Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 588658 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CaspervdH

  • Fotograaf, geinteresseerde, webmaster.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Coordinator 112HM.nl
    • 112HM
Airport Authority.. Ook daar 'ns meeluisteren dan! Gebeuren dr weleens spannende dingetjes op? :)
Met vriendelijke groeten, Casper.


berendbotje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Airport Authority.. Ook daar 'ns meeluisteren dan! Gebeuren dr weleens spannende dingetjes op? :)
Nog voordat jij de VOS-x op je pieper ziet is die daar al gemeld.  8)
Verder voornamelijk crossings.


CaspervdH

  • Fotograaf, geinteresseerde, webmaster.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Coordinator 112HM.nl
    • 112HM
Mn pieper staat met andere dingen ingesteld, kans dat je een VOS krijgt die interessant genoeg is om naar Schiphol te gaan is minimaal. Des al niet te min ben ik groot ATC-fan, had nog nooit van Airport Security frequentie gehoord, dus zo zie je maar weer: elke dag weer nieuwe dingen ! :P
Met vriendelijke groeten, Casper.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Een VOS die interresant genoeg is om naar Schiphol te gaan, is een VOS waar je juist heel ver weg moet blijven om de hulpdiensten niet in de weg te lopen...


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Er zijn genoeg plekken te vinden waar je een VOS zou kunnen volgen, en de hulpdiensten niet in de weg staat. Gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken lijkt me. Gezien het onderwerp in dit forum is er belangstelling voor VOSjes, iedereen is nieuwsgierig en wil alles weten over VOS meldingen, maar de mensen die de info leveren worden als lastig gezien. Hoe hypocriet kun je zijn denk ik dan?


CaspervdH

  • Fotograaf, geinteresseerde, webmaster.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Coordinator 112HM.nl
    • 112HM
Er zijn genoeg plekken te vinden waar je een VOS zou kunnen volgen, en de hulpdiensten niet in de weg staat. Gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken lijkt me. Gezien het onderwerp in dit forum is er belangstelling voor VOSjes, iedereen is nieuwsgierig en wil alles weten over VOS meldingen, maar de mensen die de info leveren worden als lastig gezien. Hoe hypocriet kun je zijn denk ik dan?

I rest my case.. :)
Met vriendelijke groeten, Casper.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Oh...... gevoelig  ;D

Laten we mekaar effe geen mietje noemen, makkers. ;)

Jullie weten donders goed wat ik bedoel. Als er op Schiphol iets uit de lucht komt flikkeren ( dat lijkt mij pas een echt interessante VOS, correct me if I'm wrong ) dan is het gewoon niet handig om effe lekker over de A9 naar Schiphol te knallen.

Waar of waar?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Dat ben ik geheel met je eens, laat daar geen misverstand over bestaan ;)


CaspervdH

  • Fotograaf, geinteresseerde, webmaster.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Coordinator 112HM.nl
    • 112HM
Correcto ! ;) Wel kun je op zoek gaan naar een geschikte plaats en soms (misschien wel bijna altijd/vaak helaas) kom je op het punt dat je kunt zeggen dat je nergens verantwoord stil kunt staan, om dan vervolgens rechtsomkeert te maken naar huis!

Beetje principe "Nee heb je, ja kun je krijgen", maar dan anders haha!
Met vriendelijke groeten, Casper.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
15:32:54 05-11-09GROUP-2PRIO 1 LUCHTHAVEN AMSTERDAM AIRPORT CEINTUURBAAN NOORD LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)