Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 584132 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Is inmiddels visueel contact heb ik begrepen .....  :-X

Ik begrijp dat alles goed is uit de volgende melding...
p2kflex
23:53:46 20-07-09-ALPHA-EINDE VOS 1 , PRETTIGE NACHT.
VOS 10106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)
p2kflex
23:53:24 20-07-09-ALPHA-EINDE VOS 1 , PRETTIGE NACHT.
VOS 10106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)


Gast

  • Gast
Ik wou al zeggen, wat is er  :-X aan visueel contact.....


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik wou al zeggen, wat is er  :-X aan visueel contact.....

Er was een melding in de cabine dat niet het hele landingsgestel zou zijn gelocked....
Dus daar heeft men in de aanvlieg ook naar gekeken...


Gast

  • Gast
Vanuit de toren kun je echt niet zien of de gear gelocked is of niet, je kunt alleen kijken of het gear down is of niet. Met de sterkste verrekijkers die er in de torens zijn valt er niet te zien of je gear gelocked is.
Dus visueel contact is normaal, niks  :-X aan.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Vanuit de toren kun je echt niet zien of de gear gelocked is of niet, je kunt alleen kijken of het gear down is of niet. Met de sterkste verrekijkers die er in de torens zijn valt er niet te zien of je gear gelocked is.
Dus visueel contact is normaal, niks  :-X aan.

ik had begrepen dat die melding van langs de baan kwam.... alwaar men voor de veiligheid opgesteld was....


Gast

  • Gast
Dan had je dat verkeerd begrepen, geeft niks, hoort erbij. Aannames en speculaties zijn er om onderuit gemaaid te worden.

Een gear-inspection gebeurt altijd door de toren, nooit langs de baan, dat heeft ook weinig nut als je door zou zetten met de landing terwijl er wél een wiel omhoog staat, erg slordig. Een gearcheck gebeurt door een flyby langs de toren, lage snelheid, minimum hoogte met heel veel collega's met verrekijkers bij de toren-ramen.
Het is daarna nog altijd wat de piloot beslist te doen, in samenspraak met zijn technical department.
Als de piloot verzoekt om alles bij de baan, dan kríjgt hij ook alles bij de baan, maar we gaan geen sneeuwdekentje leggen.

Dit was gelukkig weer een gevalletje lampje kapot of circuitbreaker geknald of een gearlock-indicator die stuk was of wat dan ook.
Another day at Schiphol, als je eens wist hoeveel kisten retour komen per dag. Ik heb er vandaag op mijn dienst al twee gehad die retour kwamen. Zonder VOS trouwens....


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Dan had je dat verkeerd begrepen, geeft niks, hoort erbij. Aannames en speculaties zijn er om onderuit gemaaid te worden.

Een gear-inspection gebeurt altijd door de toren, nooit langs de baan, dat heeft ook weinig nut als je door zou zetten met de landing terwijl er wél een wiel omhoog staat, erg slordig. Een gearcheck gebeurt door een flyby langs de toren, lage snelheid, minimum hoogte met heel veel collega's met verrekijkers bij de toren-ramen.
Het is daarna nog altijd wat de piloot beslist te doen, in samenspraak met zijn technical department.
Als de piloot verzoekt om alles bij de baan, dan kríjgt hij ook alles bij de baan, maar we gaan geen sneeuwdekentje leggen.

Dit was gelukkig weer een gevalletje lampje kapot of circuitbreaker geknald of een gearlock-indicator die stuk was of wat dan ook.
Another day at Schiphol, als je eens wist hoeveel kisten retour komen per dag. Ik heb er vandaag op mijn dienst al twee gehad die retour kwamen. Zonder VOS trouwens....
Dank je voor je uitleg Caprice.. heb zelf 5 jr op de pelikaan weg mogen zitten en als ik zag wat daar aan bijv doorstarts en baan beveiliging heb zien gaan...

Vondt alleen de berichtgeving via de toren komende van een WBR call sign lijken op een bericht van de grond...

is het inderdaad another day at SPL....  ;D


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #177 Gepost op: 13 augustus 2009, 13:25:47
13:23:33 13-08-09 PRIO 1 E-PIER RANDWEG C 503 SGB LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
  VOS 1    0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
  VOS 1    0106520 BRW Kennemerland (OvD Zuid)  

Betreft een MartinAir 767, Toestel aan pier E4, brandmelding aan boord.
Edit 13.25u; Vanaf buiten geen rook of brand te zien
Edit 13.29u; Oververhitte accu, brandweer gaat demonteren, iets rookontwikkeling
Edit 13.33u; Alles stabiel, EINDE VOS 1

13:36:52 13-08-09 LUCHTHAVEN SCHIPHOL EINDE VOS 1
  VOS 1    0106500 BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Reactie #178 Gepost op: 6 september 2009, 20:36:10
p2kflex
20:21:01 06-09-09GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)


 
WIE WEET MEER????
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


guest4965

  • Gast
Reactie #179 Gepost op: 6 september 2009, 20:45:45
20:20:46 06-09-09 Melding : PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]  
Kan hem nie vinden op goeie monitor... dus maar zo ff WIE WEET MEER????

klopt. De monitor ligt er uit, momenteel geen updates op de site.
De back-up van de monitor: http://members.chello.nl/a.vanputten2/p2Kflex/  die wordt wel gewoon geupdate O0