ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 140637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #90 Gepost op: 16 maart 2011, 01:01:08
@Haageneesch: mijn dank. De technische informatie over de striping ontbreekt nog maar het lijkt op Diamond Grade gezien de "streepjes" in de striping. Als dit inderdaad zo is, dan kan BiZa daar inderdaad iets van leren: Diamond Grade (of vergelijkbaar materiaal met klasse C met een andere naam van een andere fabrikant  ;) ) reflecteert veel en veel beter dan het klasse E spul wat op HV-voertuigen wordt geplakt.

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat men juist de willekeur aan reflectie terug wilde dringen. Daarmee bedoel ik dat de TMA's op de Nederlandse wegen zo ook de actieramen op voertuigen straks allemaal in rijtoestand geen rood/wit reflectie meer zichtbaar mogen hebben. Met dit voertuig lijkt het mij niet mogelijk om tijdens het rijden de reflectie te bedekken.

Wel een mooi voertuig dat dan weer wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #91 Gepost op: 16 maart 2011, 10:50:40
Verder heb ik nog veel meer foto's, maar ik ben er gslecht in het re-sizen ervan..(ze staan erg klein op de pc, krijg ze niet groter)
Groter maken is welhaast onmogelijk zonder een korrelige foto te krijgen...

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat men juist de willekeur aan reflectie terug wilde dringen. Daarmee bedoel ik dat de TMA's op de Nederlandse wegen zo ook de actieramen op voertuigen straks allemaal in rijtoestand geen rood/wit reflectie meer zichtbaar mogen hebben. Met dit voertuig lijkt het mij niet mogelijk om tijdens het rijden de reflectie te bedekken.

Wel een mooi voertuig dat dan weer wel.
De willekeur aan reflectie terugdringen? De gemiddelde agent (no offense  98uiye ) weet niet eens wat wel of niet mag. Dat actieramen niet meer zichtbaar mogen zijn is over gesproken, maar of dit er al door is of door gaat komen is nog maar de vraag. Het punt in de actieramen is de witte reflectie, die conform de wet niet aan de achterzijde van een voertuig toegestaan is; daarom zou dit afgedekt moeten worden. Het heikele punt zit 'm volgens mij in het feit dat soms lastig te bepalen is wanneer een actieraam wel of niet "in bedrijf" is. Veiligheidshalve ontkom je er vaak niet aan om stukken met een onbedekt actieraam te rijden zonder dat je al daadwerkelijk aan het werk bent. En wat doen we met voertuigen die vrijwel permanent een actieraam hebben behalve als ze korte afstanden van en naar standplaats rijden (bezem-/ vuilniswagens)?

De reflectie op de ANWB caddy voldoet (m.u.v. de witte strepen aan de zijkanten en uitgaande van geen gele reflectie aan de achterzijde) aan het gestelde in de Regeling Voertuigen - nog los van een eventuele ontheffing of toestemming die door MinI&M (voorheen V&W) zou kunnen zijn gegeven. Je mag immers extra rode reflectoren aan de achterzijde hebben, extra gele aan de zijkanten en extra witte aan de voorzijde.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #92 Gepost op: 17 maart 2011, 16:59:57
De beloofde foto's..Realiseerde mij gisteren wel dat de lepelwagen nog in 'oude'huisstijl is, medio april komt er een nieuwe in 'nieuwe stijl'

Ze zijn met flits, de reflectie komt er lekker uit. Mooi contrast t/o de caddy in de nieuwe look!

Lepelwagen, truckservice van wws Rhoon(nog altijd in bedrijf  998765 ) en een v/d 1e T5 busjes.











Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 25 maart 2011, 10:55:40
Mijn eigen incident >:(
Gaat mijn turbo van de auto opeens kapot, snelweg vol rook omdat de motor op hol sloeg.
Eerst 112 gebeld, vervolgens politie erbij, anwb en een berger.
Ik kan dus rekening houden met kapotte turbo en misschien ook een kapotte motorblok :'(

Vandaag helaas zelf gebruik moeten maken van de ANWB en wat mij opviel bij de nieuwe ANWB caddy's was het volgende:
 - ANWB staat met alarmlichten achter mij en na een bepaalde periode hoorde je een piep en gaat opeens de lichtbalk aan, tot 2 a 3x toe.
Dit lijkt me niet normaal of zit er een speciale functie op?


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #94 Gepost op: 25 maart 2011, 11:01:38
Dit heb ik ook wel eens gemerkt bij de T5 die mij toen met mijn motor kwam helpen, dat was volgens de vriendelijke meneer van de wegenwacht om hem er op te attenderen dat er een melding op de boordcomputer binnen kwam. Daarnaast had hij het zelf ook nog zo aangesloten dat als de telefoon in de auto ging de zwaailampen een apart patroon knipperden ;D
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 25 maart 2011, 11:03:50
Apart, lijkt me niet de bedoeling, maar wel creatief verzonnen ;D


Gast

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 25 maart 2011, 11:22:49
Er zit/zat altijd zo'n klen vrachtwagen-lampje bovenop, voor wit, achter rood, die ging branden zodra de telefoon ging maar dat is nu doorgelust naar de hele zwaaibalk dus  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 25 maart 2011, 11:31:32
Ja, hele balk inderdaad ;D
Sta je praten met de ANWB meneer, zie je opeens sterretjes omdat de balk aangaat en die freedom is best fel in het donker ;D


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #98 Gepost op: 25 maart 2011, 16:50:14
Ja, hele balk inderdaad ;D
Sta je praten met de ANWB meneer, zie je opeens sterretjes omdat de balk aangaat en die freedom is best fel in het donker ;D

T klopt wel: Op de oude lepelwagens , variantjes en T4 hebben wij nog de 'breedteverlichting' op de fly over/het dak zitten die gaan branden zodra: de meldkamer een spraakoproep plaatst, wanneer er data verkeer is naar je voertuig, en er een melding binnenkomt(werk aan de winkel), tegelijk met een akoestisch signaaltje. Op de T5's, touran's, caddy's en T5,5(ge-face-lifte- T5) gaan de zwaailmpen niet aan, maar de zwaaibalk knkippert met de ingebouwde knipperlichten in een patroon. Op de nieuwe caddy en lepel(freedom balk) gaan inderdaad de buitenste lampen flikkeren, echter niet zo snel als wanneer het'zwaailicht'aan staat.

De dames en heren van de accuservice hebben dit niet, die werken met een compleet ander systeem, een soort PDA.

Bij alle voertuigen behalve de accuboys kun je de akoestische signalering (piepje) omschakelen naar een 2e claxon, makkelijk tijdens koffiedrinken, en je krigt werk dan gaat de auto toeteren.
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 25 maart 2011, 16:56:57
Wellicht een idee voor een fotoreportage van de nieuwe caddy? Ik ben persoonlijk wel geïntereseerd in deze auto.
Familie werkt bij de wegenwacht, maar helaas heeft hij nog de T5 en nog geen nieuwe Caddy...


Groeten, Ruud