Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 581879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
p2kflex
19:42:48 08-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)

Transavia toestel met problemen bij de remmen en motor, is veilig geland en gecontroleer, geen bijzonderheden gevonden.
Einde VOS 1.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
19:42:48 08-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]

p2kflex
20:04:54 08-01-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Gast

  • Gast
bij een pan-pan-call... schakeld schiphol nog over op een speciale frequentie? Zit nl de luchtvaart-frequenties te beluisteren :o

Dat ligt er maar net aan, er is een dedicated frequentie die we kunnen gebruiken voor noodgevallen. Het voordeel daarvan is dat een toestel, éénmaal overgezet van bijvoorbeeld Amsterdam radar op die frequentie, niet meer hoeft over te schakelen naar Approach, Tower en Ground, omdat alle units (en alle vliegvelden in Nederland) die frequentie kunnen gebruiken. Het is per keer verschillend, de éne emergency is de andere niet en ook niet elke piloot vind het noodzakelijk om apart op die frequentie te gaan zitten.


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
p2kflex
10:55:16 11-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
p2kflex
10:58:57 11-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ BRW14 BRW12 BRW11 BRW22 BRW23 BRW21 341 ]
VOS 10108311BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Blusploeg - TS 341)
VOS 10108381BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Lichtkrant)


BRW14 = de hoogwerker maar die andere BRW-voertuigen kan ik niet vinden
(bron: http://www.brandweerschiphol.nl/ )

Wie weet welke voertuigen dit zijn en waarvoor ze zijn opgeroepen?


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
BRW14 : HW Schiphol-Sloten
BRW12 : ?
BRW11 : CT Schiphol-Sloten
BRW21 : CT Schiphol-Rijk
BRW22 : CT Schiphol-Rijk
BRW23 : CT Schiphol-Rijk
341 : TS Schiphol-Sloten
343, never forget.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
BRW12 is volgens http://www.brandweerschiphol.nl/sloten/crashtrucks/crashtrucks.html ook een crashtender (CT) (1 van de 2 van post Sloten).


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
p2kflex
10:55:16 11-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
p2kflex
10:58:57 11-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ BRW14 BRW12 BRW11 BRW22 BRW23 BRW21 341 ]
VOS 10108311BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Blusploeg - TS 341)
VOS 10108381BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Sloten) (Lichtkrant)


BRW14 = de hoogwerker maar die andere BRW-voertuigen kan ik niet vinden
(bron: http://www.brandweerschiphol.nl/ )

Wie weet welke voertuigen dit zijn en waarvoor ze zijn opgeroepen?


Toevallig landde rond die tijd het toestel van de regering, geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar opvallend is het wel.


Gast

  • Gast
Nee, helemaal niet opvallend, dat was puur toeval. Geen verbanden zien die er niet zijn  ;)

Het betrof een B747 vrachttoestel van Singapore Cargo (Callsign SinCargo) die een valse brandmelding had op het maindeck Aft, maar ze wilden toch vanaf de baan tot en met de parking brandweer erbij hebben.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
BRW14 : HW Schiphol-Sloten
BRW12 : CT Schiphol-Sloten
BRW11 : CT Schiphol-Sloten
BRW21 : CT Schiphol-Rijk
BRW22 : CT Schiphol-Rijk
BRW23 : CT Schiphol-Rijk
341 : TS Schiphol-Sloten


BRW14 : HW Schiphol-Sloten

Om verwarring te voorkomen, dit is geen Hoogwerker, maar een Verrijker.

Als het een Hoogwerker zou zijn dan rukte dit  voertuig ook uit op OMS melding op Schiphol.


BRW12 : CT Schiphol-Sloten

Foto's: Jeffrey Koper ©
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Die verrekijker heeft dus geen bluscapaciteit? Kan je mij het nut van dit voertuig vertellen?
343, never forget.