Stelen uit Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Stelen uit Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 6736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2003, 21:22:28
mijn collega had pikket en heeft de auto netjes naast zijn huis staan op zijn eigen oprit. Komt hij 'smorgens bij de auto , is de bestuurders raam ingetikt en het complete navigatie systeem pleitte.   >:(  Leuk als je 'snachts in de buitengebieden moet zijn!!!! de mensen hebben totaal geen respect meer voor hulpverleningsvoertuigen. wat kan je hier nu nog aan doen terwijl je ligt te knorren!!!


Rogier

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2003, 23:47:57
Citaat
mijn collega had pikket en heeft de auto netjes naast zijn huis staan op zijn eigen oprit. Komt hij 'smorgens bij de auto , is de bestuurders raam ingetikt en het complete navigatie systeem pleitte.    Leuk als je 'snachts in de buitengebieden moet zijn!!!! de mensen hebben totaal geen respect meer voor hulpverleningsvoertuigen. wat kan je hier nu nog aan doen terwijl je ligt te knorren!!!
Even een vraag mijner zijds: Zit er geen alarmsysteem in die piketwagen dan?
Ik neem aan dat het toch vanzelfsprekend is dat een alarmsysteem aanwezig is en wordt gebruikt in piketvoertuigen, of zie ik dat nu totaal verkeerd?


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #12 Gepost op: 30 oktober 2003, 10:46:59
Nou, bij ons vroeger niet. Ik nam gewoon een reserve ambu mee naar huis, daarme reed ik naar de chauffeur toe. Maar ja, toen zat er ook nog een GSM en navigatiesysteem in.

Nu zit er nog steeds geen alarm in de auto's maar we draaien ook al tijden geen piket meer.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 5 november 2003, 18:56:00
Tijdens een stage kwamen we, na een melding cardiale klachten, terug bij de AMBU en bleek de politie die tovallig langs kwam de zaak in de gaten te houden.

Als ik zelf langs kom, dan stop ik, als dat enigzins mogelijk is, om de zaak in de gaten te houden.

Dat is toch ook een kerntaak van de SIGMA, zorgen dat het goede materiaal voorhanden is  ::)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #14 Gepost op: 5 november 2003, 19:14:25
Als ik zelf langs kom, dan stop ik, als dat enigzins mogelijk is, om de zaak in de gaten te houden.

Goeie zaak, maar kent iedere (ambulance)hulpverlener jou? Verdenken ze jou dan nooit ergens van?
Ik ga weleens bij een melding kijken, als ik dan zie dat er iemand denkt wat mee te mogen nemen, zou ik er wel naar toe gaan en die persoon aanspreken.
Maar ja, doet een ander dat ook? ???

Christian


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2003, 02:02:53
Wij hebben een goede relatie met de ambulancebemanningen en ik denk dat ruim de helft mensen van de SIGMA van gezicht kennen.

daarnaast hebben wij een legitimatiebewijs van de GGD.
DAt lijkt overingens sprekend op de legitimatiebewijzen van de ambulance mense. Op ons legitimatiebewijs staat dat we SIGMA vrijwilliger zijn van het Nederlandse Rode Kruis.


Ambu.952

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2003, 17:32:57
Ik... als ehbo-er/EH-er zou het uit me zelf ook doen om de auto toch in de gaten te houden.
Dat komt misschien ook meer omdat ik erg geintresseerd ben in de ambulance hulpverlening.

En als ze me zouden vragen wie of wat ik daar doe zou ik eerlijk antwoorden en zeggen dat ik de auto in de gaten hou en laat zo nodig mijn ehbo diploma zien en vertel wie ik ben

Met vriendelijke groeten,

Rolf


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 28 november 2003, 22:14:28
Is het niet mogelijk om een ontvanger in de ambulance te plaatsen en zeg maar iedere hulpverlener heeft eenn zendertje ook politie en brandweer waardoor de ambulance automatisch sluit als je in een straal van 4 meter weg loopt en als je weer terugkomt dat ie weer automatisch open gaat. Dit zal veel schelen denk ik en ook de spullen uitruste met gps of zoiets.

Goetjes Ewoud


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 28 november 2003, 22:40:43
Is het niet mogelijk om een ontvanger in de ambulance te plaatsen en zeg maar iedere hulpverlener heeft eenn zendertje ook politie en brandweer waardoor de ambulance automatisch sluit als je in een straal van 4 meter weg loopt en als je weer terugkomt dat ie weer automatisch open gaat. Dit zal veel schelen denk ik en ook de spullen uitruste met gps of zoiets.

Goetjes Ewoud
Tjah, dat moet je elke keer weer de klep open en dicht doen. Alles heeft zijn nadelen.


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 28 november 2003, 22:47:17
Nou ook dat de klep gelijk open en dicht gaat :-\