Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 581935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
p2kflex
16:35:51 06-06-11GROUP-2UGS B HALIM P.K. STRAAT SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL BETREFT EINDE VOS 1.
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
p2kflex
20:27:58 08-06-11GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108311BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
VOS 10108321BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Blusploeg)
VOS 10108381BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
VOS 10108382BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
VOS 10127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
VOS 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
p2kflex
20:32:13 08-06-11GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
p2kflex
13:52:56 21-06-11GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108311BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
VOS 10108321BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Blusploeg)
VOS 10108381BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
VOS 10108382BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
VOS 10127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
VOS 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


Kan dat bij deze melding horen:

p2kflex
14:18:11 21-06-11GROUP-2PRIO 2 B-PIER RANDWEG B SGB SCHIPHOL REINIGEN WEGDEK [ 341 ]
0108311BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
0108381BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)


 ???
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Nee, betrof een B747 met één kapotte motor.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Duidelijk, bedankt O0
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Gast

  • Gast
Nee, betrof een B747 met één kapotte motor.

Alleen is die niet gekomen ;)
Na het besluit om brandstof te gaan lozen en terug te keren naar Schiphol bleken de problemen met de motor toch op te lossen en is het toestel alsnog naar Kuala Lumpur doorgevlogen.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Even een stukje off-topic...

De crew weet een motor weer aan de praat te krijgen. Is het aan de crew om te beslissen om door te vliegen of niet? Ik zou het persoonlijk een veiliger idee vinden als je dan toch even op Schiphol landt om even e.e.a. door monteurs na te laten kijken :-\
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Gast

  • Gast
Het is altijd de beslissing van de crew, dit weliswaar in nauw overleg met hun "Operations" maar de crew beslist altijd. De motor was ook niet kapot, het had slechts wat problemen gehad tijdens het uitklimmen vanaf Schiphol.
In dit geval hadden ze de problemen opgelost en waren ze overtuigd van een veilige vluchtvoortgang.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Ok, bedankt O0 Er is dus wel degelijk overleg met een technische dienst op de grond :) Net als dat op mijn oude werk de chauffeurs als ze problemen hadden altijd even met ons belden om onze mening te horen. O0
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)