Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 710258 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #760 Gepost op: 4 mei 2011, 23:27:15
bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/politiemedewerker-ontslagen-voor-bedreigen-baas

Politiemedewerker ontslagen voor bedreigen baas
(Novum) - Een politiemedewerker van het korps Noord-Holland Noord is ontslagen omdat hij zijn leidinggevende bedreigde. De man bedreigde zijn leidinggevende in oktober en herhaalde die bedreiging daarna in gesprekken met diverse collega's.

De korpsbeheerder, burgemeester van Alkmaar Piet Bruinooge, vindt dat gezien de 'ernst van de situatie alleen de zwaarste disciplinaire maatregel op zijn plaats is'. Waaruit de bedreiging precies bestond, is niet bekendgemaakt.

Naast een disciplinair onderzoek is ook een strafrechtelijk onderzoek ingesteld. Hoewel de officier van justitie vond dat sprake was van een ernstig en bewijsbaar strafbaar feit, heeft hij besloten de zaak voorwaardelijk te seponeren met een proeftijd van twee jaar. In die periode mag de ontslagen man geen contact met zijn oud-leidinggevende opnemen. De officier vond dat hij door zijn ontslag al voldoende gestraft is.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #761 Gepost op: 5 mei 2011, 07:15:26
Cursus 'people skills' voor stadswacht
door Eric de Brouwer
ROTTERDAM -  Stadswachten in Rotterdam krijgen tijdens opleidingen en trainingen nog eens extra les over hoe ze moeten omgaan met het publiek op straat.

Aanleiding hiervoor vormen de uitkomsten van een onderzoek dat in opdracht van de gemeente onder 600 stadsbewoners is gehouden naar de bekendheid met de nieuwe bevoegdheden van de stadswachten. Een van de conclusies luidt dat ruim 40 procent van de mensen die vorig jaar in aanraking zijn gekomen met een handhaver, daar ontevreden over was.

Niet luisteren

Veelgehoorde kritieken zijn dat de stadswachten te streng zijn, niet luisteren, of een bekeuring geven voor ’onzinnige zaken’. Van de ondervraagden gaf 20 procent aan in 2010 zelf met een stadswacht te maken te hebben gehad.

„We sluiten niet uit dat een deel van de ontevredenheid voortkomt uit het feit dat burgers het niet prettig vinden om zelf op misplaatst gedrag te worden aangesproken. Toch heeft de uitkomst ertoe geleid dat extra aandacht wordt besteed aan de bejegening van het publiek”, schrijft de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb in een brief aan de gemeenteraad.

Volgens woordvoerder Fred Marree van de dienst Stadstoezicht gebeurt dat zelfs wekelijks. „Communicatie met de burger is voor ons een permanent aandachtspunt”, zegt hij. „Dat is ook logisch voor een dienst die letterlijk tussen de mensen staat.”

Marree geeft toe dat extra training voor medewerkers nuttig is. „Hier en daar kan er nog wel wat worden bijgeschaafd, want het komt uiteraard voor dat een stadswacht zich een keer ongelukkig uitdrukt. Wij zijn ook maar mensen. Beleefd blijven, de juiste toon aanslaan en uitleggen waarom een sanctie wordt opgelegd. Dat zijn zaken die in de trainingen bijzondere aandacht krijgen.”

Handboeien

Stadswachten in Rotterdam worden sinds enkele jaren opgeleid tot zogeheten buitengewoon opsporingsambtenaar (boa). Zij mogen in die nieuwe rol mensen bekeuren, aanhouden en in noodgevallen zelfs in de handboeien slaan. De dienst Stadstoezicht heeft inmiddels 460 boa’s; dat moeten er eind dit jaar 500 zijn.

Overigens blijkt uit het onderzoek dat het overgrote deel van de Rotterdammers (bijna 90 procent) het een goede zet vindt dat de gemeente stadswachten inzet. Een meerderheid vindt de nieuwe bevoegdheden van de stadswachten goed tot zeer goed

Bron: www.telegraaf.nl


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #762 Gepost op: 10 mei 2011, 00:09:21
Agenten vergeten lasergun

Een buschauffeur heeft zondag in Eindhoven een lasergun van de politie gevonden. De lasergun bleek te zijn vergeten door agenten die bezig waren met een snelheidscontrole, meldt Omroep Brabant.

De agenten moesten bij de controle plots de achtervolging inzetten op een motorrijder die doorreed toen hij een stopteken kreeg. Vervolgens vergaten zij de lasergun met een waarde van enkele duizenden euro's.

