professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 17 november 2003, 19:20:22
dus Henk in jouw ogen is een vrijwilligerskorps van de brandweer niet proffesioneel ??? ???


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #21 Gepost op: 18 november 2003, 00:09:15
dus Henk in jouw ogen is een vrijwilligerskorps van de brandweer niet proffesioneel ??? ???
Peter, lees eerst nog de stelling van Henk in zijn laatste bericht voordat je verkeerde conclusies trekt.  :)


Dave

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 18 november 2003, 12:17:16
Ok de definitie volgens de dikke Van Dale:

Citaat
pro·fes·si·o·neel (bn.)
1 van beroep => beroeps; <=> amateuristisch
2 eigen aan een, het beroep
3 als gemaakt door vakmensen => vakkundig; <=> onprofessioneel

Ik ga uit van punt 2 m.b.t. deze discussie...


Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 19 november 2003, 16:55:16
Wat is jouw definitie van professioneel dan? Waar houdt het op professioneel te zijn? Iedereen die het goed doet is professioneel? Welke normen zijn er voor "iets goed doen". Vakkundig, daar voel ik wel iets voor. Ambulance chauffeurs, die zijn professioneel. In loondienst én vakkundig. De "professionele hulp"weet je wel...

Maar ik vind "vrijwillige brandweer" juist verdienstelijker als professioneel. Kunst als je het voor je beroep doet, maar als vrijwilliger: petje af. Helemaal als je er, zoals bij de KNRM en reddingsbrigade helemaal geen vergoeding voor ontvangt!!

Henk
nee Ok Henk,bedankt voor je uitleg ;)


harry vermeulen

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 20 november 2003, 13:37:07
Of de vletjes wel of niet proffesioneel zijn maakt mij niet zo gek veel uit. Wel is het duidelijk dat ze bij de werksaamheden duidelijk meerwaarde hebben. De taken welke uitgevoerd moeten worden zijn niet de meest spoedeisende maar wel belangrijk. Voor de taken zijn het zeer geschikte boten zeker gezien de kosten van onderhoud, een rib is vele malen duurder in onderhoud (aanschaf als je grotere rib wil als de vlet wel). Zeker met de opleiding van bondsschipper is de boot heel goed inzetbaar.

Harry Vermeulen


Dave

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 21 november 2003, 12:27:39
Of de vletjes wel of niet proffesioneel zijn maakt mij niet zo gek veel uit. Wel is het duidelijk dat ze bij de werksaamheden duidelijk meerwaarde hebben. De taken welke uitgevoerd moeten worden zijn niet de meest spoedeisende maar wel belangrijk. Voor de taken zijn het zeer geschikte boten zeker gezien de kosten van onderhoud, een rib is vele malen duurder in onderhoud (aanschaf als je grotere rib wil als de vlet wel). Zeker met de opleiding van bondsschipper is de boot heel goed inzetbaar.

Harry Vermeulen

Harry, het spijt me maar ik ben het niet met je eens.
Zeker wat 'Bondschipper' betreft. Dat is de meest nutteloze opleiding die ze bij het NTC bedacht hebben!!!

De huidige vletten vloot is zeer instabiel. Zeker niet geschikt voor het evacueren van meerdere personen...
Geef mij die oude vletten maar...

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #26 Gepost op: 21 november 2003, 13:25:03
Je kan met een roodnat zeker 10 man uit het water halen en meenemen naar de kant dit lijkt mij meer dan genoeg. Er zit wat verschil met de mulde en rijke vletten deze liggen wel wat stabieler maar gaan minder hard en zijn minder wendbaar. Verder is de opleiding bondsschipper niet onzinnig omdat deze goed aansluit bij de taken van de boten. Weet niet of je eens met een roodnat hebt gevaren maar dan kan je weten hoe deze ingezet kan worden. Zeker op minder ruim water en ondiep is het goed bruikbaar.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 23 november 2003, 14:09:51
Ik heb één keer het ongenoegen gehad om met zo'n Roodnat te mogen varen... was dan ook zeer blij dat ik er weer uit kon  ;D Ik vind het onverantwoord om met zo'n boot 10 mensen te evacueren! Maar goed, niet iedereen hoeft zo over die vlettjes te denken, maar mij krijgen ze er niet in!

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #28 Gepost op: 24 november 2003, 11:28:23
Andere boten zie ik er ook niet geschikt voor om op ondiepe plaatsen te varen een rib boot vaar je helemaal stuk als je in de opdieptes gaat varen. Voor op de sneller stromende gedeelte kan je wel een RIB inzetten maar die zijn dan weer te klein, ik zou de marine dan vragen om 10 landingvaartuigen waarop je meer kan doen.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 24 november 2003, 13:46:47
Andere boten zie ik er ook niet geschikt voor om op ondiepe plaatsen te varen een rib boot vaar je helemaal stuk als je in de opdieptes gaat varen. Voor op de sneller stromende gedeelte kan je wel een RIB inzetten maar die zijn dan weer te klein, ik zou de marine dan vragen om 10 landingvaartuigen waarop je meer kan doen.

9910001

Hoezo een rib is te klein?? Onze rib is 6,5 meter dat is dus groter dan een vlettje!

Dave