Geldigheid certificaten BHV

Auteur Topic: Geldigheid certificaten BHV  (gelezen 43008 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #30 Gepost op: 11 februari 2011, 09:29:03
Als werkgever zijn er meerdere manieren om aan te tonen dat mensen bekwaam zijn....

Het probleem met veel "certificerende instellingen"  dat je alleen via hun standaard opleidingen bekwaam moet worden, maar als je als organisatie een specifiek op maat opleidingen inkoopt, waarin je wel 4x per jaar zorgt dat mensen bekwaam blijven, maar die organisatie is niet aangesloten bij die club van certificerende instellingen.. dan word je certificaten niet verlengd.

Erger nog.. Als de RI&E, de TRA zegt, dat in de kleding waar mensen werken, in die omstandigheden.. het onverantwoord is om zelfstandig een beginnende brand te blussen, maar dat collega's moeten doen, die wel adequate PBM hebben. En dat jouw taak om dat moment ligt bij andere belangrijke aspecten..  Moet je op de cursus van het NIBHV wel een beginnende brandje blussen.. terwijl dit juist in die specifieke omstandigheid waarin iemand werkt, dat levensgevaarlijk is...

Bedrijfshulpverlening vind ik daarom meer maatwerk, en ik heb liever dat er per medewerker een competentie-registratie, c.q. logboek is, dan het zoveelste certificerende instelling..


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #31 Gepost op: 26 februari 2011, 23:55:59
BHV is en blijft maatwerk, ook mbt opleidingen.
De gebruikelijke standaard opleidingen zullen in vele gevallen niet voldoen.  :-X
Als zoete broodjes worden standaard BHV opleidingen verkocht en iedereen neemt daar klaarblijkelijk genoegen mee.
Waarom ? Het is voor zowel de opdrachtgever, opdrachtnemer als instructeur de makkelijkste weg (om geld te verdienen of te besparen).
Moeilijke veel eisende opdrachtgevers, liever niet, want dat kunnen onze standaard, laaggeschoolde BHV-instructeurs niet aan, moeten we moeite voor doen en/of is te ingewikkeld en dat alles gaat van onze winst af.  e050
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


CSouverein

  • Logistiek medewerker-Goederenontvangst/HBHV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • HBHV Eleq BV, Steenwijk
Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2012, 18:30:32
Daar een bedrijf er geen belang bij heeft dat bv personeel niet productief is op dat momenten dus geld kost ipv. geld verdient.

Werk jij in hetzelfde bedrijf als mij???  ;)
Ik wil niet graag alles weten, maar ben gewoon nieuwsgierig