112weekend

Auteur Topic: 112weekend  (gelezen 57708 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 8 december 2003, 23:28:26
Ook vandaag bij een bollenbrand in, ik meen, Castricum, verbaas ik me over het feit dat er nog zoveel mensen van de brandweer rondlopen ZONDER ademlucht als er gebleken is dat er asbest mee gemoeid is. >:( Ook al zegt 112weekend dat de brandweerlieden ademlucht dragen juist daarom! ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #41 Gepost op: 8 december 2003, 23:31:23
jah...en de blauwe testbuisjes kunnen overal tegen ???.....als ik ut zo zag ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 8 december 2003, 23:33:13
Ja die kosten het minste ;D ;D.....ook het ambupersoneel ging niet overal vrijuit, geen helm bij ongevallen enzo..... :-\


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #43 Gepost op: 8 december 2003, 23:35:07
neej...maar ook de politie niet....en het ambu-personeel heeft de keuze nog.......ik heb geen helm in mijn auto liggen....weet niet of ze dat bij de politie wel hebben...maar heb het nog niet gezien....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 8 december 2003, 23:37:04
Nee, en zo'n blauw meetbuisje met zo'n zoutzakinfuus staat toch akelig dichtbij de auto die opengeknipt wordt..... :-\ :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 9 december 2003, 19:29:06
Nee, en zo'n blauw meetbuisje met zo'n zoutzakinfuus staat toch akelig dichtbij de auto die opengeknipt wordt..... :-\ :-\
inderdaad,maar het was wel een moioi gezicht die knappende dakplaten op die schuur :-\ ;D ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 9 december 2003, 20:14:03
Ja, en al die brandweermannen die daar rondliepen zonder ademlucht met die knappende asbestplaten..... :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 9 december 2003, 20:16:14
daar zijn toch heele protocollen voor???teminste hier wel


Denker

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 10 december 2003, 11:20:54
Er was ook nog een ongeval, de ovd of bevelvoerder zei iets metd e volgende strekking:
Er zijn twee tankautospuiten ter plaatse gekomen, daarom is het een middelhulpverlening.

Het is toch andersom? Oorzaak en gevolgrelatie...
Er wordt middelhulpverlening gemeld, vanwege de grootte van het ongeluk. Daarna komt de tweede tankautospuit.
Of zie ik dit verkeerd..?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 10 december 2003, 12:38:37
Er was ook nog een ongeval, de ovd of bevelvoerder zei iets metd e volgende strekking:
Er zijn twee tankautospuiten ter plaatse gekomen, daarom is het een middelhulpverlening.

Het is toch andersom? Oorzaak en gevolgrelatie...
Er wordt middelhulpverlening gemeld, vanwege de grootte van het ongeluk. Daarna komt de tweede tankautospuit.
Of zie ik dit verkeerd..?

Je denkt te veel... ;)

Je zal er maar staan, voor die  camera.

Voor de toeschouwer is het juist andersom. Zij zien twee tassen en dus kunnen ze hieruit afleiden dat het kennelijk als middelbrand is gekwalificeerd door dat deskundige brandweerpersoneel. ;D

Henk