professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46512 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #30 Gepost op: 25 november 2003, 11:13:01
Ik bedoelde te zeggen dat je op de snel stromende gedeeltes niet met vletjes of met een RIB moet gaan varen maar defensie vaartuigen in moet zetten, dit omdat dit grotere boten zijn waar veel meer op mee kan en dusveiliger is. De vletjes zijn bedoelt voor in de ondergestroomde gebieden waar geen mega stroming staat. Eerst breekt er een dijk dan stroomt alles onder, dan kan je er niet varen maar als het land onder is gestroomd dan kan je makkelijk varen met een vletje zeker omdat diepgang een beperking is in dit water. Zodra je er niet meer kan rijden met een vrachtwagen kan je er varen met een vletje.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 27 november 2003, 11:21:50
;D Mijn voorkeur gaat ook naar de RIB. Prima mee te varen in de stroming. Is heel wendbaar. Als je de beschikking hebt over een trimmotor kan je in 30 cm water varen. Ook een groot voordeel is de comfort aan boord. De banken in de vlet gaan na uren toch vervelen.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #32 Gepost op: 27 november 2003, 17:50:31
Zelf verwacht ik dat een RIB vloot in gebruik nemen hiervoor is onmogelijk, dit zal wat kosten betreft veel te duur worden, de huidige RIB boten kan je ook niet van hun taken weghalen als er een ramp is, de rest van het land zal wel over een reddingsboot moeten beschikken. Volgens mij varen de vletjes tijdens een ramp ook niet op de snelstromende gedeeltes, maar hier zullen niet de meeste werkzaamheden zijn.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 27 november 2003, 18:14:35
8) Als je naar de kosten kijkt lijkt het mij voordeliger. Als ik naar onze brigade kijk, wij hebben 3 RIB's en 1 vlet in de vaart. En de snelheid van de RIB's is in het algemeen ook hoger.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 29 november 2003, 02:33:28
Volgens mij gaat het niet over de kosten, maar over wat je beter vind.

Mijn mening is als volgt:

Een vlet is speciaal ontworpen voor BiZa, en in bruikleen gegeven aan RedNed.

Echter is het huidige model niet zo stabiel als het orginele type. Hier komt nog bij, dat de ontwikkeling van de Rib's erg snel gegaan... Een Rib kost echt niet meer, dan een vlet.  Maar ik vind een Rib veel stabieler, sneller en hierdoor veel beter in te zetten bij calamiteiten.

Wanneer je een BiZa Rib vloot zou creëren i.p.v. de huidige vlettenvloot zou dat zelfs de professionaliteit van de reddingsbrigades ten goede komen.
De KNRM is toch ook begonnen met een complete Rib-vloot ?!?

Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #35 Gepost op: 29 november 2003, 09:21:17
;D Ik ben het helemaal met je eens. We moeten binnenlandse zaken gaan wakker schudden, dat ze RIB's aanschaffen. Net als de KNRM moeten ze met de tijd meegaan.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #36 Gepost op: 29 november 2003, 14:44:14
Wie is er bij de watersnoordrap in Limburg daadwerkelijk in het rampgebied aan het varen geweest?
Dan weet je dat je met een rib nagenoeg niets kan uitvoeren!
Denk alleen maar eens aan de scherpe uitsteksels onder water die de tube kan beschadigen


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #37 Gepost op: 29 november 2003, 18:46:55
Dit probeer ik nu al een tijd duidelijk te maken, zelf zou ik een boot inzetten welke tegen een stootje kan. En als je een boot wil hebben die sneller kan varen dan kan je ook een ander type boot inzetten.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #38 Gepost op: 30 november 2003, 14:41:13
;) Een tube kan een hoop hebben tegenwoordig. Tevens zijn er diverse compartimenten, dus bij een lek loopt er maar een gedeelte leeg. Het weegt niet op tegen de voordelen en de beschikbaarheid.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #39 Gepost op: 30 november 2003, 18:42:20
Een tube kan veel hebben, maar b.v. een puntig hekwerk lukt al niet, gaat ie van stuk.
Nog een punt, wat doe je in vredes naam met gemiddeld 50 pk achter een rib in een ondergelopen gebied?