Stelen uit Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Stelen uit Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 6759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2003, 22:50:26
Da's lekker als er net nog iemand tussen staat... :-\

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2003, 23:08:38
Bij hulpverlening in zogenaamde risico-wijken gaat de ambu gewoon standaard op slot, leuk he die medemensen die proletarisch in ons gele busje willen winkelen?  >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2003, 23:43:58
Da's lekker als er net nog iemand tussen staat... :-\

Christian

Gewoon een beveiliging dat ie niet dicht gaat als iemand er onder staat.En een geluidje gaarne aan de kant te gaan.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #23 Gepost op: 29 november 2003, 08:00:37
Volgens mij kan je beter zwijgen, want wat je nu zegt slaat helemaal nergens op. ::)
Het lijkt me ook niet zo veel moeite om die klep/deuren dicht te doen en om op de afstandbediening te drukken voor het afsluiten van de deuren.

Christian


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 29 november 2003, 13:18:47
Cristiaan mag ik ook mijn mening hebben en ik vindt ut wel ergens op slaan want dit kan tijd besparen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 29 november 2003, 13:35:48
Natuurlijk mag jij je mening geven, daar is dit forum zelfs voor bedoeld! ;D
Maar ja, ik denk niet dat het haalbaar is en daarnaast zou het nog erg onveilig kunnen zijn ook.

En lees m'n naam nog eens goed... :-X

Christian


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 5 december 2003, 18:24:16
ik zal het probren


Rogier

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 7 december 2003, 12:15:28
Nu niet gaan katten heren, gaat anders wel erg veel weg krijgen van een ander forum waar mensen elkaar nog net niet fysiek de hersens in slaan.

Ik denk dat het niet haalbaar is om een ambulance af te gaan sluiten als je bezig bent met een spoedklus, geeft teveel nadelen; daar ben ik het mee eens.
Aan de andere kant denk ik, dat als je het hebt over reanimaties waarbij het 2e team spullen uit de eerste ambulance moet halen, dat er een mooie taak voor autofabrikanten en slotenfabrikanten is weggelegd.
Als je nu weet dat ambulancedienst X 5 nieuwe ambulances wil gaan aanschaffen, waarom zet je daar dan voor die dienst niet 5 identieke sloten in de auto's?
Dit kan bij van die sloten met ze zgn. "computersleutels" al jaren.
zo'n sleutel kun je ook niet zomaar bestellen en je kunt altijd een slot met dezelfde "configuratie" bestellen.
't is maar een ideetje hoor, maar wel praktisch denk ik zo.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #28 Gepost op: 8 december 2003, 00:26:12
Nou, katten... ???

Maar het is een goed idee van die sleutels! Misschien kijkt er hier wel eens een carrosseriebouwer? Hopelijk kan die er wat mee. :P

Christian


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #29 Gepost op: 2 januari 2004, 16:04:50
Wel een beetje "late"reactie, maar als een auto voorzien is van een zgn transpondersleutel, moet de code van de ECU=stuurdoos van de electronica, via een computer aangepast/ingelezen worden; de codes zijn uniek, en kunnen maar voor 1 complete set sleutels gebruikt worden, bij het merk waar ik werkzaam ben kun je wel losse sloten bij de fabriek bestellen, maar een setje van drie sleutels bestellen en die op code laten slijpen en proggrammeren is goedkoper.
Met een universele afstandbedienings set zou het misschien wel kunnen, maar ook die moet nummeriek ingelezen worden.
Overigens vindt ik het zeer laaghartig om een HV auto te plunderen als we ons werk aan het doen zijn, en die gasten verdienen maar 1 straf, maar dat is hier geen discussie.
succes, Willem