Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)

Auteur Topic: Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)  (gelezen 68396 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #150 Gepost op: 20 april 2013, 19:30:39
Wat is daar dan het nut van.
Dat de eigenlijke wegbeheerder het "overneemt" ind ik nog daar aan toe, maar 3! Pol.vtg voor een goede afzetting plaatsen slaat nergens op. En dat is de zelfde gedachtengang dan dat wat jij aanhaald. En daarbij ook ik wil niet aangereden worden en heel thuis komen maar door zulke dingen kan het juist gevaarlijker worden en dan juist door die blauwblauw.
Dit is het resultaat van meerdere 112 aanroepen en een wijd verbreide opgave van waarnemingen. Op een centrale komen de telefoontjes binnen, als men veel telefoontjes krijgt met gemixte gegevens moet men uitgaan van de meest ernstige.
Ook zal de meldkamer weten welke wegen over gebeld wordt, en zal er naar ervaring worden afgeroepen.
Dat alle voertuigen met blauw voor je gaan staan is onwetendheid van de regel vaak, maar ook wanneer er geen BRW of Ambu ter plaatse is de afrijdroute willen vrij laten. Ook kan men in het aanrijden niet zien wat de open"veilige" ruimte is en zal men voor jou gaan staan ipv achter. Zelf probeer ik altijd ongeveer 200/350m aan te houden als het kan. Maar je ziet ook vaak het verschil in handelen van de HV diensten wanneer het een IM aannemer betreft of (niet verkeerd bedoeld) een toevallige voorbijganger. Van nr1 verwacht men "veilige"werkruimte, bij nr2 wil dat nog wel eens verschillen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #151 Gepost op: 20 april 2013, 19:32:15
Het is allemaal heel simpel heren en dame,

IM regel,

Eerste hv die tp komt voert blauw en dan komt de wegbeheerder en die zet zijn auto er neer met zijn drip en dan effe bots bestellen(ik doe het vaak al gelijk licht aan info melding) duurt 30 minuten en bots staat er.

En dan gaat die blauwblauw uit van het eerste hv en meer niet en er zijn van die dienders die roepen het is niet veilig en dan zeg ik volmondig je heb gelijk want je staat in je donkere jas en geen veiligheidsvesten aan :)

Meer is het niet.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #152 Gepost op: 20 april 2013, 19:58:08
En dan gaat die blauwblauw uit van het eerste hv en meer niet en er zijn van die dienders die roepen het is niet veilig en dan zeg ik volmondig je heb gelijk want je staat in je donkere jas en geen veiligheidsvesten aan :)
Yes die ken ik 098uo

Ik heb niets tegen anders gekleurde mensen in Nederland, mijn peetvader noemt mij "Neger met pigmentprobleem" zelf is hij Surinamer en zo zwart als roet 0098

En op de A4 en de A6 heb ik ook wel eens bewust een donkere agent genegeerd als hij niet een hesje aan had. Gewoon onder de noemer "ik zie je niet". Dan worden ze wel boos, maar ze zien zelf niet eens in dat ze niet zichtbaar zijn. :-X
Pas als je de collega wel in hesje uitgelegd waarom je zo handelt dan is er ineens begrip en wordt de donkere collega ook door zijn eigen collega op de feiten gewezen.
Maar ik heb ook voor de incidenten legio hesjes in de auto liggen. Deel ze ook uit aan de mensen die hem zelf niet bij zich hebben indien nodig. Gelukkig krijg ik ze ook nog weer terug O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #153 Gepost op: 21 april 2013, 00:40:24
Eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij silque; die vat het hele probleem mooi samen.

De 'gemiddelde' politieagent (in amsterdam) knoeit maar wat aan als 't over verkeersveiligheid gaat. En neem 't ze maar eens kwalijk. Het woord IM betekent vaak 'iets met een kraan' en dat was 't wel..

Dan ben je gewoon uitgepraat.. Of liever; ben je een knappe jongen als je er nog wel iets van weet te maken als je als laatste terplaatse komt..

Op wie moet je boos worden? Iets met 'cirkel van invloed'..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #154 Gepost op: 26 april 2013, 13:15:17
Eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij silque; die vat het hele probleem mooi samen.

De 'gemiddelde' politieagent (in amsterdam) knoeit maar wat aan als 't over verkeersveiligheid gaat. En neem 't ze maar eens kwalijk. Het woord IM betekent vaak 'iets met een kraan' en dat was 't wel..

Dan ben je gewoon uitgepraat.. Of liever; ben je een knappe jongen als je er nog wel iets van weet te maken als je als laatste terplaatse komt..

Op wie moet je boos worden? Iets met 'cirkel van invloed'..
En inmiddels weten we uit ervaring dat hard brullen over de mobi ook niet echt helpt....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 26 april 2013, 15:18:54
Offtopic...
Soms heeft de Nederlandse politie ook Steady burn. >:D
In Spanje is het blijkbaar normaal dat de politie s'nachts met steady burn rond rijd.

Ontopic...Ambulance dat bij aankomst, direct Amber aanzet. O0
13-03-2013: Quad verliest opzittenden - Meppelweg, Den Haag
User: Forumlid Haageneesch


Dicky-Dick

  • EHBO, BHV, HBHV, SIGMA LID
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #156 Gepost op: 26 mei 2013, 20:37:32
Het valt mij op dat er tegenwoordig steeds meer ambulances met blauw maar zonder sirene rijden.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #157 Gepost op: 26 mei 2013, 21:12:56
Offtopic...
Soms heeft de Nederlandse politie ook Steady burn. >:D
Ontopic...Ambulance dat bij aankomst, direct Amber aanzet. O0
13-03-2013: Quad verliest opzittenden - Meppelweg, Den Haag
User: Forumlid Haageneesch
de zwaailampen van de 4x4 lampen wel maar zwaaien niet (rechts).