Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 706980 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1230 Gepost op: 15 november 2011, 11:59:59
di 15 nov 2011, 11:24
 
Politie neemt 100 kilo cocaïne in beslag

ROTTERDAM -  De politie heeft vorige week in de nacht van woensdag op donderdag ruim 100 kilo cocaïne aangetroffen in een woning in Den Haag. In verband met de vondst zijn drie mannen en een vrouw aangehouden. Dat heeft de politie dinsdag gemeld.

De cocaïne heeft een straatwaarde van meer dan 3 miljoen euro. Onder de verdachten zijn de bewoners van het huis, een 54-jarige man en een 51-jarige vrouw. Een 27-jarige man uit Capelle aan den IJssel en een 39-jarige Rotterdammer werden opgepakt in de buurt van de woning. Zij zouden een overval op de woning hebben voorbereid.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10927676/__100_kilo_cocane_gevonden__.html?sn=binnenland


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1231 Gepost op: 15 november 2011, 13:17:44
Zijn achtervolgingen steeds meer een trend in Nederland of was dit vroeger ook al zo erg?

Wel iets meer waarschijnlijk, alleen de capriolen die uit gehaald worden lijken steeds erger/gekker te worden...
Het gemiddelde aantal in ons district ( middelgrote stad ) ligt toch wel op zo'n 5 per week


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1232 Gepost op: 15 november 2011, 14:37:44
Politie neemt 100 kilo cocaïne in beslag

Aangezien De Telegraaf niet helemaal volledig is hieronder het officieële persbericht.


Vier verdachten aangehouden voor cocaïnevangst van 108 kilo
Datum incident: 15-11-2011 Locatie: Den Haag - District/dienst: Korps / overig
Datum publicatie: 15-11-2011 10:39

Een arrestatieteam van de politie Rotterdam-Rijnmond heeft vorige week in de nacht van woensdag op donderdag
drie mannen en een vrouw aangehouden bij en in een woning in Den Haag.
Bij de aanhoudingen werd ruim 100 kilo cocaïne met een straatwaarde van ruim 3 miljoen euro in beslag genomen.


Uit een onderzoek van de bovenregionale recherche Rotterdam-Rijnmond bleek dat een aantal mensen van plan was om een
woning in Den Haag te overvallen, met als doel daar mogelijk aanwezige verdovende middelen te stelen.
Het arrestatieteam greep in toen twee mannen, een 39-jarige Rotterdammer en een 27-jarige man uit Capelle aan den IJssel,
in de buurt van de woning in Den Haag waren.
De twee werden aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen voor het plegen van een overval.

In de woning werd vervolgens wel ruim 100 kilo cocaïne gevonden. De bewoners, een 54-jarige man en een 51-jarige vrouw, zijn aangehouden op verdenking van het voorhanden hebben van verdovende middelen.

De drie mannen worden dinsdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam.
De vrouw werd vrijdag door de RC op vrije voeten gesteld. Ze blijft verdachte.

Het onderzoek wordt voortgezet. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

BRON: Vier verdachten aangehouden voor cocaïnevangst van 108 kilo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1233 Gepost op: 15 november 2011, 16:04:24
politie onderzoekt miloeudelict (extra bericht)

Politie vindt vaten met zwavelzuur in tuin
Tien vaten met zwavelzuur gevonden in Roermond

door Limburgreporter op 15 nov 2011

De politie stelt een onderzoek in naar de vondst van 10 vaten met zwavelzuur. Maandagavond vond de politie de vaten in een tuin op Gentiaanhof. De politie kwam de vaten op het spoor door een anonieme melding. De brandweer onderzocht de vaten en concludeerde dat het gaat om zwavelzuur. Er is geen gevaar voor de omgeving en de vaten worden geruimd. Er is niemand aangehouden. De politie stelt een onderzoek in om er achter te komen waar het aangetroffen spul voor bedoeld is.
Samen sterk in de hulpverlening!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1234 Gepost op: 18 november 2011, 00:30:10
Wietplantage in elektriciteitshuisje
DEURNE -  Ze zijn wel wat gewend bij de Taskforce aanpak georganiseerde criminaliteit in Brabant. Maar zelfs de doorgewinterde rechercheurs van het politieteam stonden deze week even vreemd te kijken toen ze een hennepkwekerij ontdekten in een transformatorhuisje.

De illegale plantage kwam aan het licht na een melding van een monteur van netbeheerder Enexis. Het viel de man op dat het slot van een transformator huisje in Deurne was vervangen. Hij waarschuwde daarop de politie, die de deur openbrak. Binnen troffen de agenten een kwekerij met maar liefst 96 hennepplanten aan.

Een woordvoerder spreekt van buitengewoon risicovolle plek. “Naast brand en explosiegevaar op de locatie zelf, verzorgt het transformatorhuis een groot deel van de wijk van stroom.”
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1235 Gepost op: 19 november 2011, 17:56:03
Citaat
Agenten in Londen neergestoken
In Londen zijn vier politieagenten neergestoken door een man die voor de politie op de vlucht was. De politie zat hem achterna omdat hij voorbijgangers had aangevallen.

De verwarde man was verscheidene winkels in gevlucht nadat de politie had geprobeerd hem aan te houden. Hij rende ook een slagerij in waar hij een mes pakte en op de agenten instak. Twee van hen liggen met ernstige verwondingen in een ziekenhuis in Londen.

Volgens getuigen schreeuwde de man naar de politie voor hij begon te steken en hadden tien agenten geprobeerd om hem rustig te krijgen.

