Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 584161 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Consternatie valt mee, zijn de ground vehicles die je ziet, ook die zijn uitgerust met transponders waardoor je ze kunt zien.

Dat bedoelde ik ook ... daarom de concentratie dat daar de plek was waar er aktie werd ondernomen.
Aan de afkortingen is te zien waar het om gaat.. o.a. de BRW, AMBU, MEDIC EN TD om maar een paar te noemen.

Maar als men zich stoort aan de afbeelding van de ATC radar zal ik deze niet meer plaatsen.  O0


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Als de info van een SBS1 ontvanger afkomstig is, is het geen radar.  :-X
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Gast

  • Gast
Correct, het is een transponder-ontvanger, geen radar  O0 Wel een leuk screenshot om dat zo te zien.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Correct, het is een transponder-ontvanger, geen radar  O0 Wel een leuk screenshot om dat zo te zien.

off topic, Die screenshots zijn schitterend en heel erg up to date ...  bijna alle grond bewegingen zijn te zien als ze een transponder hebben en dan nog maar te zwijgen over de air bewegingen...  :D  ;D  O0

Back on topic


Tsunami

  • Gast
Hallo allemaal,

Geen idee of er mensen op dit forum zitten, die aanwezig zijn geweest op blz 2 van dit topic (19 april 2008). Mocht dat zo zijn, die wil ik van harte bedanken voor hun snelle en professionele inzet, die dag!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hallo allemaal,

Geen idee of er mensen op dit forum zitten, die aanwezig zijn geweest op blz 2 van dit topic (19 april 2008). Mocht dat zo zijn, die wil ik van harte bedanken voor hun snelle en professionele inzet, die dag! Het heeft lang geduurd (bijna 2 jaar nu) voordat ik deze site heb gevonden, waar nieuws in stond over "mijn incident". Als vlieger krijg je niet de informatie, wat er allemaal is uitgerukt namelijk. Mosterd na de maaltijd waarschijnlijk, maar men is niet voor niks uitgerukt. Het betrof een zeer serieuze electrische storing in combinatie met een mankement aan een van de motoren en laat ik het zo zeggen, we hebben geluk gehad die dag.
Maar dat terzijde, nogmaals ,allen die ons zo snel hebben bijgestaan, hartelijk bedankt!

Ben blij voor je dat alles zo goed is afgelopen en wens je nog veel veilige uren...  O0


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
10:51:35 29-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
09:54:52 30-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


J005T

  • Gast
p2kflex
10:10:54 30-01-10GROUP-1EINDE VOS 1 STATUS KLEINE HULPVERLENING
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Zaterdag 30 Januari (A1)

Vliegtuig brandbestrijding post Rijk & TAS 340

09:51 VOS 1, Uitruk voor VBB Rijk, betrof een Boeing 737 met rook in de cockpit op C16. (VBB Sloten & VBB Vijfhuizen strategisch) Nb. Betrof een kop koffie die was omgevallen en korstsluiting had veroorzaakt. Hierdoor rookvorming in de cockpit. Controle uitgevoerd door VBB Rijk.

http://www.schipholc2.web-log.nl/