Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 716174 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #790 Gepost op: 19 mei 2011, 12:50:33
dat je het uberhaupt in je donder haalt om hierover een klacht in te dienen... wat een rand-debiel..... ongelovellijk.... >:(

het krantenartikel laat een heleboel zaken in het midden, de ambtsinstructie geldt voor personen die een bevel niet (of vermoedelijk niet ?) willen opvolgen.
Uit het artikel blijkt niet of er van een dergelijke situatie sprake was, als je alleen op het artikel zou afgaan zou het zo kunnen zijn dat de agente in kwestie direct de verdachte heeft 'aangevallen' zonder dat er sprake was van verzet of het niet opvolgen van van een bevel oid.
Altijd lastig om op basis van een dergelijk artikel conclusies te trekken over wat er nu precies gebeurd is en wat goed en wat fout was.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #791 Gepost op: 19 mei 2011, 14:34:53
Politie schiet voortvluchtige moordenaar neer
DEN HAAG - De voortvluchtige moordenaar Remond P. is donderdagmiddag door een arrestatieteam op de A12 bij Nootdorp aangehouden. De Voorburger is bij zijn arrestatie in zijn onderlichaam zijn geschoten. Dat meldt het OM.
In verband met het politie-onderzoek is de afrit Nootdorp op de A12 in de richting van Utrecht afgesloten. Boven de plek van de aanhouding vliegt een politiehelikopter, zo meldt fotowebsite Regio15, vermoedelijk om foto's te maken van de locatie.
P. werd op 15 april in hoger beroep tot 15 jaar veroordeeld voor de moord op de Haagse vastgoedhandelaar Victor 't Hooft. Omdat hij eerder was vrijgesproken voor deze moord was hij op vrije voeten. P. was al langere tijd spoorloos en hij stond nationaal gesignaleerd.

Alles op alles
Volgens het OM heeft de politie na zijn veroordeling alles op alles gezet om P. in de kraag te vatten.
Victor 't Hooft werd op 7 november 2007 doodgeschoten in de tuin van zijn huis aan de Bezuidenhoutseweg. Proveniers heeft altijd ontkend iets met de zaak te maken te hebben. Zijn advocaat liet direct na het hoger beroep weten in cassatie te gaan tegen de uitspraak

http://www.westonline.nl/nieuwsitem/51219


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #792 Gepost op: 19 mei 2011, 15:45:02
Zie ook http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/58-politieonderzoeken/8133-remond-p-aanghouden-op-a12
voor foto's, moet wel zeggen dat hij zeer strak is vast gereden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #793 Gepost op: 19 mei 2011, 17:41:48
Jammer wanneer je daar de boel afzet ivm een PD dat de andere weggebruikers lekker veel respect vertoonden voor de werkzaamheden die we daar aan t uitvoeren waren...NOT

btw, goede zaak dat hij is aangehouden :)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #794 Gepost op: 19 mei 2011, 18:56:24
het krantenartikel laat een heleboel zaken in het midden, de ambtsinstructie geldt voor personen die een bevel niet (of vermoedelijk niet ?) willen opvolgen.
Uit het artikel blijkt niet of er van een dergelijke situatie sprake was, als je alleen op het artikel zou afgaan zou het zo kunnen zijn dat de agente in kwestie direct de verdachte heeft 'aangevallen' zonder dat er sprake was van verzet of het niet opvolgen van van een bevel oid.
Altijd lastig om op basis van een dergelijk artikel conclusies te trekken over wat er nu precies gebeurd is en wat goed en wat fout was.


tja gedeeltelijk met je eens...

volgens mij blijft het een inbreker die is aangehouden. Dat daarbij misschien oneigenlijk pepperspray is gebruikt... is voor de aanhouding m.i. niet relevant... daarbij blijf ik er bij.... iemand breekt bij je in... je wordt aangehouden met pepperspray....tja rot voor je... ik kan er nog niet bij dat je dan een klacht indient als inbreker zijnde...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #795 Gepost op: 20 mei 2011, 07:39:42
Jammer wanneer je daar de boel afzet ivm een PD dat de andere weggebruikers lekker veel respect vertoonden voor de werkzaamheden die we daar aan t uitvoeren waren...NOT

btw, goede zaak dat hij is aangehouden :)

Daar maak ik mij al jaren niet meer boos over, misschien is dat ook niet goed. Maar na 16 jaar weg afzetten weet je denk ik alle scheldwoorden wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #796 Gepost op: 20 mei 2011, 17:15:39
Om welke weggebruikers gaat het dan?


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #797 Gepost op: 20 mei 2011, 17:48:58
Om welke weggebruikers gaat het dan?

Wat dacht je van alle andere weggebuikers behalve de mensen die daar het PD aan het afzetten waren.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #798 Gepost op: 20 mei 2011, 19:44:28
Politiebureau dicht om mogelijke granaat
Uitgegeven:    20 mei 2011 19:12
Laatst gewijzigd:    20 mei 2011 19:14

ARNHEM - Een politiebureau aan de Beekstraat in Arnhem is vrijdag ontruimd omdat een man er een voorwerp had afgeleverd dat lijkt op een granaat. Dat heeft de politie gemeld.
De man zei dat hij het projectiel in een speeltuintje had gevonden, aldus de politie, die het bureau uit voorzorg heeft gesloten.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2520288/politiebureau-dicht-mogelijke-granaat.html
Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #799 Gepost op: 20 mei 2011, 22:57:22
Altijd gezellig. Maar kan je het de burger nog kwalijk nemen als zelfs de Rijksoverheid adviseert oude granaten op het politiebureau in te leveren?

Citaat
Inleveren van wapens

Heeft u een wapen in uw bezit waar u geen vergunning voor heeft? Dan overtreed u de wet. Als u verboden wapens en munitie heeft, moet u deze zo snel mogelijk inleveren. Dit kan bij het politiebureau.

Inleveren bij politiebureau
U kunt uw wapens en munitie inleveren bij het politiebureau bij u in de buurt. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor oude wapens en munitie, bijvoorbeeld oude gevonden granaten uit de Tweede Wereldoorlog. De politie organiseert regelmatig inleveracties.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wapens-en-munitie/inleveren-van-wapens

Ik heb het advies van de site al ruim een half jaar geleden ter sprake gesteld maar er is nog niets aan veranderd...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein