Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 585632 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
SIGMA Kennemerland-Zuid is ook opgeroepen, alleen niet ingezet, er werd om 13.47 uur afgeschaald. Eigenlijk moest Kennemerland-Noord worden opgeroepen, aangezien wij nog steeds geen voertuig hebben. :-[
By the way, ons team wordt ten alle tijde opgeroepen als er een VOS-4 is op Schiphol.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Je kan op www.atcbox.com/ meeluisteren naar de verschillende posities op schiphol, maar als er een incident is, schakelen ze meestal over naar een aparte frequentie (die voor zover mij bekend niet online staat).
Dit alles wil niet zeggen dat je op de normale frequenties er niets van meekrijgt, zo was er bij de VOS 4 af en toe wel wat over te horen op de tower en ground.
Voor de geinteresseerden; De interessantste frequenties om naar te luisteren bij een VOS melding op Schiphol.

120.875 Discrete Emergency Frequeny (DEF)
130.475 Airside Operationa Manager (Airport 1)
447.175 Baankanaal (communicatie met de toren voor al het grondverkeer in het landingsterrein)
465.770 Havendienst (verkeer Airside Operations voertuigen)
466.470 Apron control (platformverkeerskoepel en Apron-officers)


Ferrari_F50

  • Gast
Voor de geinteresseerden; De interessantste frequenties om naar te luisteren bij een VOS melding op Schiphol.

120.875 Discrete Emergency Frequeny (DEF)
130.475 Airside Operationa Manager (Airport 1)
447.175 Baankanaal (communicatie met de toren voor al het grondverkeer in het landingsterrein)
465.770 Havendienst (verkeer Airside Operations voertuigen)
466.470 Apron control (platformverkeerskoepel en Apron-officers)

De 120.875 hoor ik altijd bij een spoedmelding.


jor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Foto's van de voertuigen opgesteld bij UGS B in afwachting van de landing van het toestel:





Bron: http://www.brandweer.badhoevedorp.com/


Gast

  • Gast
De 120.875 hoor ik altijd bij een spoedmelding.

Altijd?

We gebruiken de DEF niet "altijd", per situatie afhankelijk.

Gave foto's trouwens Jor!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik zat ten tijde van de VOS ergens aan de A10 buiten. Niet normaal het was een en al herrie van sirene´s :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Voor de geinteresseerden; De interessantste frequenties om naar te luisteren bij een VOS melding op Schiphol.

120.875 Discrete Emergency Frequeny (DEF)
130.475 Airside Operationa Manager (Airport 1)
447.175 Baankanaal (communicatie met de toren voor al het grondverkeer in het landingsterrein)
465.770 Havendienst (verkeer Airside Operations voertuigen)
466.470 Apron control (platformverkeerskoepel en Apron-officers)

En hoe kan ik deze frequenties instellen op mijn computer?? Of via de ouderwetse scanner??


Gast

  • Gast
Inderdaad, de "ouderwetse" scanner tenzij je je scanner via de PC laat scannen zoals bij de AOR AR8000 dat kan ;) ;) Vergeet niet dat de eerstgenoemde 2 in AM modulatie zijn, de laatste 3 in NFM


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
09:36:55   03-08-08   12   G   BRAN   PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
'T is elke keer weer brandweer...


jor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
09:36:55   03-08-08   12   G   BRAN   PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]

Betrof rook in vliegtuig, vermoedelijk van starten generator. Als ik het goed gehoord heb was het toestel leeg en stond het aan de gate. Was al snel weer einde VOS 1.