tot wijziging van het Reglement ivm het gebruik van optische en geluidssignalen 26-11-2008". Hierin is o.a. via het Voertuigreglement gregeld dat diensten die met O+G rijden ook het uiterlijk moeten hebben van een hulpdienst (vastgestelde beschermde strping) uitgezonderd onopvallende politieauto's.
Daarnaast is er een nieuwe Regeling  v an het Min. Verkeer en Waterstaat, vaststelling van optische en geluidssignalen (Regeling optische en
geluidssignalen 2009) in de maak die o.a. regelt  wie met O+G mogen rijden.  (e.e.a. na te lezen op www.lfr.nl)

Plus overige aangewezen diensten  ;)

Overigens zijn die lichtbalken op de Meertaxi's niet aangesloten (of wel aangesloten maar ze doen het in ieder geval niet). In de witte Passat's zat ook géén sirene. Bron: een chauffeur van meertaxi die ik van de week heb aangesproken ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2009, 20:27:34
Tja, vlees noch vis dus..... wel handig, als je met spoed een orgaan moet ophalen en vervoeren... eerst effe de signalen aansluiten hoor.... o ja, we hebben alleen licht, geen geluid... :-X
greetz,  Enrique


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #34 Gepost op: 30 januari 2009, 20:37:11
Van de week een collega van de GHOR hierover gesproken, en die vertelde mij dat de VZA de voertuigen niet meer voor spoedritten gebruikt: de contracten voor huisartsenvervoer en idd orgaantransport e.d. zijn ze kwijtgeraakt. De blauwe balken zijn nog wel aanwezig, maar idd niet meer aangesloten. Je weet maar nooit of er weer een contract wordt binnengehaald  ::)


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #35 Gepost op: 8 februari 2009, 14:33:10
Het Andwoordt van Simon Is juist, Volgens mijn Buurman Chauffeur bij de VZA,
Kunnen en mogen de auto's nog wel gebruikt worden bij rampen en grote ongevallen, Mede daardoor zijn de lampen blijven zitten En kunnen ze met enkele simpele handelingen weer goed aangesloten worden.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 23 juli 2009, 19:17:49
Ik zag zojuist een (nieuwe) Meertaxi rijden mét nieuwe platte (met een blauwe bovenkant) Arjent lichtbalk erop.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #37 Gepost op: 23 juli 2009, 19:29:49
waar is de foto?  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2010, 17:42:41
waar is de foto?  ;)









Op de onderste foto is een stukje van de de Meertaxi te zien die ik bedoel  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 1 februari 2010, 06:23:23
Die Transit is ook wel interessant..... want het valt me op dat hij wit is in plaats van grijs, en er zit een hele grote star of life voorop....