Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713365 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #800 Gepost op: 20 mei 2011, 23:02:30
De voortvluchtige moordenaar Remond P.

P. werd op 15 april in hoger beroep tot 15 jaar veroordeeld....  

P. was al langere tijd spoorloos en hij stond nationaal gesignaleerd.

 om P. in de kraag te vatten.

Proveniers heeft altijd ontkend

 ;D


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #801 Gepost op: 21 mei 2011, 17:07:11
Altijd gezellig. Maar kan je het de burger nog kwalijk nemen als zelfs de Rijksoverheid adviseert oude granaten op het politiebureau in te leveren?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wapens-en-munitie/inleveren-van-wapens

Ik heb het advies van de site al ruim een half jaar geleden ter sprake gesteld maar er is nog niets aan veranderd...

Ja, dit is inderdaad geen handige zet van de Rijksoverheid (Rijksvoorlichtingsdienst?)...
Senior GGP / Oost-Brabant


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #802 Gepost op: 22 mei 2011, 11:56:29
File op A9 door alcoholcontrole
(Novum) - Door een grote alcoholcontrole is zaterdagnacht een file ontstaan op de A9. De politie wilde iedereen laten blazen, maar had niet verwacht dat er rond die tijd zoveel auto's richting Alkmaar zouden rijden. Toen er rond middernacht ongeveer twee kilometer file stond, werd besloten de meeste weggebruikers ongecontroleerd door te laten rijden. Dat laat de politie weten.
Toen de file was opgelost, werd iedereen weer gecontroleerd. Negentig agenten van drie regiokorpsen controleerden tussen zaterdagavond 23.00 uur en zondagochtend 04.30 uur het verkeer in beide rijrichtingen. Van de 4500 gecontroleerde bestuurders bleken er 43 te veel te hebben gedronken.
Sommigen probeerden snel te wisselen met hun bijrijder zodra ze zagen dat er gecontroleerd werd. Zij werden echter betrapt door agenten op motoren zonder politiekleuren. Een bestuurder werd half slapend op de achterbank van zijn auto gevonden. De politie vermoedt dat hij een stuk voor de controlelocatie zijn auto had geparkeerd om zijn roes uit te slapen.
De controles werden ter hoogte van Heemskerk gehouden. Ze zijn volgens de politie nodig omdat vijftien procent van de ongevallen ontstaat door drankrijders.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/file-op-a9-door-alcoholcontrole


sylvester1986

  • Gast
Reactie #803 Gepost op: 22 mei 2011, 12:26:38
0.95% had teveel op, niet echt veel gelukkig O0


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #804 Gepost op: 22 mei 2011, 14:22:44
File op A9 door alcoholcontrole
(Novum) - Door een grote alcoholcontrole is zaterdagnacht een file ontstaan op de A9. De politie wilde iedereen laten blazen, maar had niet verwacht dat er rond die tijd zoveel auto's richting Alkmaar zouden rijden. Toen er rond middernacht ongeveer twee kilometer file stond, werd besloten de meeste weggebruikers ongecontroleerd door te laten rijden. Dat laat de politie weten.
Toen de file was opgelost, werd iedereen weer gecontroleerd. Negentig agenten van drie regiokorpsen controleerden tussen zaterdagavond 23.00 uur en zondagochtend 04.30 uur het verkeer in beide rijrichtingen. Van de 4500 gecontroleerde bestuurders bleken er 43 te veel te hebben gedronken.
Sommigen probeerden snel te wisselen met hun bijrijder zodra ze zagen dat er gecontroleerd werd. Zij werden echter betrapt door agenten op motoren zonder politiekleuren. Een bestuurder werd half slapend op de achterbank van zijn auto gevonden. De politie vermoedt dat hij een stuk voor de controlelocatie zijn auto had geparkeerd om zijn roes uit te slapen.
De controles werden ter hoogte van Heemskerk gehouden. Ze zijn volgens de politie nodig omdat vijftien procent van de ongevallen ontstaat door drankrijders.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/file-op-a9-door-alcoholcontrole


