Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 718212 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1830 Gepost op: 16 mei 2013, 23:55:46
Ik begrijp de ophef eigenlijk niet.

Elk land voorziet in haar eigen behoefte voor wat betreft de politiezorg.
Gezien de dichtheid aan dure en tevens snelle asfaltspeeltjes in dat land lijkt me dat geen overbodige luxe.
Ten tijde van het IJzeren Gordijn was de politie in het Oostblok ook uitgerust naar behoefte (lees: net zulk armetierige plastice meuk op wielen als de rest).


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1831 Gepost op: 17 mei 2013, 05:57:58
Dat zijn nog eens leuke snelle dienstauto's mannen, maar het lijkt me voor die vrouwen met die lange rokken niet echt comfortabel in en uit stappen. Verder vind ik ze op het 1e oog wel wat kaal uitgerust vergeleken met wat we hier gewend zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1832 Gepost op: 17 mei 2013, 08:55:24
Citaat
Opstelten maakt zich zorgen over vergrijzing politie
Minister Opstelten maakt zich zorgen over de vergrijzing binnen de politie. Bijna eenderde van de agenten is ouder dan 50 jaar en dat aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Minister Opstelten maakt zich zorgen over de vergrijzing binnen de politie. Bijna eenderde van de agenten is ouder dan 50 jaar en dat aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen.

"Dit is ongewenst", schrijft minister Opstelten aan de Tweede Kamer. Hij vreest dat de oudere agenten het werk op straat fysiek niet meer aankunnen. lees verder
bron: Nu.nl


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1833 Gepost op: 17 mei 2013, 10:30:14
Goh, en vervolgens geen / beperkt nieuwe klassen starten op de PA... Heel praktisch...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1834 Gepost op: 17 mei 2013, 10:41:08
Nou, u kan vast een blik werpen op deze collectie. Geen veyron, wel een hoop andere luxe politie auto's.  O0

Hey Red, heb je al op foto 19 en 20 goed bekeken? We kunnen zo instappen hoor. Ze hebben dezelfde porto's als in Amsterdam. Zo zie je maar weer, wat een wereldspul hebben we toch?  098uo 098uo

Maar waarschijnlijk eind juni voor de een sollicitatie gesprek naar Dubai, Whahaha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1835 Gepost op: 17 mei 2013, 10:43:12
Hey Red, heb je al op foto 19 en 20 goed bekeken? We kunnen zo instappen hoor. Ze hebben dezelfde porto's als in Amsterdam. Zo zie je maar weer, wat een wereldspul hebben we toch?  098uo 098uo
Ja, dat was mij inderdaad al opgevallen. :) Was al benieuwd of iemand anders het ook zou zien.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1836 Gepost op: 17 mei 2013, 10:47:43
Ja, dat was mij inderdaad al opgevallen. :) Was al benieuwd of iemand anders het ook zou zien.  O0

Zag het meteen. Die koel/vries combinatie herken je uit duizenden toch?

Maar het is wel leuk speelgoed wat ze daar hebben. Toen ik er was, paar jaar geleden, reden ze in BMW M5 op de snelweg. Maar ik heb begrepen dat ze deze auto's nu juist aanschaffen ivm de wereld Expo van 2020. Ze hopen op deze manier meer kans te maken op het mogen organiseren daarvan.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1837 Gepost op: 25 mei 2013, 14:19:01
Citaat
Acht aanhoudingen bij veiligheidscontrole

Velp - De politie heeft tussen vrijdagavond 21.00 uur en zaterdagmorgen 03.00 uur een integrale veiligheidscontrole uitgevoerd op een parkeerterrein aan de President Kennedylaan.

De controle werd gehouden in nauwe samenwerking met de Koninklijke Marechaussee, de Douane en de Belastingdienst.
Tijdens de controle moesten 138 bestuurders een blaastest afleggen. Geen van de gecontroleerde bestuurders bleek te veel gedronken te hebben.
Door de Belastingdienst kon voor een bedrag van €33.000,- aan belastingschuld worden geďnd.

