Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 706954 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1240 Gepost op: 22 november 2011, 09:35:01
Citaat
vanochtentend

Citaat
N209 ter hoogte The Hague Airport

En het is: ter hoogte van. Over die ochtend hebben we het maar niet.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1241 Gepost op: 22 november 2011, 11:00:35
En het is: ter hoogte van. Over die ochtend hebben we het maar niet.
ook voor mij was het laat! :o

Ja wel moppersmurf dit is echt het orginele persbericht. Ik heb eerlijk gezegd dit keer niet gekeken naar mogelijke fouten.

Ik ontving een mailtje om 15:42 uur en om 16:21 uur heb ik gebeld met persvoorlichting omdat het nog niet op de site stond
toen bleek dat ze een vinkje verkeerd hadden gezet en kort daarna is het online gekomen.

Als je me een PB stuurt met je email kan ik je mijn ontvangen mailtje doorsturen.
Ik geloof je zo! Het is overduidelijk haastig in elkaar gezet, er is geen spellingscontrole gebruikt en het is niet nagekeken door een ander ("redacteur"). Ik denk dat er binnenkort een vacature komt bij de persvoorlichting in Rotterdam ;) Ik lees hem net nog een keer en het is ECHT SLECHT! Niet bepaald zoals het hoort bij een professionele organisatie..... e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1242 Gepost op: 26 november 2011, 11:36:42
Motoragent raakt gewond bij aanrijding
DEN HAAG - Een motoragent is vrijdagavond in het centrum van Den Haag gewond geraakt bij een aanrijding met een auto. Het ongeluk gebeurde om ongeveer 20.00 uur op de Stationsweg.
De agent moest aan het infuus en werd vervoerd naar een ziekenhuis. Het is niet bekend hoe ernstig zijn verwondingen zijn. Ook de oorzaak van het ongeluk is nog niet bekend.
rtv West


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1243 Gepost op: 26 november 2011, 12:14:22
Motoragent zwaar gewond na aanrijding
25 november 2011

Den Haag
Een motoragent van politie Haaglanden is vanavond zwaar gewond geraakt na een aanrijding met een personenauto.
 
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Stationsweg met de Bierkade. De motorrijder werd door nog onbekende oorzaak aangereden door de bestuurder van een personenauto en kwam als gevolg daarvan ten val.

Het letsel liet zich ernstig aanzien. Om die reden werd naast ambulance en motorambulance eveneens het Mobiel Medisch Team gealarmeerd. Ter plaatse werd de agent gestabiliseerd en werd onder andere een infuus ingebracht. Hierna werd het been van de agent gespalkt en werd hij op een wervelplank gelegd. De agent is vervolgens onder A1 naar het ziekenhuis vervoerd.

De bestuurder van de auto is ter plaatse aangehouden en naar het politiebureau overgebracht.

De VOA van politie Rotterdam-Rijnmond heeft ter plaatse onderzoek uitgevoerd; omdat een motorvoertuig van politie Haaglanden betrokken was bij de aanrijding, dient volgens vast protocol een andere regio het onderzoek uit te voeren. Het is niet bekend hoe de toestand van de gewonde agent momenteel is en op grond waarvan de bestuurder van de auto is aangehouden.

BRON + Foto reportage en filmpje: Motoragent zwaar gewond na aanrijding
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1244 Gepost op: 26 november 2011, 16:51:35
Motoragent zwaar gewond na aanrijding
BRON + Foto reportage en filmpje: Motoragent zwaar gewond na aanrijding



Foto's: Sander Paardekooper en Ruben van Essen

Motoragent zwaar gewond na aanrijding Stationsweg Den Haag
Video: Sander Paardekooper


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1245 Gepost op: 26 november 2011, 18:29:12
Controle op rijksweg A27
De politie heeft op de rijksweg A27 een controle gehouden. De controle startte op donderdagavond 24 november 2011 en liep door tot in de nacht. De politiemensen schreven bekeuringen uit voor verschillende verkeersovertredingen waaronder gladde banden, geen verzekering, rijden zonder rijbewijs, negeren inhaalverbod, lekke uitlaat en natuurlijk snelheidsovertredingen. De politie maakte bij de controle gebruik van scanapparatuur. Hieruit bleek onder andere dat erop een auto gestolen kentekenplaten uit België zaten. De bestuurder negeerde het stopteken waarop een achtervolging volgde.

De bestuurder zag kans België in te rijden. Op het moment dat Belgische politiemensen in de buurt waren namen zij de achtervolging over. Deze eindigde tussen Antwerpen en Brussel waarbij een politieauto in botsing kwam met het vluchtvoertuig. Verder zette de politie een auto aan de kant bij de controleplek op een parkeerplaats bij de Energieweg in Meerkerk waarin een partij van ongeveer vijftig kilo illegaal vuurwerk lag. Een andere autobestuurder betaalde een transactiebedrag van 150 euro omdat er een honkbalknuppel in zijn wagen lag. Een automobilist moest zijn rijbewijs inleveren omdat hij ruim 200 kilometer per uur reed. Aan de controle deden ongeveer 75 politiemensen mee die naast de regio Zuid-Holland-Zuid kwamen uit Rotterdam-Rijnmond en het Korps landelijke politiediensten. Ook werkten de marechaussee en de belastingdienst mee aan de controle. Deze laatste dienst nam achttien voertuigen in beslag en sleepte er twee hiervan af.

http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/persberichten/111125controleoprijkswega27.asp
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1246 Gepost op: 28 november 2011, 14:48:02
Bomdata vanaf heden gedeeld in bomdatasysteem

http://www.hulpdienstenonline.nl/bomdata-vanaf-heden-gedeeld-bomdatasysteem
Laatst bijgewerkt op 28 nov 2011 om 09:11

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft op 11 november jl. een bomdatasysteem in gebruik genomen in Den Haag. In het systeem wordt alle informatie opgeslagen over explosieven en chemische, biologische, radiologische en nucleaire (CBRN)-incidenten, zodat overheidsdiensten dit snel en mobiel kunnen raadplegen. De politie wordt de hoofdgebruiker, maar ook de Explosieven Opruimingsdienst Defensie, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en het ministerie van Binnenlandse Zaken gaan het gebruiken.
 
Het systeem is ontwikkeld door het NFI in opdracht van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Het bomdatasysteem is zowel bij actuele dreiging als voor nationale trend- en dreigingsanalyse en voor forensische doeleinden te raadplegen door alle betrokken overheidsdiensten.
 
Bron: persbericht ministerie van Defensie
Samen sterk in de hulpverlening!


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #1247 Gepost op: 30 november 2011, 14:36:40
Vannacht tijdens mijn nachtdienst het volgende gehad. Gelukkig de automobilist kunnen aanhouden.

Rijbewijs vluchtende automobilist ingevorderd
Doetinchem, 30-11-2011 • De politie Doetinchem heeft in de nacht van dinsdag op woensdag 30 november na een achtervolging een 38-jarige automobilist uit de gemeente Oude IJsselstreek aangehouden voor rijden onder invloed en zijn rijbewijs ingevorderd.

Surveillerende agenten zagen de man al slingerend en met groot licht in het centrum van Doetinchem rijden en besloten hem te controleren. Toen de automobilist dit merkte, ging hij er met hoge snelheid vandoor over de Bedrijvenweg. Hij gaf geen gehoor aan het stopteken van de politie en reed met zeer hoge snelheid verder naar de Terborgseweg in de richting van Etten.

De agenten zetten een achtervolging in en onderweg reed de man meerdere malen door rood. Ook haalde hij, ondanks het daar geldende verbod, op de Slingerparallel in Etten meerdere auto’s in.

Uiteindelijk heeft de politie de man staande kunnen houden. Hij bleek gedronken te hebben en werd aangehouden. Uit de ademanalyse op het politiebureau bleek een promillage van 1,0.

Gezien het rijgedrag van de man is zijn rijbewijs ingevorderd Hij kreeg een rijverbod en daarnaast wordt proces-verbaal opgemaakt voor het rijden onder invloed en voor de vele verkeersovertredingen en het zeer gevaarlijke rijgedrag.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1248 Gepost op: 2 december 2011, 17:51:45
Wapencontroles rond brugrestaurant over de A4  

De politie mag vanaf 1 december gericht naar wapens zoeken in de omgeving van het brugrestaurant over de A4 nabij Hoofddorp. Burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer heeft het gebied voor 3 maanden aangewezen als veiligheidsrisicogebied.

Fouilleren langs A4: vier messen

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article12751483.ece/Fouilleren-langs-A4%3A-vier-messen-
Gepubliceerd op 02 december 11, 17:21 Laatst bijgewerkt op 02 december 11, 17:35

HAARLEMMERMEER - Bij de eerste preventieve fouilleeractie op de parkeerplaats bij het brugrestaurant over de A4 heeft de politie donderdag vier messen en pepperspray in beslaggenomen. Er werden vijftig auto’s gecontroleerd en 125 mensen gefouilleerd.

De controle werd uitgevoerd door het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Sinds 1 december is parkeerplaats Den Ruygen Hoek aangewezen als veiligheidsrisicogebied.

De messen en pepperspray werden aangetroffen bij enkele Britten. Ook hadden zij een gsm-jammer die telecomverbindingen kan verstoren bij zich. Zeven kleine hoeveelheden drugs en ten onrechte gevoerde Duitse kentekenplaten werden ook in beslaggenomen. Verder stuitte de politie op vier personen die stonden gesignaleerd voor openstaande vonnissen: Eén persoon moest nog DNA afstaan.

De politie heeft de afgelopen jaren bij (alcohol)controles in de omgeving van het brugrestaurant tientallen slag-, stoot- en vuurwapens in beslag genomen. Dat is ook de aanleiding geweest om deze plek tot veiligheidsrisicogebied te verklaren. De wapens werden als ’bijvangst’ ontdekt. Ook vonden hier schietpartijen, opstootjes, berovingen en vechtpartijen plaats bij de parkeerplaatsen en benzinestations.

Bij gewone controles mag de politie niet zo maar voertuigen doorzoeken. Daar moet de eigenaar mee instemmen of er moet een directe aanwijzing zijn. Sinds donderdag is dat niet meer nodig. Het instellen van het veiligheidsrisicogebied geldt voorlopig voor drie maanden. Het Van der Valkhotel valt erbuiten.

Het is niet de eerste keer dat in Haarlemmermeer een veiligheidsrisicogebied is aangewezen. Eerder gebeurde dat in 2007 rond discotheek The Challenge in Hoofddorp na een steekpartij en een schietpartij
Samen sterk in de hulpverlening!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1249 Gepost op: 2 december 2011, 18:22:35
Brrrr... afgelopen maandag ook daar langs gekomen en even snel een sanitaire stop gemaakt op deze parkeerplaats.
Het ziet er naar uit dat ik er vaker langs kom maar dan sla ik in het vervolg deze (gevaarlijke) parkeerplaats liever over.
Goed dat zoiets in de media komt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hoef geen mes op me keel of iets dergelijks.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.