Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 581873 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
10:04:59 06-06-10GROUP-1PRIO 1 D-PIER RANDWEG C 502 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
00:31:40 12-06-10GROUP-1PRIO 1 LUCHTHAVEN AMSTERDAM A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
Samen sterk in de hulpverlening!


dresv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
p2kflex
07:07:20 15-06-10GROUP-1PRIO 1 UGS B HALIM P.K. STRAAT SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
p2kflex
07:24:40 15-06-10-ALPHA-SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL BETREFT EINDE VOS 1.
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
BHV'er since 1997 - EHB(D)O'er en wachtende op start Sigma opleiding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
volgens mij bedoeld webregio hier weer eens voorzorgslanding, maar ja, noodlanding klinkt zo lekker dramatisch...  :-X

Opnieuw noodlanding op Schiphol

http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/1777627/opnieuw-noodlanding-op-schiphol.aspx?utm_source=breakingnews&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=nieuwsbrief
16 juni 2010

SCHIPHOL - Een Boeing 777 heeft dinsdagochtend een noodlanding gemaakt op Schiphol. Het toestel van British Airways zou, zo melden bronnen aan WebRegio, zo beschadigd zijn, dat het de vlucht van Singapore naar Londen boven Schiphol moest beëindigen.

Volgens de bron zou er in één van de motoren een explosie hebben voorgedaan. Na de landing zou de Boeing onder begeleiding naar een gate zijn vervoerd. Niemand raakte gewond.

Schiphol bevestigt aan WebRegio dat er dinsdagochtend ‘een afwijkende landing heeft plaatsgevonden’, maar kon niet vertellen of het vliegtuig zwaar beschadigd was. Britisch Airways geeft aan dat er een probleem met een van de motoren was, maar benadrukt dat beide motoren gebruikt zijn om te landen.

Volgens de vliegtuigmaatschappij is er geen gevaar geweest voor de passagiers. British Airways meldde aan WebRegio een onderzoek in te stellen naar de noodlanding.
Samen sterk in de hulpverlening!


Gast

  • Gast
Het was ook een voorzorgslanding. Die vernoemde explosie in één van de motoren gebeurde pas na de landing. De reden voor de voorzorgslanding was in eerste instantie groter brandstofverbruik dan normaal en toenemende electrische problemen.


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
schiphol -  
Naar nu blijkt heeft dinsdagochtend rond 07:30 uur  heeft een British Airways vliegtuig van het type Boeing  777 een noodlanding gemaakt op Schiphol.

Het tweemotorig vliegtuig kwam van Singapore en had als eindbestemming Londen. Door een explosie in een van de motoren was het vliegtuig genoodzaakt een noodlanding te maken op Schiphol. Na de landing is de Boeing door de brandweer naar de gate begeleid. Niemand raakte gewond. Hoeveel passagiers er aan boord zaten is niet bekend. De oorzaak van de explosie wordt nog onderzocht. Volgens een technisch medewerker is de motor niet te repareren en zal compleet vervangen moeten worden.

Vorige week zondag maakte een vliegtuig van Air Maroc een noodlanding op de Polderbaan na een vogelaanvaring.
Leidschdagblad/Haarlemsdagblad


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Wat ik begreep is het een voorzorgslanding geweest omdat het brandstofverbruik hoger dan normaal lag. Pas na de landing bleek er (grote) schade aan de motor te zijn. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat meer info kan vinden.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Aviation Herald meldt het volgende hierover :

Incident: British Airways B772 near Amsterdam on Jun 15th 2010, multiple technical problems, engine damage


By Simon Hradecky, created Tuesday, Jun 15th 2010 11:42Z, last updated Wednesday, Jun 16th 2010 07:02Z

A British Airways Boeing 777-200, registration G-YMMP performing flight BA-16 from Singapore (Singapore) to London Heathrow,EN (UK), was enroute at FL380 overhead Germany just about entering Netherlands when the crew decided to divert to Amsterdam, a few minutes later the crew declared PAN reporting multiple technical problems increasing in number and severity, the crew being unable to pinpoint any specific issues. At the same time the crew reported being low on fuel having about 40 minutes endurance left. The crew requested a long final to be able to configure the airplane early. The airplane proceeded towards Amsterdam, where the aircraft landed safely on runway 27 about 25 minutes later.

After landing it was found, that the right hand engine (Trent 895) suffered substantial damage around the outlet area, both engines had however produced thrust until landing with some higher fuel burn. The engine damage is believed to have happened about 5 hours prior to landing.

The engine damage, exhaust nozzle and D-duct missing (Photo: Rob)
 
Foto's en bron : http://www.avherald.com/




Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Ik weet niet precies waar ik deze verandering ten aanzien van VOS meldingen moet posten dus ik doe het maar hier:

VOS 2 <20 pax + crew (was<50)
VOS 3 20-250 pax + crew (was 50-250)

De rest blijft hetzelfde :)

De reden voor deze verandering is mij niet bekend ???


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
p2kflex
12:17:31 29-06-10GROUP-1PRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (A EVERT VAN DE BEEKSTRAAT 202 SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)