Foto: Niels Folkers - meer foto's van de controle: www.112ijmond.nl
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #805 Gepost op: 22 mei 2011, 14:27:33
Ik vraag me af of deze inzet en oponthoud voor iedereen de moeite waard is. Slechts 1% van de gepasseerde bestuurders had drank op. Een grote controle zoals deze is zo bekend bij notoire drankgebruikers en die kiezen dan vaak een andere route. Volgens mij zijn vliegende controle's een beter middel. En daarmee hoef je dus de mensen ook niet op te houden (99%) die op tijd bij een feestje willen zijn, een theater of een andere afspraak.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #806 Gepost op: 22 mei 2011, 15:15:42
Ik vraag me af of deze inzet en oponthoud voor iedereen de moeite waard is. Slechts 1% van de gepasseerde bestuurders had drank op. Een grote controle zoals deze is zo bekend bij notoire drankgebruikers en die kiezen dan vaak een andere route. Volgens mij zijn vliegende controle's een beter middel. En daarmee hoef je dus de mensen ook niet op te houden (99%) die op tijd bij een feestje willen zijn, een theater of een andere afspraak.

Dat is een vraag die je altijd kunt stellen bij een controle .... Bij een technische controle sta je ook een half uur stil terwijl er niets mis is met je auto .... Risico van het autorijden. Als de brug open gaat of er gebeurd een klapper sta je ook stil. Daarnaast is dit ook preventief natuurlijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #807 Gepost op: 22 mei 2011, 15:17:58
Ik vraag me af of deze inzet en oponthoud voor iedereen de moeite waard is. Slechts 1% van de gepasseerde bestuurders had drank op. Een grote controle zoals deze is zo bekend bij notoire drankgebruikers en die kiezen dan vaak een andere route. Volgens mij zijn vliegende controle's een beter middel. En daarmee hoef je dus de mensen ook niet op te houden (99%) die op tijd bij een feestje willen zijn, een theater of een andere afspraak.

Het oponthoud door de file was alleen omstreeks middernacht, en hier is direct op geanticipeerd door verkeer door te laten stromen. Het grootste gedeelte van de controle was het oponthoud voor bestuurders -mits niet gedronken- hooguit vijf minuten schat ik.

En 43 automobilisten onder invloed die in een nacht over de A9 rijden.... ik vind het erg veel.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #808 Gepost op: 22 mei 2011, 19:39:40
Bij het stadion was er een concert 'De helden van amstel live"... Denk dat dat er ook mee te maken had!


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Reactie #809 Gepost op: 26 mei 2011, 09:51:34
Inbreker verantwoordelijk voor tien inbraken

NOORD FRYSLAN – De politie heeft met de aanhouding van een 30-jarige Litouwer mogelijk meer dan tien woninginbraken in Noord Fryslân opgelost. De man werd in de nacht van maandag op dinsdag aangehouden op de Dokkumerwei in Aalsum.De Litouwer was eerder die nacht betrapt toen hij bij een woning aan de Smidstrjitte in Hantum had geprobeerd in te breken. Hij stapte snel in zijn auto en ging er vandoor. Na een zoekactie konden agenten hem in Aalsum aanhouden. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten.

Woensdagmiddag vond een huiszoeking plaats in het pensioen waar de Litouwer verbleef. Daar vonden medewerkers van het @inbrakenteam onder andere zeven laptops, twee digitale camera’s en diverse mobiele telefoons. Vermoedelijk de afgelopen weken buit gemaakt bij inbraken in Noord Fryslân. Ook vonden de medewerkers van het inbrakenteam tijdens de zoeking documenten van de Duitse politie. Hieruit bleek dat de verdachte begin april 2011 onderwerp van onderzoek was geweest in Duitsland (Frankfurt an Oder). Tijdens dit onderzoek werden bij hem ook een grote hoeveelheid goederen, zoals mobiele telefoons en laptops, in beslag zijn genomen.

Het woningeninbrakenteam van de Friese politie heeft hier inmiddels contact over met de Duitse collega’s. De Litouwer zit nog steeds vast en wordt vrijdag op vordering van de officier van justitie geleidt voor de rechter-commissaris. De in beslag genomen goederen gaan zo snel mogelijk terug naar de rechtmatige eigenaren.

Bron: www.politie.nl/Friesland & www.112fotografienof.nl
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media