Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 711321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1260 Gepost op: 4 december 2011, 15:36:53
Helemaal duidelijk met dit antwoord.
Waarom wordt dit niet aangegeven middels borden of zoiets? Je ziet meestal wel de borden 'buit eruit" maar meer ook eigenlijk niet. Ik als oosterlijke landbewoner zou hier toch graag op geattendeerd worden indien ik zo'n parkeerplaats wil bezoeken. Het is in ieder geval nu zeker dat ik deze parkeerplaats ga mijden.  ;)
Skip bij jullie in het oosten hebben jullie denk ik nog meer van dat soort "gevaarlijke" parkeerplekken dan in het westen. Want in de randstad
heb je eigenlijk alleen maar parkeerplaatsen bij tankstations en die zijn dan nog enigzinds verlicht. Als je voorbij Utrecht komt (heb geen ervaring met de 3 zuidelijk provincies) dan heb je ook diverse onverlichte locaties waar je alleen maar kan parkeren en waarbij er ook nog een aantal aan het zicht worden ontrokken omdat ze in een klein bosje staan. En daarnaast heeft elke plek wel iets onveiligs, want er komt veel verkeer langs en dan kan er ook veel gebeuren. Zolang jij ervoor zorgt dat je de auto in het zicht kan houden zal er niet veel gebeuren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1261 Gepost op: 4 december 2011, 15:41:58
Skip bij jullie in het oosten hebben jullie denk ik nog meer van dat soort "gevaarlijke" parkeerplekken dan in het westen. Want in de randstad
heb je eigenlijk alleen maar parkeerplaatsen bij tankstations en die zijn dan nog enigzinds verlicht. Als je voorbij Utrecht komt (heb geen ervaring met de 3 zuidelijk provincies) dan heb je ook diverse onverlichte locaties waar je alleen maar kan parkeren en waarbij er ook nog een aantal aan het zicht worden ontrokken omdat ze in een klein bosje staan. En daarnaast heeft elke plek wel iets onveiligs, want er komt veel verkeer langs en dan kan er ook veel gebeuren. Zolang jij ervoor zorgt dat je de auto in het zicht kan houden zal er niet veel gebeuren.

Hier in Drenthe (zuid-oosthoek) valt het wel mee. Ik denk dat je meer de A1 bedoeld dan. Hier in het noorden hoor je eigenlijk nooit iets over de parkeerplaatsen. Eigenlijk in de drie noordelijke provincies niet. Je tips zal ik zeker meenemen in mijn overweging. Het stoppen bij een benzinepomp lijkt me nog het beste. Dan sta je altijd in het zicht.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1262 Gepost op: 4 december 2011, 15:45:10
Helemaal duidelijk met dit antwoord.
Waarom wordt dit niet aangegeven middels borden of zoiets? Je ziet meestal wel de borden 'buit eruit" maar meer ook eigenlijk niet. Ik als oosterlijke landbewoner zou hier toch graag op geattendeerd worden indien ik zo'n parkeerplaats wil bezoeken. Het is in ieder geval nu zeker dat ik deze parkeerplaats ga mijden.  ;)

Tsja, zoals ik eerder al zei vind ik dat (lichtelijk) overdreven. Dergelijke lokatie's heb je overal en in heel veel gevallen is het niet eens bekend bij de lokale inwoners. Zo'n beetje ieder tankstation of wegrestaurant langs de grotere wegen worden gebruikt voor criminele activiteiten. Het is écht niet zo dat ze willekeurige mensen omver maaien, beroven of verkrachten.

