Gebruik werkkleding

Auteur Topic: Gebruik werkkleding  (gelezen 14209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #10 Gepost op: 25 april 2008, 21:52:56
ja delta, I know O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 25 april 2008, 23:03:30
Dat ben ik helemaal met je eens, maar er zijn situaties (kleine snee in een vinger bijvoorbeeld) waar je als incognito EHV'er waarschijnlijk geen aandacht aan besteedt (wat ga je doen zonder middelen?), maar waar je als herkenbare NRK'er wel een pleister moet kunnen geven.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 26 april 2008, 10:06:05
SIGMA hé... je moet je niet zo onzeker voelen zonder ALS koffer ;) gewoon zeggen dat het wel mee valt, maar dat je helaas geen pleisters op zak hebt mag ook hoor.
Arts  www.alphalog.nl


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #13 Gepost op: 26 april 2008, 17:07:35
Wat is dit voor een dom antwoord. Zowel met als zonder werkpak moet je handelen als er iets gebeurt.  Of wou je doorlopen misschien ??

E

Om te beginnen: dom is natuurlijk een relatief begrip en wat door iedereen anders geinterpreteerd. Zo ook door jou.

tuurlijk: als je hulp kan bieden, bied je hulp. Laat dat voorop staan. Maar een politieman in burger zal zonder middelen ook niet zo snel ingrijpen in situaties waarin het niet verstandig is solo in te grijpen. Als jij over straat loopt in je pak, en iemand vraagt je hulp, en je kan die niet bieden (gezien de aard van het letsel, groot of heel klein), dan sla je mooi een flater.

gr. Michel


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 april 2008, 23:52:54
SIGMA hé... je moet je niet zo onzeker voelen zonder ALS koffer ;) gewoon zeggen dat het wel mee valt, maar dat je helaas geen pleisters op zak hebt mag ook hoor.
Hahaha! Voel me niet onzeker zonder m'n koffer hoor, maar als ik iedere floeperd die z'n elleboog stoot hulp moet gaan verlenen kom ik nooit meer ergens ;) Kijk of ik iets bij kan dragen, als dat nit het geval is ga ik gewoon verder met waar ik mee bezig was :)


ehbo´er quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #15 Gepost op: 27 april 2008, 21:06:47
Oke thanks, tuurlijk is het logish als je in je RK pakkie loopt, je ook herkenbaar bent als EHV'er, en je dan natuurlijk hulp moet kunnen verlenen als het nodig is.
Bedankt allemaal, ik ga het is aan mijn leidinggevende vragen.

Groeten Quinten


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 30 april 2008, 12:53:13
Om te beginnen: dom is natuurlijk een relatief begrip en wat door iedereen anders geinterpreteerd. Zo ook door jou.

tuurlijk: als je hulp kan bieden, bied je hulp. Laat dat voorop staan. Maar een politieman in burger zal zonder middelen ook niet zo snel ingrijpen in situaties waarin het niet verstandig is solo in te grijpen. Als jij over straat loopt in je pak, en iemand vraagt je hulp, en je kan die niet bieden (gezien de aard van het letsel, groot of heel klein), dan sla je mooi een flater.

gr. Michel

Ook al loop je zonder pak op straat en iemand vraagt om hulp.  Ben je verplicht als ehv hulp te verlenen (wel op je eigen veiligheid letten).
Zekers als Rode Kruizer. Je hebt ooit in gestemd met de grondbeginselen van het Rode Kruis.
En als je twijfelt moet je er uit stappen. Dan ben je de  Rode Kruis niet waardig.  
En als door gestudeerde (sigma ??). Mag je toch maar alleen als EHV, hulp verlenen volgens het EHBO boekje.

En welke EHBOer loopt er iedere dag met zijn middelen??  En daar doet het werkpak er ook niet toe.

En als je doorloopt als Rode Kruis in burger, dan sla je echt een flater..........................................
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #17 Gepost op: 30 april 2008, 13:00:02
Citaat
En welke EHBOer loopt er iedere dag met zijn middelen??

Met een mobieltje, kiss of life, handschoenen en een schone zakdoek kom je al een heel eind hoor ;) Ik denk dat een heleboel ehbo'ers dit wel bij zich hebben, of ze nou dienst hebben of niet.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2008, 01:57:58
Je hebt ooit in gestemd met de grondbeginselen van het Rode Kruis.
En als je twijfelt moet je er uit stappen. Dan ben je de  Rode Kruis niet waardig.  

Meen je dit nu echt?! Vergelijk jij een RK'er (zonder pincet op zak) die doorloopt bij een SO dat een splinter in een vinger heeft met het twijfelen aan de grondbeginselen van het RK? :-X
Als iemand hulp nodig heeft die ik (als is het maar een klein stukje) kan bieden, zal ik de eerste zijn die het aanbiedt, maar als ik geen bijdrage kan leveren ga ik niet als Lompe Loetje staan vertellen dat ik van het Rode Kruis ben, maar toch ook eigenlijk niets kan doen.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2008, 17:27:14
Kijk, dit is mijn mening. Of je het er mee eens bent doet er niet toe. Maar mijn mening is dat je of je nu in werkpak loopt of in burger, je blijft EHV'er en je moet dus hoe dan ook hulp verlenen. Ook als je je tas niet bij je hebt. Is een hulpverlening op straat niet een situatie waar je voornamelijk aan het improviseren bent? Ik heb wel eens van een Tshirt een brede das gemaakt bijvoorbeeld.

Wat maakt het uit of je wel of niet je tas bij je hebt. Op straat of op een evenement, met of zonder tas blijven je protocollen toch het zelfde? Je kunt het niet maken om door te lopen. Dat heeft niets met je werkpak te maken. Je verleent de eerste hulp die jij op dat moment met de middelen die beschikbaar zijn bieden kunt. Dan maar even niet volgens het boekje. Als je op straat iemand met een hartstilstand tegen komt hebt je toch niets aan je tas. Hooguit het beademingsmasker. Maar die zou ik toch niet gebruiken, gaat mij te veel tijd in zitten om die uit mijn tas te halen, in elkaar te zetten en dan eens te gaan beademen. We leren het niet voor neits zonder masker ;-)

Maar daar ging de vraag niet over. De vraag was of je met je werkpak over straat mag naar een inzet toe, en weer terug. Hier in de afdeling is het zo geregeld dat dat wel mag. We kleden ons thuis om en gaan dan naar de inzet toe. Je bent immers verzekerd vanaf het moment dat je de huisdeur uit gaat tot je het huis weer in gaat? Toch zijn er een aantal afdelingen waar ze het niet willen hebben dat je buiten het inzetterrein in je werkpak loopt. Vraag het dus even na bij je leidinggevende.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie