IJmuider Reddingsbrigade bestaat 75 jaar: 28/3/2008 special in IJmuider Courant!

Auteur Topic: IJmuider Reddingsbrigade bestaat 75 jaar: 28/3/2008 special in IJmuider Courant!  (gelezen 1850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
IJmuider Reddingsbrigade bestaat 75 jaar

http://www.haarlemsdagblad.nl/article3325633.ece

Gepubliceerd op 27 maart 2008, 16:25
Laatst bijgewerkt op 27 maart 2008, 16:29

 ijmuiden aan zee -  De IJmuider Reddingsbrigade (IJRB) bestaat 75 jaar. Zaterdag en zondag wordt feest gevierd in paviljoen Noordzee in IJmuiden aan Zee.

In 75 jaar tijd zijn er zeker vijfhonderd strandwachten en zweminstructeurs geweest. Heel veel Velsenaren hebben een onwrikbare binding met de IJRB.

Huidig voorzitter Hans Rozemeijer: ,,Hele families waren strandwacht.''

,,Dat is nog steeds zo. Vader en moeder zijn strandwacht en de kinderen worden het ook'', vult Ron de Vlieger aan. Hij, Rozemeijer en Jan van Beelen zijn lid van de zevenkoppige jubileumcommissie.

 Van Beelen: ,,Ik zit bij de IJRB vanaf de wieg. Mijn vader was bestuurder bij de IJRB en strandcommandant.''

In de IJmuider Courant van vrijdag 28 maart 2008 staat een hele pagina over de IJmuider Reddingsbrigade met oude foto's


Samen sterk in de hulpverlening!


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Gefeliciteerd!
Ik ga helaas de receptie zaterdag missen ivm andere verplichtingen, maar wens jullie een hele leuke dag toe!  O0
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Ja, van harte geluk gewenst! Dat moet gevierd worden.

Een van de "oudste" brigades van Nederland?

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Ja, van harte geluk gewenst! Dat moet gevierd worden.

Een van de "oudste" brigades van Nederland?

Henk

Zwolle bestaat in 2008 maar liefst 90 jaar.... denk niet dat IJmuiden ons inhaalt! Maar 75 jaar is een mooi jubileum!

Groeten,
Mark


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
De Bossche Reddingsbrigade is dacht ik het oudst (100 jaar), maar daarmee kan de IJRB natuurlijk nog steeds tot een van de "oudste" behoren ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s