Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 582070 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
livep2000
13:15:07 11-06-2012134 A1 UGS B HALIM P.K. STRAAT LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT RITNR 22151
0126134CPA Kennemerland ( Ambu 134 Haarlem )
livep2000
13:07:29 11-06-2012154 12 A1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT RITNR 22147 22
0126156CPA Kennemerland ( Ambu 156 Velsen )
livep2000
13:07:29 11-06-2012154 12 A1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT RITNR 22147 22
0126154CPA Kennemerland ( Ambu 154 Velsen )
livep2000
13:06:44 11-06-2012131 A1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT RITNR 22146
0126131CPA Kennemerland ( Ambu 131 Haarlem )
Groeten uit Den Haag, Gerard  


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Lifeliner 2 onderweg naar Schiphol. Mogelijk ook voor deze melding....  :|


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
0126134  13:15:07 11-06-2008  12134 A1 UGS B HALIM P.K. STRAAT LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT RITNR 22151 CPA Kennemerland ( Ambu 134 Haarlem )

UGS is een afkorting en staat voor Uitgangsstelling. Het is een plaats waar hulpdiensten door de alarmcentrale naartoe worden gestuurd, voordat men het rampterrein opgaat.

Op de luchthaven Schiphol zijn bijvoorbeeld drie uitgangsstellingen, UGS-A, UGS-B en UGS-C. Afhankelijk van de locatie van het incident wordt bij een van de drie UGS-en verzameld. Onder aansturing van een commandant betreden de hulpdiensten vervolgens het rampterrein.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UGS


jodejo

  • Gast
Groep Sloten en Rijk staan met een medic op de 'P-Holding' (de-icing platform bij centrum) en Vijfhuizen staat standby op de daarvoor bestemde plaats. Zo te zien staat het betreffende vliegtuig op de 'Bravo' taxibaan.

Edit:
Het betreft een Boeing 747-400 van Northwest (N666US).
De luchtverkeersleiding meldde na de start dat er een zwarte rookpluim uit motor 1 kwam. Er is besloten om brandstof te dumpen boven de Noordzee en daarna terug te keren naar Schiphol.


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
UGS is een afkorting en staat voor Uitgangsstelling. Het is een plaats waar hulpdiensten door de alarmcentrale naartoe worden gestuurd, voordat men het rampterrein opgaat.

Op de luchthaven Schiphol zijn bijvoorbeeld drie uitgangsstellingen, UGS-A, UGS-B en UGS-C. Afhankelijk van de locatie van het incident wordt bij een van de drie UGS-en verzameld. Onder aansturing van een commandant betreden de hulpdiensten vervolgens het rampterrein.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UGS

Dank, maar ik wilde alleen aangeven dat er nu ook een ambu op UGS B wordt neergezet, terwijl alles tot nu op UGS A staat.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Dank, maar ik wilde alleen aangeven dat er nu ook een ambu op UGS B wordt neergezet, terwijl alles tot nu op UGS A staat.

Ik wist zelf niet wat het was ;).. Dus ff opgezocht en geplaatst voor misschien meer die het niet weten O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Heli gaat naar UGS B


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Ik wist zelf niet wat het was ;).. Dus ff opgezocht en geplaatst voor misschien meer die het niet weten O0

Da's altijd goed natuurlijk. Maar ik zoek me momenteel lam naar die site van of dat forum over het radioverkeer in de luchtvaart. Daar is vaak de allereerste info te vinden. Heeft iemand dat adres bij de hand?
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
vos 4 is vos 1 geworden
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Kist van Northwest had wat problemen. Is inmiddels veilig geland...  :)