Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 715494 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1180 Gepost op: 25 oktober 2011, 12:09:52
'Politietop moet inleveren'


Minister Ivo Opstelten (Veiligheid) wil dat de politietop van de nieuwe nationale politie minder gaat verdienen. Hij wil 'aanzienlijk' snijden in de vergoedingen die hoge politiemensen krijgen.

Dat schrijft de minister aan de Tweede Kamer, meldt het AD vandaag. Aanleiding zijn de riante salarissen van de 25 huidige korpschefs. In de nieuw te vormen landelijke politie is voor zo veel hoge functionarissen geen plek meer. Toch behouden de politiebazen ongeacht hun functie straks hun salaris, omdat Opstelten ze niet in een lagere salarisschaal kan zetten.

De minister denkt wel te kunnen snijden in de extra's. De politietop krijgt bijvoorbeeld vergoedingen om bereikbaar en representatief te zijn. Opstelten wil daarnaast de nieuwe politiebazen verplichten in 'hun' regio te gaan wonen. Nu geldt die verplichting nog niet.

Opstelten vindt dat politiefunctionarissen niet meer dan de Balkenendenorm mogen verdienen, ofwel 193.000 euro. Vorig jaar bleek het salaris van tien medewerkers van de politie de Balkenendenorm te overschrijden.

Opstelten moet zijn plannen nog bespreken met de vakbonden. Gerrit van de Kamp van politiebond ACP verwacht deze maand te onderhandelen met de minister. 'De nationale politie is een keus van de minister, hij kan niet zomaar de consequenties presenteren.'

De nationale politie moet begin volgend jaar een feit zijn.
25/10/11 07u28

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2988006/2011/10/25/Politietop-moet-inleveren.dhtml


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1181 Gepost op: 25 oktober 2011, 14:14:43
Arbeidsinspectie let streng op politie
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10782820/__Inspectie_streng_voor_politie__.html?sn=binnenland

Ben benieuwd of dat ook geldt voor werkplekken binnen (bureau's etc.).
Vanuit de ARBO is overigens ook de airco-verplichting voor dienstvoertuigen gekomen, alleen jammer dat men de airco's niet nakijkt/onderhoud waardoor het risico op vuiligheid (ziektekiemen en dergelijke) toeneemt...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1182 Gepost op: 25 oktober 2011, 14:29:42
Ben benieuwd of dat ook geldt voor werkplekken binnen (bureau's etc.).
Vanuit de ARBO is overigens ook de airco-verplichting voor dienstvoertuigen gekomen, alleen jammer dat men de airco's niet nakijkt/onderhoud waardoor het risico op vuiligheid (ziektekiemen en dergelijke) toeneemt...

Dan lijkt het mij heel simpel een melding doen bij de Arbeidsinspectie en je kan gewoon aangeven dat je anoniem wilt blijven
en voor zover mijn ervaring is houdt men zich daar ook aan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1183 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:15:22
De politietop krijgt bijvoorbeeld vergoedingen om bereikbaar en representatief te zijn

Kan ik eventjes drie jaar achterstallige vergoeding krijgen? Als ik niet bereikbaar ben zeurt de baas ook. Als ik niet representatief ben krijg ik ook een standje. Alleen ik krijg er geen cent voor.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1184 Gepost op: 26 oktober 2011, 07:13:49
Kan ik eventjes drie jaar achterstallige vergoeding krijgen? Als ik niet bereikbaar ben zeurt de baas ook. Als ik niet representatief ben krijg ik ook een standje. Alleen ik krijg er geen cent voor.

+1 maar dan voor 9jaar tijd


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1185 Gepost op: 28 oktober 2011, 12:55:18
Man aangehouden voor verdwijning van Farida Zargar
Datum incident: 28-10-2011 Locatie: Spijkenisse - District/dienst: Korps / overig
Datum publicatie: 28-10-2011 11:01

Rechercheurs van de politie Rotterdam-Rijnmond hebben dinsdag een 34-jarige man uit Spijkenisse aangehouden
die ervan verdacht wordt betrokken te zijn bij de verdwijning van Farida Zargar.
Politie en OM denken dat Farida Zargar slachtoffer is geworden van ontvoering of diefstal met geweld,
de dood ten gevolg hebbend.


De man werd in de nacht van 13 op 14 oktober aangehouden na een melding van een bedreiging met een vuurwapen.
Naar aanleiding van die melding en het daarop volgende onderzoek, werd een woning aan de Venusstraat waar
de 34-jarige man verbleef, doorzocht.

Bij die doorzoeking werden spullen van de sinds 5 augustus 2010 vermiste Farida Zargar aangetroffen.
Dat ging onder meer om de tas van Farida, met daarin onder andere haar paspoort.

In verband met die vondst werd het onderzoeksteam dat de vermissing van Farida eerder onderzocht weer bijeengebracht.

Dat onderzoek is in volle gang. Op basis van de eerste resultaten is besloten de 34-jarige man dinsdag opnieuw aan te houden op verdenking van betrokkenheid bij de verdwijning van Farida.

Vrijdag wordt de man voorgeleid aan de rechter-commissaris.

BRON: http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/29346/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1186 Gepost op: 28 oktober 2011, 15:53:38
Onderstaand bericht kan ook in andere regio's plaatsvinden natuurlijk.


Politie waarschuwt voor babbeltrucs
Datum incident: 28-10-2011 Locatie: - District/dienst: Rotterdam-Centrum
Datum publicatie: 28-10-2011 14:59

De afgelopen weken heeft de politie Rotterdam-Rijnmond 23 aangiftes opgenomen van diefstal van een mobiele telefoon.
In al deze gevallen werd het slachtoffer op een vergelijkbare manier afgeleid, waarna de telefoon bleek te zijn gestolen.


In de aangiftes wordt een vergelijkbare werkwijze beschreven. De verdachte handelt soms alleen, soms met een tweede verdachte.
Hij loopt een horecagelegenheid in het centrum van Rotterdam binnen en kijkt rond waar op tafel een mobiele telefoon ligt.
Hij stapt op het slachtoffer af, in de meeste gevallen een vrouw, en laat een brief of kaart zien waarop staat dat hij geld nodig heeft voor een ziek familielid.
Deze brief of kaart toont hij vlak boven de mobiele telefoon en zonder dat het opvalt neemt hij ondertussen de telefoon weg.
Pas nadat het gesprek is afgerond en de man of de mannen zijn vertrokken wordt ontdekt dat de telefoon weg is.

Onderzoek
Op deze manier zijn sinds 10 september 23 personen benadeeld. Zij hebben aangifte gedaan van diefstal.
De politie heeft de babbeltrucs in onderzoek en surveilleert gericht om de verdachte op heterdaad aan te kunnen houden.
Ook spreken zij mensen aan wanneer een mobiele telefoon open op tafel ligt.

De politie vraagt het publiek alert te zijn op hun waardevolle spullen, zeker wanneer zij worden aangesproken door onbekende personen .

Bent u onverhoopt toch het slachtoffer geworden van een babbeltruc, doe dan altijd aangifte bij de politie.

BRON: Politie waarschuwt voor babbeltrucs
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1187 Gepost op: 29 oktober 2011, 09:19:52
Justitie wil site benzinedieven kwijt

door Olof van Joolen
AMSTERDAM -  De overheid komt op een wel heel ongelukkig moment met het initiatief om de website waar pomphouders aangifte kunnen doen van benzinediefstal, uit de lucht te halen. Onlangs reed een benzinedief die achtervolgd werd door de politie, een filefuik in, waarbij één persoon om het leven kwam.

Brancheorganisaties vrezen dat daardoor het tanken zonder te betalen weer zal toenemen. Het digitale loket kwam er nadat begin deze eeuw de schadepost door benzinediefstal enorm groeide. Omdat ze vrij spel hadden, veroorzaakten doorrijders voor 13 miljoen euro aan verlies. Omdat de politie niet optrad, namen pomphouders deurwaarders in de arm.
Tegelijkertijd begon justitie met de internetsite tankenzondertebetalen.nl. „We hebben die site zes jaar in de lucht gehouden. Het is alleen nooit de bedoeling geweest dat we het permanent zouden doen”, zegt Ernst Koelman van het OM team verkeer.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10814472/__Justitie_wil_site_benzinedieven_kwijt__.html?p=1,1


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1188 Gepost op: 29 oktober 2011, 11:08:31
Recherche vindt voor ton aan cocaïne in golfclubs
 
De Nationale Recherche heeft in een flat in Maassluis dertien golfclubs gevonden die waren gevuld met cocaïne. De drugs hadden een straatwaarde van circa 100.000 euro. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) vandaag bekendgemaakt. De ontdekking vond woensdag al plaats.

In de woning hield de recherche drie mannen aan. De rechter-commissaris besliste vandaag dat zij nog zeker 2 weken blijven vastzitten.

De drugs zijn vermoedelijk eerder deze maand vanuit Jamaica per vliegtuig via België naar ons land gesmokkeld. In de flat vond de recherche gereedschappen waarmee de golfclubs werden opgemaakt, waaronder een waterpomptang, een plaatschaar en een ijzerzaag. In de auto van een van de verdachte lag een revolver met munitie. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3000300/2011/10/28/Recherche-vindt-voor-ton-aan-cocaine-in-golfclubs.dhtml


ADGPB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 439
Reactie #1189 Gepost op: 1 november 2011, 11:12:44
di 01 nov 2011, 10:43
Grote oefening op Schiphol
SCHIPHOL -  Op dit moment is er op de toegangswegen naar Schiphol een grote veiligheidsoefening met honderden gewapende marechaussees aan de gang. Auto's worden gecontroleerd, mensen gefouilleerd.

Volgens de luchthaven is er geen sprake van alarm. 'Het is een gebruikelijke manier om bewakers te trainen.' Sommige passagiers raakten even in paniek bij het zien van dit machtsvertoon. Sommigen dachten dat er sprake is van terreurdreiging. 'Nee, dat is niet het geval, maar het is helaas noodzakelijk om praktijksituaties levensecht na te bootsen om goed voorbereid te zijn', aldus Schiphol.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/10832601/__Grote_oefening_op_Schiphol__.html?sn=binnenland,buitenland