Veiligheidsvest KMar??

Auteur Topic: Veiligheidsvest KMar??  (gelezen 9473 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ralf89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 16 maart 2008, 13:32:47
Hallo Jongens,

Is er iemand die bij de KMar werkt en mij kan vertellen of de Marechaussee wachtmeesters tijdens hun werkzaamheden een veiligheidsvest dragen??

Groeten Ralf




Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2008, 08:07:25
wat bedoel je precies met veiligheidsvest??
Tijdens MTV en verkeerscontroles dragen ambtenaren van de KMAR een geel retroreflecterend hesje.
Of zij tijdens werkzaamheden een steekwerend vest dragen onder hun uniform is afhankelijk van de situatie waarin ze
aan het werk zijn denk ik. Net zoals bij de politie wordt er hiervoor denk ik een risicoanalyse gemaakt. Aan de hand
daarvan zal worden bepaald of het dragen van een vest verplicht is in bepaalde situaties. Waarschijnlijk zullen er
ook mensen binnen de KMAR zijn hun vest altijd dragen, ook in situaties waarin dat niet verplicht is.
Servo Per Amikeco


Ralf89

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2008, 18:49:06
Ik doel inderdaad op die steekwerende vesten.
En specifiek op het district schiphol.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2008, 19:42:59
Ik doel inderdaad op die steekwerende vesten.
En specifiek op het district schiphol.



Mogen we weten waarvoor je dat vraagt?

(ik neem aan dat bepaalde info "confidential" is....)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2012, 00:01:40
Ik zag vandaag de KMar op de basis, maar die had een Donkerblauwe vest aan, is dit een normale uitrustingsstuk of een kogelwerende vest?


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2012, 00:14:02
Ik zag vandaag de KMar op de basis, maar die had een Donkerblauwe vest aan, is dit een normale uitrustingsstuk of een kogelwerende vest?

Dat donkerblauwe vest staat gelijk aan het vest wat de politie heeft. Alleen draagt de KMar het over het uniform heen en de politie het eronder. Nu heb ik via het wandelgangen informatie systeem te horen gekregen dat ze bij de politie ermee bezig zijn dat wij een soort gelijk vest gaan krijgen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2012, 00:30:33
Deze man droeg het inderdaad over zijn uniform heen. Dit was ook de eerste keer dat ik iemand van de Kmar hier mee zag en deze ook zo zag wegrijden.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #7 Gepost op: 18 april 2012, 21:01:33
Deze man droeg het inderdaad over zijn uniform heen. Dit was ook de eerste keer dat ik iemand van de Kmar hier mee zag en deze ook zo zag wegrijden.

Volgens mij is onderstaande post van jou zelf:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=26873.msg950870#msg950870

Of hadden de betreffende collega's een ander vest aan? Zoja, dan was dat het kogelwerende vest, welke achter in de dienstauto's liggen. Deze gaan alleen aan wanneer collega's naar een gevaarlijke situatie gaan of zitten, waarbij sprake is van eventuele (vuur)wapens.

Over de 'steekwerende' vesten, dit is niet geheim of zo. Sinds de invoering van dit nieuwe vest, wordt het steeds meer gedragen door collega's, omdat het nog functioneel is ook. In het verleden was er geen draagplicht en bepaalde de collega (controles uitgezonderd) of hij een vest aan deed of niet. Of er nu een draagplicht is op Schiphol, kan ik je niet zeggen. Je kunt het gauw genoeg zien van de buitenkant of ze dit vest aanhebben of niet.
In district Noord-Oost is het in ieder geval niet verplicht om je vest te dragen. De gevolgen van het niet dragen van een vestje zijn voor de collega zelf en de leiding geeft wel een draag advies.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2012, 21:08:49
Deze vest vond ik er nogal slap uitzien en deed mij eigenlijk niet denken aan een kogelwerende vest, vandaar.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2012, 22:18:11
Deze vest vond ik er nogal slap uitzien en deed mij eigenlijk niet denken aan een kogelwerende vest, vandaar.

Betrof het die van het plaatje of een andere?