Dat is ongeveer het zelfde als mensen van ''buiten de grote steden'' die het altijd maar hebben over het gevaarlijke Amsterdam, Den Haag, Rotterdam of Utrecht ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1263 Gepost op: 4 december 2011, 15:48:29

Dat is ongeveer het zelfde als mensen van ''buiten de grote steden'' die het altijd maar hebben over het gevaarlijke Amsterdam
Maar amsterdam is ook heel gevaarlijk  :D 0098
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1264 Gepost op: 4 december 2011, 15:50:05
Om de A7 (Groningen-Heerenveen) heb je ook zo'n parkeerplaats, alleen niet voor criminele activiteiten.  :-X
Zit je rustig in de auto een broodje te eten met iemand, komt er een figuur langs dat graag partnerruil wil doen :-X :-X
Bij navraag bleek het inderdaad zo'n plek te zijn, dus dat mijd ik nu wel ;D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1265 Gepost op: 4 december 2011, 15:53:55
Tsja, zoals ik eerder al zei vind ik dat (lichtelijk) overdreven. Dergelijke lokatie's heb je overal en in heel veel gevallen is het niet eens bekend bij de lokale inwoners. Zo'n beetje ieder tankstation of wegrestaurant langs de grotere wegen worden gebruikt voor criminele activiteiten. Het is écht niet zo dat ze willekeurige mensen omver maaien, beroven of verkrachten.

Dat is ongeveer het zelfde als mensen van ''buiten de grote steden'' die het altijd maar hebben over het gevaarlijke Amsterdam, Den Haag, Rotterdam of Utrecht ....

Ik kom ook wel eens in de grote steden en ervaar dat het inderdaad wel meevalt. Ligt ook aan je eigen houding denk ik. Maar op snelwegen (lees parkeerplaatsen) vind ik het toch wat anders. Ik kom daar op de meest afwijkende tijden (niet alleen overdag) om b.v. even een sanitaire stop te doen. Overdag heb ik daar geen problemen mee, al zal ik er toch meer rekening mee houden. Het gaat vooral om 's avonds of 's nachts. En als je dan alleen bent en b.v. met mijn eigen prive-auto (wat geen doorsnee auto is) of mijn bestelwagen dan hou ik er toch meer rekening mee nu. Of je het lichtelijk overdreven vindt of niet, daar heeft het weinig mee te maken. Het is je eigen gevoel en of je mogelijke problemen op gaat zoeken. Dat laatste wil ik voorkomen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1266 Gepost op: 4 december 2011, 15:55:18
Om de A7 (Groningen-Heerenveen) heb je ook zo'n parkeerplaats, alleen niet voor criminele activiteiten.  :-X
Zit je rustig in de auto een broodje te eten met iemand, komt er een figuur langs dat graag partnerruil wil doen :-X :-X
Bij navraag bleek het inderdaad zo'n plek te zijn, dus dat mijd ik nu wel ;D

Had je worst op je brood?  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1267 Gepost op: 4 december 2011, 16:02:09
Haha nee toevallig niet ;D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1268 Gepost op: 5 december 2011, 23:58:27
Helemaal duidelijk met dit antwoord.
Waarom wordt dit niet aangegeven middels borden of zoiets? Je ziet meestal wel de borden 'buit eruit" maar meer ook eigenlijk niet. Ik als oosterlijke landbewoner zou hier toch graag op geattendeerd worden indien ik zo'n parkeerplaats wil bezoeken. Het is in ieder geval nu zeker dat ik deze parkeerplaats ga mijden.  ;)


EDIT: Je zou eigenlijk een kwaliteitsbeoordeling moeten hebben voor parkeerplaatsen, en dan bedoel ik met het oog op veiligheid. Een sleutel in de kleuren, rood, oranje, groen bijvoorbeeld.

Het grote probleem is natuurlijk dat we de gevaarlijke plekken wel veilig kunnen maken, maar dat het geboefte dan een andere plek gaat zoeken. Voor de burger is dat dan wel gewenst maar voor ons soms niet ;D Het kan namelijk best handig zijn om te weten waar Boris zich ophoudt ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1269 Gepost op: 6 december 2011, 00:02:44
Het grote probleem is natuurlijk dat we de gevaarlijke plekken wel veilig kunnen maken, maar dat het geboefte dan een andere plek gaat zoeken. Voor de burger is dat dan wel gewenst maar voor ons soms niet ;D Het kan namelijk best handig zijn om te weten waar Boris zich ophoudt ;)

 ;)

Vergroten pakkans?  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.