De 32-jarige man is opgepakt en wordt beschuldigd van poging tot moord.
http://nos.nl/artikel/314893-agenten-in-londen-neergestoken.html
Tja, nou weet ik niet of deze agenten vuurwapen dragend waren, maar gezien het feit dat het in Engeland is gok ik van niet. Triest nieuws...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1236 Gepost op: 20 november 2011, 17:11:19
Man gaat twee agenten te lijf
zo 20 nov 2011, 11:40

HANDEL
Een 24-jarige man uit Elsendorp is zondagochtend vroeg in het Brabantse plaatsje Handel aangehouden nadat hij
twee agenten had mishandeld.


De man reed op een brommer zonder achterlicht. Toen hij de agenten zag, reed hij hard weg.
Na een achtervolging, waarbij de verdachte diverse overtredingen beging, viel hij van zijn brommer af.
Hij probeerde weg te rennen, maar werd vastgepakt door een van de agenten. Die sloeg hij met zijn helm in het gezicht.
De andere agent sloeg hij met zijn vuist in het gezicht toen hij werd geboeid.

De verdachte bleek te veel gedronken te hebben. Zijn rijbewijs en brommer is hij kwijt. Hij zit nog vast.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10963589/__Man_gaat_twee_agenten_te_lijf__.html?p=31,1

Ik begrijp echt niet dat mensen zo lomp zijn en zo ver gaan als ze fout zijn. Accepteer gewoon je verlies of hou je aan de regels.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1237 Gepost op: 21 november 2011, 16:25:27
Politie controleert op (mist)verlichting
Datum incident: 21-11-2011 Locatie: - - District/dienst: Korps / overig
Datum publicatie: 21-11-2011 15:02

Rotterdam
In het kader van de verkeersveiligheid controleerde de politie vanmorgen fietsers en automobilisten op het voeren
van de juiste verlichting. Meerdere bestuurders zijn bekeurd.


De controles werden uitgevoerd vanwege de mist, die gevaarlijke verkeerssituaties tot gevolg kan hebben.

Agenten controleerden vanochtentend vroeg fietsers op de Boompjes. Verreweg de meeste fietsers voerde verlichting.
Vijf fietsers voerden geen verlichting, waarop zij een bekeurnig kregen.

Tegen de middag werd de controle voortgezet op de N209 ter hoogte The Hague Airport.
Daarbij werden 35 boetes uitgeschreven. Het grootste deel van de bekeurde automobilisten voerde geen enkele verlichting.

Wanneer het zicht ernstig belemmerd wordt door sneeuw, regen of mist, mag aan de voorzijde van de auto mistlicht worden gevoerd.
Mistachterlicht mag alleen gevoerd worden als het zicht minder dan 50 meter is door mist of sneeuwval.

De politie houdt de komende tijd soortgelijke controles op verschillende locaties in de regio Rotterdam-Rijnmond.

BRON: Politie controleert op (mist)verlichting
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1238 Gepost op: 22 november 2011, 02:02:45
Politie controleert op (mist)verlichting
Datum incident: 21-11-2011 Locatie: - - District/dienst: Korps / overig
Datum publicatie: 21-11-2011 15:02

Rotterdam
In het kader van de verkeersveiligheid controleerde de politie vanmorgen fietsers en automobilisten op het voeren
van de juiste verlichting. Meerdere bestuurders zijn bekeurd.


De controles werden uitgevoerd vanwege de mist, die gevaarlijke verkeerssituaties tot gevolg kan hebben.

Agenten controleerden vanochtentend vroeg fietsers op de Boompjes. Verreweg de meeste fietsers voerde verlichting.
Vijf fietsers voerden geen verlichting, waarop zij een bekeurnig kregen.

Tegen de middag werd de controle voortgezet op de N209 ter hoogte The Hague Airport.
Daarbij werden 35 boetes uitgeschreven. Het grootste deel van de bekeurde automobilisten voerde geen enkele verlichting.

Wanneer het zicht ernstig belemmerd wordt door sneeuw, regen of mist, mag aan de voorzijde van de auto mistlicht worden gevoerd.
Mistachterlicht mag alleen gevoerd worden als het zicht minder dan 50 meter is door mist of sneeuwval.

De politie houdt de komende tijd soortgelijke controles op verschillende locaties in de regio Rotterdam-Rijnmond.

BRON: Politie controleert op (mist)verlichting

Mijn hemel ik mag toch hopen dat dit geen persbericht was! Wat een spel en taalfouten!
...verlichting. Meerdere bestuurders zijn bekeurd.
meerdere = germanisme
Vijf fietsers voerden geen verlichting, waarop zij een bekeurnig kregen.
waarop ??? = kregen zij op de verlichting een bekeuring of omdat zij "op de fiets geen verlichting hadden" ??
Verreweg de meeste fietsers voerde verlichting
 :( Voerde = verleden tijd van voeren: kippen of fietsers???

Kom op nou?!!

Een poging om het kranten artikel aan te passen in normaal Nederlands heb ik helaas moeten opgeven  :'( Ik moet helaas zeggen dat dit kan niet serieus geweest kan  zijn! HOOP IK
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1239 Gepost op: 22 november 2011, 02:10:37
Ja wel moppersmurf dit is echt het orginele persbericht. Ik heb eerlijk gezegd dit keer niet gekeken naar mogelijke fouten.

Ik ontving een mailtje om 15:42 uur en om 16:21 uur heb ik gebeld met persvoorlichting omdat het nog niet op de site stond
toen bleek dat ze een vinkje verkeerd hadden gezet en kort daarna is het online gekomen.

Als je me een PB stuurt met je email kan ik je mijn ontvangen mailtje doorsturen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen