Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 584067 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
De callsign van de Cessna: CS-DXR

Bij de landing werd geconstateerd dat de remmen kapot waren en schoot het toestel over de landingsbaan.
Op het laatst werd er aan de noodrem getrokken en belandde het toestel naast de baan en brak het landingsgestel af.

Bron van dit nieuws: me pa ;)


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
De callsign van de Cessna: CS-DXR

Bij de landing werd geconstateerd dat de remmen kapot waren en schoot het toestel over de landingsbaan.
Op het laatst werd er aan de noodrem getrokken en belandde het toestel naast de baan en brak het landingsgestel af.

[edit van brwams: foto's ook hier in het citaat verwijderd]

Bron van dit nieuws: me pa ;)



Begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooie foto's, maar was hier niet laatst een hele discussie over het maken van foto's aan airside?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooie foto's, maar was hier niet laatst een hele discussie over het maken van foto's aan airside?
idd, misschien een tip de foto's "even voor jezelf" te houden ;)

Het ging er in mijn eerste reactie om dat fotograveren van deze Martinairmachine, vanaf airside, dus niet is toegestaan. Ook niet door een brandweerman.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
als vervolg op onderstaande, ik vraag me ook af of Schiphol en LVLN het leuk vinden als info uit Ground Labels zo op het internet terecht komt...  ;)

Aardige concentratie achter aan de 06 ....
Samen sterk in de hulpverlening!


Gast

  • Gast
als vervolg op onderstaande, ik vraag me ook af of Schiphol en LVLN het leuk vinden als info uit Ground Labels zo op het internet terecht komt...  ;)


De bron is niet afkomstig van Schiphol of de LVNL, dus de mening van deze beiden doet weinig terzake wat dat betreft. Informatie die derden op het internet zetten van vrijelijk ontvangen informatie is geen eigendom van Schiphol AOM of LVNL. Of ze het leuk vinden is een ander verhaal  ;)

Voor wat betreft de foto's, het is eigen verantwoording van Neetje, dan zijn "z'n pa", om te kijken naar de eventuele gevolgen voor "pa" om deze foto's al openbaar te maken. Aangezien het eigen materiaal is van de plaatser is er voor het HV-forum zelf geen reden om die foto's te verwijderen i.v.m. copyright of andere belangen.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
De bron is niet afkomstig van Schiphol of de LVNL, dus de mening van deze beiden doet weinig terzake wat dat betreft. Informatie die derden op het internet zetten van vrijelijk ontvangen informatie is geen eigendom van Schiphol AOM of LVNL. Of ze het leuk vinden is een ander verhaal  ;)

Voor wat betreft de foto's, het is eigen verantwoording van Neetje, dan zijn "z'n pa", om te kijken naar de eventuele gevolgen voor "pa" om deze foto's al openbaar te maken. Aangezien het eigen materiaal is van de plaatser is er voor het HV-forum zelf geen reden om die foto's te verwijderen i.v.m. copyright of andere belangen.

idd, misschien een tip de foto's "even voor jezelf" te houden ;)

Gaan we niet een beetje ver hierin op dit forum?? Ik vind van wel.

Dan zouden we de foto websites als www.airliners.net en anderen url's waar foto's staan die vanaf Airside gemaakt zijn ook moeten verbieden.
En wat maakt het nou uit? De lezers krijgen daar toch geen problems mee? In het meest erge geval alleen de poster, maar dat laatste is heeeeeeeeel erg ver gezocht.


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Gaan we niet een beetje ver hierin op dit forum?? Ik vind van wel.

Dan zouden we de foto websites als www.airliners.net en anderen url's waar foto's staan die vanaf Airside gemaakt zijn ook moeten verbieden.
En wat maakt het nou uit? De lezers krijgen daar toch geen problems mee? In het meest erge geval alleen de poster, maar dat laatste is heeeeeeeeel erg ver gezocht.

Ik heb ook nooit gezegd dat de foto's verwijderd moesten worden, noch is het een forumregel voor zover ik weet. Het was alleen een waarschuwing omdat ik niemand (ook niemands vader) het gun om gezeik met Schiphol te krijgen hierover. Het kan niet moeilijk zijn om te achterhalen wie die foto's gemaakt heeft en trust me, ze zijn tegenwoordig heel erg strict wat betreft veiligheids-issues


DistrictZuid

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • brandweer vrijwilliger & verpleegkundige
p2kflex
08:36:35 21-01-10GROUP-2PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
08:36:35   21-01-10      GROUP-2   PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
Betrof Iran-Air Airbus A300 met rookontwikkeling bij het maingear. Kist is naar platform P1 getaxied voor nadere inspectie door de brandweer; Deze heeft niets aan kunnen treffen. Omdat de piloot de motoren al had uitgezet is besloten deze naar zijn gate, E2, te slepen.
En het was al snel weer einde VOS 1.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
14:11:31 20-01-10  GROUP-1 PRIO 1 PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]

Nog van Schiphol C2 Web-log:
Citaat
14:08 VOS 1 VBB Rijk & TAS 341 & AFO
Toestel door zijn rechter landingsgestel gezakt na de landing.
Nb. Bij aankomst rook waargenomen en direct ingeschuimt door wagen 21, verder incident meester.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.