 Hennep

Tijdens de controle troffen agenten een bestelbus aan waar een sterke wietlucht uit kwam. In de laadruimte zaten een aantal vrouwen op terrasstoelen. Tevens werden daar twee zakken met daarin 7 kilo natte hennep aangetroffen. Alle inzittende, twee mannen en zes vrouwen, in leeftijd variërend tussen 17 en 50 jaar, zijn aangehouden. Alle hennep wordt vernietigd.
http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/25/02-velp-%E2%80%93-acht-aanhoudingen-bij-veiligheidscontrole.html
Nu ben ik tegenwoordig niet zo snel meer verrast, maar vanochtend is het ze toch weer gelukt  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1838 Gepost op: 28 mei 2013, 08:41:47
Citaat
Grote politie-actie bezig rond Culemborgse jeugdbende
In het Gelderse Culemborg heeft de politie dinsdag een criminele jeugdbende opgerold. In alle vroegte werden zeven jongens van hun bed gelicht. De actie is nog volop aan de gang.
Er doen 100 mensen aan mee, van wijkagenten en rechercheurs tot medewerkers van het Openbaar Ministerie (OM). Op diverse plaatsen zijn huiszoekingen, meldt de politie.
De jongeren van tussen de 16 en 20 jaar worden verdacht van witwaspraktijken en circa 250 woninginbraken of pogingen daartoe.
De bende zorgde voor veel overlast in met name de wijken Terweijde en Voorkoop in Culemborg-Oost. lees verder
bron: Nu.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1839 Gepost op: 31 mei 2013, 23:44:52
Koninklijke Marechaussee en Nationale Politie maken samen vuist tegen identiteitsfraude

bron: Koninklijke Marechaussee (officiële Facebook pagina)

De Koninklijke Marechaussee gaat met ingang van 1 juni vanuit vier regionale Identiteit- en Documentendesks (ID-desks) documentexpertise op het hoogste niveau leveren aan de Nationale Politie om zo samen een vuist te maken tegen identiteitsfraude.

Daartoe is vanmiddag het startsein gegeven door de plaatsvervangend commandant Koninklijke Marechaussee, generaal-majoor drs. Hillie Beentjes en politiechef Nationale Politie, eenheid Rotterdam, hoofdcommissaris drs. Frank Paauw. Dit gebeurde op Rotterdam The Hague Airport in het bijzijn van ketenpartners.

Slachtoffers identiteitsfraude
Uit onderzoek in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties blijkt dat jaarlijks steeds meer burgers slachtoffer worden van identiteitsfraude. Voor 2011 werd berekend dat er in dat jaar tussen de 130.000 en 150.000 mensen het slachtoffer waren van identiteitsfraude. De maatschappelijke schade die dat met zich mee bracht werd geschat op 420 miljoen euro. Uit voorlopige cijfers blijkt dat men voor 2012 heeft berekend dat tussen de 670.000 en 870.000 mensen slachtoffer zijn geworden van identiteitsfraude en dat de schade die hiermee voor de slachtoffers gepaard gaat tussen de 390 en 500 miljoen euro bedraagt. Het definitieve rapport over 2012 wordt binnenkort verwacht.

Slachtoffers van identiteitsfraude kunnen jarenlang last hebben van hun gestolen identiteit omdat criminelen bijvoorbeeld met de identiteit van het slachtoffer reizen, bankrekeningen openen om geld wit te wassen, mensen Europa binnen smokkelen, schulden maken of onterecht toeslagen innen.

Vuist tegen identiteitsfraude
De Marechaussee heeft vanuit haar grenspolitietaak veel kennis en expertise in huis op het gebied van reis-, identiteits- en verblijfsdocumenten. Vanuit de vier regionale ID-desks (Rotterdam, Schiphol, Eindhoven en Zwolle) gaan marechaussees deze kennis en expertise ter beschikking stellen aan de eenheden van de Nationale Politie. Dit is onderdeel van een bredere samenwerking tussen beide organisaties. De regionale centra, die gaan werken onder de naam ‘Koninklijke Marechaussee ID-desk’ hebben hoogwaardige technologische en grafische kennis in huis om valse en vervalste documenten te herkennen.

De ID-desks van de Koninklijke Marechaussee gaan in de toekomst nauw samenwerken met nog op te richten ID-loketten in de 10 eenheden van de Nationale Politie. De Koninklijke Marechaussee ID-Desk is voor de politie 24/7 telefonisch bereikbaar voor documentexpertise op het hoogste niveau.

Trends en analyses
De informatie die de Koninklijke Marechaussee ID-desks en de toekomstige ID-loketten van de Nationale Politie verzamelen gaat naar het landelijke knooppunt, het Expertisecentrum Identiteitsfraude en Documenten (het ECID). Dit samenwerkingsverband tussen Marechaussee en Politie kan hieruit weer trends en analyses opmaken in de zoektocht naar fraudeurs.


Bron foto: Koninklijke Marechaussee
Samen sterk in de hulpverlening!