Zeer grote brand Bedrijfspand (Grip 1) - Haulerwijk 21-04-2008

Auteur Topic: Zeer grote brand Bedrijfspand (Grip 1) - Haulerwijk 21-04-2008  (gelezen 4183 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #10 Gepost op: 22 april 2008, 10:40:20
mooi filmpje O0

maar wat een gel*l zeg in dat krantenknipsel...
ik lees wel erg veel frustratie daar.
wij hebben het hier wel beetje met de grenzen tot waar je uitrukt maar dat weet je en moet je je verder ook niet druk over maken vindt ik
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2008, 11:17:20
Gaat het bij het Karnak-artikel om de mening van de daar werkende '112-journalist', of hebben hebben zij geconstateerd dat er op professioneel nivo daadwerkelijk is geklaagd over het solistisch optreden van de Friese brandweer?

Ook mij viel het op dat bij deze brand alleen Friese brandweerkorpsen zijn opgeroepen, terwijl enkele Drentse korpsen veel dichterbij waren. Omdat ook de 'latere' korpsen allen met prio 1 zijn gealarmeerd, wordt de de indruk gewekt dat er telkens sprake was van een situatie waarbij de hulp van het versterkende korps met grote spoed nodig was. Als die spoed er echt was, waarom wordt dan niet een korps opgeroepen dat 10 (of 15) minuten eerder ter plaatse kan zijn???

Wat een reden kan zijn is dat de korpsen van Veenhuizen en Norg mogelijke als achtervang hebben gefungeerd voor het geval er nog een brand zou uitbreken in dit gebied...


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #12 Gepost op: 22 april 2008, 11:28:56
dit heeft gewoon te maken met de regiodekking en de Kazerne Volgorde Tabel(kvt)
dat is overal zo en heeft niets met friesland te maken.
er zijn mensen op hoog nivo mee bezig geweest om dat allemaal te bereken en te bekijken.
moeten wij ons daar dan mee gaan bemoeien?
tuurlijk blijft het raar om bijvoorbeeld aan de overkant van het water een pand in de brand te zien staan en vanaf de kazerne er naar kunnen kijken, maar zo is het nou eenmaal
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2008, 20:21:22
tuurlijk blijft het raar om bijvoorbeeld aan de overkant van het water een pand in de brand te zien staan en vanaf de kazerne er naar kunnen kijken, maar zo is het nou eenmaal  

Maar als iets nu eenmaal zo is, moet dat dan ook zo blijven? Dat lijkt mij niet. Je wilt toch niet terug naar de tijd waarin gemeente- of provinciegrenzen zodanig heilig zijn, dat men liever een ambulance laat komen die er 20 minuten over doet, dan dat men een ambulance regelt die weliswaar in een andere provincie staat, maar die er in 1 minuut kan zijn? Zo was het vroeger nu eenmaal... Maar goed dat op dat gebied inmiddels het een en ander (maar nog niet genoeg!) is verbeterd.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2008, 20:29:09
Als de betrokken hulpverleners het maar begrijpen is er niets aan de hand, maar dat vroeg ik me gewoon even af  :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2008, 12:57:00
Friezin vast voor brand Haulerwijk
Uitgegeven op woensdag 21 mei 2008 om 12:43:35  

(Novum) - De Friese politie heeft een tweede verdachte opgepakt voor een grote brand in Haulerwijk. De 50-jarige vrouw uit Haulerwijk wordt ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij de brandstichting in drie bedrijfsloodsen. De loodsen met tractoren en andere landbouwmachines brandden in de nacht van 20 op 21 april volledig uit.

In de nacht van de brand was al een 54-jarige verdachte uit Haulerwijk aangehouden, op basis van diverse tips. Hij zit nog altijd vast. Op basis van sporenonderzoek en gesprekken met getuigen is maandag de tweede verdachte opgepakt, meldt de politie woensdag. Ze is vastgezet.