ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 139931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 23 oktober 2010, 13:41:40
Transportbegeleiders in functie dienen aan de achterzijde nog het bord "convoi exceptionnel"  of "zwaar transport" of "uitzonderlijk vervoer" te voeren.
Daarnaast is de striping op transportbegeldingsvoertuigen confrom de regels rood/wit i.p.v. rood/geel

Verwisseling zal zo snel niet plaatsvinden. Daarnaast, in beide gevallen ga je op de rem, dus denk dat het de veiligheid enkel ten goede komt.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #41 Gepost op: 23 oktober 2010, 15:21:21
Transportbegeleiders in functie dienen aan de achterzijde nog het bord "convoi exceptionnel"  of "zwaar transport" of "uitzonderlijk vervoer" te voeren.
Daarnaast is de striping op transportbegeldingsvoertuigen confrom de regels rood/wit i.p.v. rood/geel

Verwisseling zal zo snel niet plaatsvinden. Daarnaast, in beide gevallen ga je op de rem, dus denk dat het de veiligheid enkel ten goede komt.





Dat is wel weer zo.. ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 24 oktober 2010, 00:39:11
Daarnaast, in beide gevallen ga je op de rem, dus denk dat het de veiligheid enkel ten goede komt.

Het is een beetje offtopic, maar bij de meeste transportbegeleiders geef ik doorgaans een beetje gas bij. Reden: ik wil zo snel mogelijk langs het (zeker in het donker) in mijn ogen zeer irritante felle geflits en geknipper van de grote hoeveelheid oranje signaalverlichting....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 24 oktober 2010, 00:53:49
Bij de meeste pechgevallen zie je dat er steeds meer mensen naar de linkerbaan verhuizen uit veiligheid voor het voertuig of mensen die er aan het werk zijn.
Net als in Duitsland.

Iets wat ook steeds meer opvalt is dat bij een gestrandde automobilist alle personen uit het voertuig gaan en achter de vanrail of ver van de auto staan.
Vanmiddag zag ik zelfs een pechgeval die fend off stond. Tenminste zo noem je dat toch als de wielen naar rechts gedraaid zijn?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #44 Gepost op: 24 oktober 2010, 11:54:53

Vanmiddag zag ik zelfs een pechgeval die fend off stond. Tenminste zo noem je dat toch als de wielen naar rechts gedraaid zijn?



Kan toeval zijn of misschien wel een hulpverlener. Ik zelf probeer het al te doen als ik achter een file aansluit zolang er achter mij nog niks staat. Zeker op de rechterbaan met vrachtwagens...


Bart S

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2010, 23:37:21
Bij de meeste pechgevallen zie je dat er steeds meer mensen naar de linkerbaan verhuizen uit veiligheid voor het voertuig of mensen die er aan het werk zijn.
Net als in Duitsland.

Iets wat ook steeds meer opvalt is dat bij een gestrandde automobilist alle personen uit het voertuig gaan en achter de vanrail of ver van de auto staan.
Vanmiddag zag ik zelfs een pechgeval die fend off stond. Tenminste zo noem je dat toch als de wielen naar rechts gedraaid zijn?

Recentelijk heb ik zelf de Wegenwacht nodig gehad. De centralist gaf me na mijn melding het advies om de wielen naar rechts te draaien, iedereen uit te laten stappen en plaats te nemen achter de vangrail.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #46 Gepost op: 25 oktober 2010, 00:13:08
Het is een beetje offtopic, maar bij de meeste transportbegeleiders geef ik doorgaans een beetje gas bij. Reden: ik wil zo snel mogelijk langs het (zeker in het donker) in mijn ogen zeer irritante felle geflits en geknipper van de grote hoeveelheid oranje signaalverlichting....

Helemaal mee eens. Zeker op de autosnelweg is er vaak een zee aan totaal overbodige verlichting op dat moment. Een enkel lampje volstaat daar ook prima.

Maar dat was offtopic ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #47 Gepost op: 25 oktober 2010, 00:22:44
Recentelijk heb ik zelf de Wegenwacht nodig gehad. De centralist gaf me na mijn melding het advies om de wielen naar rechts te draaien, iedereen uit te laten stappen en plaats te nemen achter de vangrail.

Geen verkeerd advies als je ziet hoe vaak die reuzen over het lijntje gaan. Mag best wel een campagne voor komen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #48 Gepost op: 10 januari 2011, 00:31:12
De nieuwe lepelwagens in opbouw bij Falkom. Persoonlijk vindt ik dat we er erg op vooruit gaan met deze auto: Het gaat meer naar het vrachtwagensegment toe, hier kan je goed mee aankomen, en het is veel makkelijker werken.



Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #49 Gepost op: 10 januari 2011, 00:33:02
De lepelwagens van WWS Rhoon

Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v