Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 709941 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1410 Gepost op: 9 februari 2012, 20:36:35
Aan een geldboete is dan een vervangende hechtenis gekoppeld. Dus ja, dat betekend zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1411 Gepost op: 9 februari 2012, 20:41:57
800 euro is in mij ogen erg veel en wat heeft 'Handen af van onze hulpverleners' er mee te maken, beledigen is toch niet aanraken.
Waar legt een agent de grens als het gaat om belediging?

Wat het te maken heeft met Handen af van onze hulpverleners is dat de overheid heeft gezegd dat ze harder gaan optreden tegen mensen die geweld in elke vorm harder gaan aanpakken. Dit naar aanleiding van een onderzoek wat ze gedaan hebben onder hulpverleners. Is te vinden in het topic over deze campagne als ik het goed heb.
Schelden, beledigen etc valt ook onder geweld.

Hoezo is het veel? Laten we wel duidelijk zijn dat we niet weten wat er precies heeft plaats gevonden dus dat we ook niet kunnen zeggen of de boete te hoog is.

Waar de grens gelegd wordt hangt af van de agent en ook wel een beetje van de regio. De ene regio zit hier strakker in dan een ander. Voor mij persoonlijk zijn er een aantal dingen die ten allen tijde een belediging zijn. Bijvoorbeeld scheldwoorden met k*nker of t*ring naar mij gericht. Daarnaast heb je ook dat mensen schelden met dingen die niet heel erg beledigend zijn, daaraan geef ik een duidelijke grens. Want ook al ben ik niet beledigd, mensen dienen wel respect te hebben voor de politie. Dus als mensen dan doorgaan, dan hou ik ze alsnog aan omdat ze dan niet alleen mij als persoon (proberen te) beledigen maar ook de gehele organisatie en mijn collega's.

Als je die hoge boete niet kan betalen, mag je dan de bak in of .....?

De boete die je opgelegd krijgt zal waarschijnlijk via het CJIB gaan. Dus je krijgt vanzelf de acceptgiro in de bus. Ik weet niet precies hoe het zit met de verhogingen (lees percentage per verhoging). Maar naar de verhogingen die je ook hebt bij een normale boete en je hebt nog steeds niet betaald, wordt je gesignaleerd. Als je gesignaleerd staat kan je dus niet via de paspoortcontrole het land uit, want dan mag je eerst betalen. Daarnaast is het zo dat zodra een agent je navraagd om welke reden dan ook. Dan zal hij te horen krijgen dat je gesignaleerd. Hiervoor wordt je meestal aangehouden om het vervolgens op het bureau af te handelen, ivm de betaling en de administratie die er aan vast zit van o.a. de kwitantie die je meekrijgt. Als je betaald hebt mag je daarna weer weg. Kan je niet betalen dan zal je vast blijven zitten.
Omdat dit een strafrechtelijke boete is en geen mulder zal het waarschijnlijk een vervangende straf zijn. Dit is voor elke 50 euro 1 dag zitten. Dus voor 800 is het dan: 800: 50= 16. Je mag dan dus 16 dagen zitten. Deze dagen gaan in zodra je bent aangehouden, dus je kan geen afspraak maken wanneer het jou uitkomt, haha.

Als dit dan betekent dat je bijvoorbeeld ontslagen wordt, dan is het even heel crue gezegd, jou probleem. Daar houden politie en justitie geen rekening mee, want je hebt meerdere mogelijkheden gehad om te betalen.

Voor het geval dat je het niet kan betalen, als het via het CJIB gaat, duurt het altijd enkele weken voordat de boete op in de bus ligt. Vervolgens heb je nog een aantal weken om te betalen. Je zult dus goed moeten sparen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1412 Gepost op: 9 februari 2012, 21:19:34
Heren bedankt voor de duidelijk uitleg, nu rest mij nog 1 vraag, namelijk:
 - Heeft Europol/Interpol hier ook inzage in?
Bijvoorbeeld als je per auto naar Spanje vlucht.
Als je gesignaleerd staat kan je dus niet via de paspoortcontrole het land uit, want dan mag je eerst betalen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1413 Gepost op: 10 februari 2012, 02:29:51
Eens een berichtje van de parketpolitie:

Man vast na ‘moonen’ rechter
BREDA -  Een pro-formazitting in het gerechtsgebouw van Breda is donderdagmorgen verstoord door een man die zijn blote billen aan de rechter toonde.

De dader trok tijdens de zitting zijn broek naar beneden en drukte zijn blote billen tegen het glas van de publieke tribune, zo meldt BN/DeStem. Officier van justitie Paul Emmen gaf de parketpolitie meteen de opdracht de onruststoker te arresteren vanwege het zogenoemde moonen.

De man wilde met het tonen van zijn billen kennelijk zijn ongenoegen uiten over de beslissing van de rechter op de zitting. Die verlengde het voorarrest van een 25-jarige Heusdenaar die wordt verdacht van het voorbereiden van een woningoverval.


