ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 139911 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #10 Gepost op: 28 april 2008, 09:42:44
Correctie: Alle Motorfietsen van de WW hebben een aanhanger, ze hebben ze alleen  niet altijd bij. ;)

De truckservice bestaat al niet meer ;). Sinds 2006 of zo, ik weet het niet uit mijn hoofd, heb het wel ergens in een ANWB boek staan, maar waar???

Goh, toch fijn o mte zien dat een 12-jarige het beter weet dan de ANWB zelf...  :-\ ::)
Huh


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 april 2008, 09:58:36
ANWB materieel 22 maart op Eindhoven tijdens de Hoogvliegersdag van de Stichting Hoogvliegers





louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2008, 21:04:27
Inmiddels ook alweer een oud plaatje. Maar hier één van slechts een paar Citroën Ami 8 Service Tollee uit 1972 van de ANWB wegenwacht. In zijn tijd zal je meer bestel Eenden en Renaultjes 4.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2008, 20:24:07
Citaat
Citaat van: ehboŽer quinten op 27 April 2008, 21:09:02
Correctie: Alle Motorfietsen van de WW hebben een aanhanger, ze hebben ze alleen  niet altijd bij.



Citaat van: ehboŽer quinten op 27 April 2008, 21:10:18
De truckservice bestaat al niet meer . Sinds 2006 of zo, ik weet het niet uit mijn hoofd, heb het wel ergens in een ANWB boek staan, maar waar???



Goh, toch fijn o mte zien dat een 12-jarige het beter weet dan de ANWB zelf...  
Huh

Et zal wel aan mij liggen hoor, mag ik je even er aan herinneren dat er hier elke dag een WW voertuig voor de duur staat omdat mijn vader bij de ANWB werkt. Als ik me echt niet vergis hebben alle motorvoertuigen een aanhanger, omdat daar ook wat standaardgereedschap bij zit, maar die aanhangwagens staan geloof ik op het WW station en daar kan  een motorrijder hem ophalen. Teminste zo zij de teammannager van mijn pa het. (die komt hier nog al eens langs, ik ken hem persoonlijk goed). Quinten ;)


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2008, 20:26:11
En over die truckservice dat weet ik echt 1000000000000000000 % zeker, die bestaat officeel niet meer er zullen er nog wel bestaan hoor maar die is echt al officeel afgeschaft :'(. Quinten


Alexxxxx

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2008, 19:02:03




Merk en type: Citroën ACADiane met 2cv neus
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoornsterzwaag
Datum: 1 mei 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Oldtimerfestival Hoornsterzwaag; deelnemer Zwarte gekke race; in de kleuren van de ANWB Wegenwacht


Merk en type: Citroën 2cv
Eigenaar: ANWB Wegenwacht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Assen: TT circuit
Datum: 30 september 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Historie op Assen ( FEHAC event)


Merk en type: Volkswagen Touran
Eigenaar: ANWB Wegenwacht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Zaailand
Datum: 15 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het evenement Chauffeursvereniging Friesland


Merk en type: Volkswagen Touran
Eigenaar: ANWB Wegenwacht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Arnhem
Datum: 16 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij bezoek NĂŒrburgring juni 2007


Merk en type: Volkswagen Transporter T4
Eigenaar: ANWB
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Franeker
Datum: 19 mei 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht; wegenwacht




Merk en type: BSA
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Franeker
Datum: 27-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij de Oldtimer Elfstedentocht; in de kleuren van de ANWB wegenwacht



Merk en type: BMW K75RT
Eigenaar: ANWB Wegenwacht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: 06-05-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens het evenement Citromobile; bouwjaar 1993


Merk en type: Citroën HY
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Franeker
Datum: 7-5-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens Oldtimer Elfstedentocht, bezemwagen, oude ANWB wegenwacht auto?



Merk en type: Volkswagen Golf IV Variant
Eigenaar: ANWB Wegenwacht
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Zurich
Datum: 27-3-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Verdere Bijzonderheden: Deze wegenwachter (met wagenparknummer 795) moest uitrukken om de uitlaat van mijn toenmalige schoonmoeder haar Ford feest te repareren....

Renault 4 wegenwacht (foto Wietze Koopmans


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2008, 13:38:15
Alex,

Deze Citroën HY is geen voormalige ANWB (wegenacht) wagen, ze hebben nooit de HY in dienst genomen/gehad.
Ondanks dat in Frankrijk de HY populair bij de hulpverleningsdiensten was. Zijn er hierin nederland ten opzichten van dat land weinig exemplaren bij de hulpverleningsdiensten in dienst geweest. Een aantal hebben bij de brandweer dienst gedaan (o.a. in Amsterdam), een aantal werd gebruikt als ambulance (het grootste aantal bij de Koninklijke Landmacht) maar het grootste aantal werd hierin Nederland gebruikt bij de toenmalige Rijkspolitie die ze als Technische Patrouille Wagen (TPW) gebruikte.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Alexxxxx

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2008, 13:57:21
Louis, een vriend van me die een HY bezit heeft wat research gedaan, en heeft ergens een foto uit de jaren '60 opgeduikeld waar wel degelijk een HY van de wegenwacht op staat. Ik dacht zelf namelijk ook dat de wegenwacht nooit HY's heeft gehad.


WW heerenveen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • http://hulpverleningss.forum2go.nl
Reactie #18 Gepost op: 3 november 2008, 16:38:41
((truckservice bestaat al niet meer . Sinds 2006 of zo, ik weet het niet uit mijn hoofd, heb het wel ergens in een ANWB boek staan, maar waar???
Geplaatst door: ehboŽer quinten}}

De truckservice bestaat nog steeds alleen sinds jan 2008 niet meer in Noord nederland. :(

 8)
IM is sinds de landelijke invoering in 1999, door Rijkswaterstaat en partners, een van de pijlers van het Operationeel Verkeersmanagementprogramma dat


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2008, 18:49:27
Bestaat de truckservice echt nog?
Ik dacht dat deze al lang niet meer bestond.
Foutje

Quinten