Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 715401 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1060 Gepost op: 5 september 2011, 18:01:56
------------------------------------------------------
10 km te hard in een 30km-zone van van € 54,- naar € 93,-
Dit vind ik echt een behoorlijke boete voor z'n feit. Dit is natuurlijk weer gewoon om de staatskas te vullen ;)

Laat ze eerst maar is die 30km zones zodanig inrichten....
100% mee eens, maar ze lullen toch recht wat krom is :-X


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1061 Gepost op: 5 september 2011, 18:04:04
Hier in de gemeente is ook bijna alles 30km, maar ik kan je zo al zeggen dat 49 van de 50 voertuigen gewoon 50 rijden, omdat de wegen gewoonweg daar naar vragen ;)
Met Vriendelijke Groet.....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1062 Gepost op: 5 september 2011, 18:07:36
Laat ze eerst maar is die 30km zones zodanig inrichten....

Jup, want zolang ze dat niet doen valt er weinig te controleren.  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1063 Gepost op: 5 september 2011, 18:09:09
Is het daarom dat ik nooit een controle zie in een 30 km zone ingericht als dusdanig?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1064 Gepost op: 5 september 2011, 18:10:54
haha dat blijft echt een discussie tussen gemeentes en politie, want gemeente zegt jullie moeten 30 km handhaven maar de politie zegt zorg eerst maar dat die als 30km wordt ingericht ;)
Met Vriendelijke Groet.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1065 Gepost op: 5 september 2011, 18:13:19
Inrichten als 30km zone, is dat alles volgooien met bloembakken, hoge drempels, 30 km borden of zorgen dat een straat zeer smal is of zijn er hier andere eisen voor?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1066 Gepost op: 5 september 2011, 18:14:22
haha dat blijft echt een discussie tussen gemeentes en politie, want gemeente zegt jullie moeten 30 km handhaven maar de politie zegt zorg eerst maar dat die als 30km wordt ingericht ;)

Dus komt de gemeente met grootste plannen voor hoge drempels en andere snelheidsbeperkingen. Is de brandweer het er niet mee eens. Die moeten er ten slotte ook normaal doorkomen. The never ending story...  8)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1067 Gepost op: 5 september 2011, 18:18:43
Hogere boetes voor hufterige overtredingen
Laatste update:  5 september 2011 17:35
De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding.
Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.

Het is een gevolg van de motie van de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.

www.nu.nl

Dan mogen ze beginnen met de ergenissen top 10 http://nl.wikipedia.org/wiki/Ergernis_Top_10_in_het_verkeer wat mij betreft.
Het enige wat ik helaas niet tegen kom in de top 10 is het Mobiel bellen beter gezegd mobiel in de hand houden tijdens het rijden.

Wat door anderen ook al is aangehaald wat betreft het 30 km zone verhaal laat men dan eerst maar eens zorgen dat
wegen ook als zodanig zijn ingericht maar dat geldt uiteraard ook voor de andere wegen want er zijn ook 50 km wegen
die zich lenen voor hogere snelheden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1068 Gepost op: 5 september 2011, 20:40:06
Rutte kondigt aan dat er mogelijk toch meer bezuinigd moet worden en voila, er is een nieuwe tendens geboren.

Wederom een verhoging van diverse boete's en dat volgens mij binnen een jaar.
Waar willen ze al die agenten, boa's en andere opsporingsambtenaren vandaan halen?
Is de politie straks alleen nog maar goed om bonnen uit te schrijven en controle's uit te voeren.
Ik dacht dat de bonnenquota afgeschaft was maar dit riekt naar de omgekeerde wereld.
Straks is het enorm lucratief om in 30 km gebieden met een laser achter een vuilnisbak op een krukje te gaan zitten.

Ik weet best dat er in 30 km gebieden te hard wordt gereden, en die controle (of inrichting van de weg) is zeker nodig maar om nu dan de boete's bijna te verdubbelen is van de zotte.
Ik vraag me echt soms af waar de BV NL mee bezig is. Nog meer disrespect kweken? Bah, ik wordt er kotsmisselijk van.

En nee, ik ben niet iemand die zijn kamer volhangt met gele briefjes uit Leeuwarden.
120.000 km per jaar en de bekeuringen van de afgelopen 2 jaar zijn slechts 1x parkeerbelasting, 1x 23 Euro (snelheid).



BTW, Mods horen deze postings niet in het 15% topic?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1069 Gepost op: 5 september 2011, 20:46:53
Opstelten wil fors meer politievrijwilligers
Laatste update:  5 september 2011 15:51

AMSTERDAM - Het aantal vrijwilligers bij de politie gaat als het aan minister van Veiligheid Ivo Opstelten (VVD) ligt fors omhoog.
De bewindsman wil dat het er in 2015 bijna vijfduizend zijn, stelde hij maandag tijdens de opening van het academische jaar van de Politieacademie in Apeldoorn.

Op dit moment zijn er nog ruim 2300 vrijwilligers, zij vertegenwoordigen iets meer dan 4,5 procent van de politiesterkte. Opstelten wil dat over vier jaar het aantal vrijwilligers tien procent bedraagt ten opzichte van de operationele sterkte van 49.500 dienders.

Het aantal vrijwilligers is de afgelopen jaren gedaald. Volgens Opstelten zijn vrijwilligers echter belangrijk voor de betrokkenheid van burgers bij de veiligheid op straat. Ook brengen zij 'frisse blik' en ervaring mee waarmee de politie haar voordeel kan doen.


Interessanter

Om het aantal vrijwilligers te vergroten, kijkt Opstelten hoe hij hun werk interessanter kan maken, bijvoorbeeld door hen breder in te zetten. Ook kijkt hij samen met de Politieacademie of de duur van de opleiding moet worden gewijzigd.

Er bestaan twee typen vrijwilligers: vrijwillige politieambtenaren en zogeheten volontairs. De vrijwillige ambtenaren worden op straat ingezet, bijvoorbeeld bij verkeerscontroles. Volontairs verrichten administratieve, technische en huishoudelijke werkzaamheden voor de politie. Zij zijn hier gemiddeld zo'n 250 uur per jaar mee kwijt.

www.nu.nl

Mooi verhaal, maar in mijn ogen is het een soort broodroof. Politievrijwilligers kosten de staat veel minder dan echt volwaardige in dienst genomen agenten. Komt natuurlijk mooi uit om een aantal vrijwilligers meer taken en bevoegdheden te gaan geven en hun werk nog interessanter te maken maar hadden dit ook niet gewoon in dienst genomen agenten kunnen wezen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.