Dat lees je niet vaak, maar dit is volgens mij een gevalletje minachting van de rechtspraak. Of zit ik dan heel verkeerd te denken?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1414 Gepost op: 10 februari 2012, 02:38:02
Hoe komt hij er op ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1415 Gepost op: 12 februari 2012, 09:06:45
Camera spot gewapende man in auto

ALMERE -  De politie van Almere heeft zaterdag zes mannen opgepakt nadat een bewakingscamera een van de verdachten met een wapen had gespot.
  
De mannen die in twee auto's zaten, hielden zich volgens de politie verdacht op in het stadscentrum. De camera kreeg een van de mannen in beeld terwijl hij een vuurwapen in zijn hand hand. Daarop werd de jacht door politie-eenheden ingezet. In de Koopmanstraat zijn de zes verdachten aangehouden. De mannen zijn in de leeftijd van 19, 20, 22, 23, 27 en 30 jaar oud en zijnallen afkomstig uit Amsterdam.,

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11497460/__Camera_spot_gewapende_man_in_auto__.html?sn=binnenland


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1416 Gepost op: 12 februari 2012, 09:17:33
Politie arresteert 2 Belgen na achtervolging

VALKENSWAARD -  De politie heeft zaterdagochtend na een wilde achtervolging door Valkenswaard twee mannen uit Hasselt (België) aangehouden. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

 Iets na 4 uur besloten agenten een auto te achtervolgen die met hoge snelheid over de Eindhovenseweg in de richting van Valkenswaard reed. Op een gegeven moment werden daarbij snelheden van 180 kilometer per uur gereden. De bestuurder van de wagen negeerde daarna verschillende stoptekens en reed met hoge snelheid door Valkenswaard. Hij reed via de verkeerde kant over enkele rotondes, negeerde rood licht en reed over stoepen. Tijdens de achtervolging raakten twee politieauto's beschadigd.

Uiteindelijk stopte de auto op een fietspad en gingen de twee inzittenden er te voet vandoor. Al snel kon de politie een van hen inrekenen. De ander werd door een agent die na de achtervolging naar huis reed, herkend en opgepakt. De politie onderzoekt nog waarom de mannen er vandoor gingen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11496615/__Belgen_gepakt_na_achtervolging__.html?sn=binnenland


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1417 Gepost op: 12 februari 2012, 10:02:23
Jonge automobiliste drinkt 7 keer te veel \

De politie heeft vanochtend in Kaatsheuvel een 20-jarige automobiliste van de weg gehaald. De vrouw bleek na een ademtest op het bureau 7 keer te veel alcohol in haar bloed te hebben, aldus de politie.

De vrouw, uit Waalwijk, mocht haar rijbewijs inleveren en kreeg een proces-verbaal mee. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3173242/2012/02/11/Jonge-automobiliste-drinkt-7-keer-te-veel.dhtml


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1418 Gepost op: 12 februari 2012, 10:06:54
Politie arresteert 2 Belgen na achtervolging

Politie arresteert twee verdachten na achtervolging

Valkenswaard, 11-02-2012 • De politie heeft zaterdagochtend na een achtervolging door Valkenswaard twee mannen uit Hasselt aangehouden.

Rond 4.15 uur zagen surveillerende agenten een auto over de Eindhovenseweg in de richting van Valkenswaard rijden. Omdat de wagen erg hard reed, gingen de agenten er achteraan. Daarbij werden snelheden van zo'n 180 km/u bereikt.

Verkeersovertredingen
De bestuurder van de wagen negeerde het stoptransparant, de lichtseinen en de optische- en geluidsignalen van de achtervolgende politiewagen en reed met hoge snelheid door Valkenswaard. Daarbij reed hij via de verkeerde kant over enkele rotondes, negeerde rode verkeerslichten en reed over enkele stoepen. Tijdens de achtervolging raakten twee politieauto's beschadigd tijdens pogingen om de wagen te laten stoppen.

Eerste verdachte aangehouden
Uiteindelijk stopte de auto op een fietspad op de Luikerweg waarna de twee inzittenden er te voet vandoor gingen. De agenten zijn er achteraan gegaan en kregen vrij snel één van de twee mannen te  pakken. De 24-jarige inwoner van Hasselt is in verzekering gesteld voor verder onderzoek. De andere man kon op dat moment nog ontsnappen.

Tweede verdachte aangehouden
Enkele uren later reed één van de agenten die bij de achtervolging betrokken was geweest naar huis. Toen hij net over de grens met België was, zag hij een man lopen die voldeed aan het signalement van de ontsnapte verdachte. Hij heeft de man aangehouden en overgedragen aan de gewaarschuwde Belgische politie. Deze verdachte is een 34-jarige man uit Hasselt. Hij zit nog vast in België maar om zijn uitlevering is gevraagd. De politie onderzoekt nog waarom de mannen er vandoor gingen.

http://www.politie.nl/brabant-zuid-oost/nieuws/201202112vawpolitiearresteerttweeverdachtennaachtervolging.asp


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1419 Gepost op: 14 februari 2012, 22:51:10
Een recent bericht, ik wil hem jullie niet onthouden:

Politie scheurt met spijkerbanden over het ijs
discussie verplaatst naar: Voertuigen en materieel > Blauwe kolom > Topic: Bikepatrol Politie / Kmar
Samen sterk in de hulpverlening!