De buschauffeur heeft zelf de politie in Eindhoven gebeld om de vondst van de lasergun te melden.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/05/agenten_vergeten_lasergun.html


sylvester1986

  • Gast
Reactie #763 Gepost op: 10 mei 2011, 07:02:43
Ik weet niet of ik het terug zou geven, want ik ben nu al een paar keer genaaid voor 4 km/u te hard :P


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #764 Gepost op: 10 mei 2011, 07:26:22
Ik weet niet of ik het terug zou geven, want ik ben nu al een paar keer genaaid voor 4 km/u te hard :P

Ligt toch echt aan je rechtervoet, hoor. >:D >:D


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #765 Gepost op: 10 mei 2011, 07:35:31
Ik weet niet of ik het terug zou geven, want ik ben nu al een paar keer genaaid voor 4 km/u te hard :P

Snelheidsduivel.   >:D 0098 >:D 0098


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #766 Gepost op: 10 mei 2011, 07:40:25
Ik weet niet of ik het terug zou geven, want ik ben nu al een paar keer genaaid voor 4 km/u te hard :P

Hoezo genaaid? Zit er bij jou in de regio een onderbord onder de verkeersborden: "bovenstaande geldt niet voor sylvester1986"...  :P

Bovendien is 4 km/u te hard in een 50-kilometergebied op de teller toch echt nog altijd ruim boven de 60


sylvester1986

  • Gast
Reactie #767 Gepost op: 10 mei 2011, 07:43:00
;D ja erg he >:D
Maar respect voor de chauffeur dat hij wel de politie op de hoogte brengt.

@ Vesalius,
Was in totaal 3 x een bekeuring van 4 km/u te hard, 1x in 100 km gebied en 2x in 80 km gebied.
Verder geen klagen aangezien dit de enige bekeuringen zijn in mijn leven  :P


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #768 Gepost op: 10 mei 2011, 08:06:02
;D ja erg he >:D
Maar respect voor de chauffeur dat hij wel de politie op de hoogte brengt.

@ Vesalius,
Was in totaal 3 x een bekeuring van 4 km/u te hard, 1x in 100 km gebied en 2x in 80 km gebied.
Verder geen klagen aangezien dit de enige bekeuringen zijn in mijn leven  :P

Boefje,

Dan heb je in de 100 km-zone toch echt boven de 110 km/u gereden. Gezien het feit dat er zowiezo een correctie van 3 km afmoet en de redelijke teller afwijkingen van de VW's. Dit geldt ook voor de 80 km-zone. Toch echt boven de 90 km/u.

Begin toch echt te denken dat jij moet worden aangemeld voor de EMG 098uo 098uo 098uo


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #769 Gepost op: 10 mei 2011, 08:12:23
Ernstige twijfel aan apparatuur alcoholcontrole
 
Justitie moet mogelijk tienduizenden boetes en veroordelingen ongedaan maken die na alcoholcontroles tot stand zijn gekomen. Er zijn aanwijzingen dat de ademanalyseapparatuur van de politie niet deugt. Het Nederlands Forensisch Instituut is in opdracht van de rechter een onderzoek begonnen naar de betrouwbaarheid van het apparaat. Dat schrijft het AD vandaag.

Als automobilisten bij een alcoholcontrole de eerste test (die met het blaaspijpje) niet doorstaan, moeten ze een tweede test afleggen met een ademanalyseapparaat. Dat apparaat wordt betrouwbaarder geacht en moet definitief uitwijzen of iemand te veel heeft gedronken.

Amerikaans onderzoek
Het is deze tweede blaastest die nu onderwerp is van onderzoek. De kans bestaat dat de alcoholtester aangeeft dat bestuurders meer hebben gedronken dan werkelijk het geval is. Dat bleek vorig jaar tijdens een rechtszaak in Breda waarbij een 47-jarige vrouw, die zei niet meer te hebben gedronken dan toegestaan, volgens de computer een 'bijna dodelijke' hoeveelheid alcohol had geconsumeerd. Agenten roken bij haar geen alcohol en vonden ook niet dat ze dronken oogde.

Haar advocaat bracht tijdens de rechtszaak resultaten in van Amerikaans onderzoek naar de alcoholtesten. Een onderzoeksbureau dat ook voor het ministerie van Binnenlandse Zaken in de VS werkt, was gestuit op fouten in de software van het apparaat.

30.000 testen per jaar
De rechtbank van Breda gelastte onderzoek bij het NFI om na te gaan of de verwante apparaten die de Nederlandse politie gebruikt, met dezelfde problemen kampen. Het is onduidelijk wanneer de studie klaar is.

Meer dan dertigduizend Nederlanders moeten jaarlijks gebruikmaken van het ademanalyseapparaat.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/582998/2011/05/10/Ernstige-twijfel-aan-apparatuur-alcoholcontrole.dhtml