professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46559 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 30 november 2003, 20:09:16
Met een goede GPS zie je precies waar je vaart en als je boven de wegen vaart (langs bv lantaarn palen) kan je lekker doorvaren. Daarom is het ook belangrijk dat er plaatselijke bekendheid aan boord is. Een brandweermens bv.

Als ik er over nadenk zou ik liever met de Seeker gaan als met zo'n wiebelding. Ik heb nu van diverse kanten de verhalen gehoord over de nieuwe bondsboot en hij lijkt me niet zo veilig. Het lijkt me ook niet verstandig de verhalen hier op te diepen (een beetje pijnlijk voor de betrokkenen).

Henk

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #41 Gepost op: 30 november 2003, 21:11:11
Op de gps kun je echt de ondergelopen parkeermeters etc niet zien. Ook iemand meenemen die bekend is biedt geen uitkomst. er is in die tijd juist voor gekozen, na de watersnood ramp in 1953 om dit soort boten hiervoor te ontwerpen.
en snel varen op een ondergelopen snelweg is leuk maar als je dan vervolgens een ondergelopen woonwijk in moet ???


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 30 november 2003, 21:20:01
Een Rib is gewoon veel te kwetsbaar, het zelfde als met een formule 1 auto door een vinex wijk met drempels te komen. Op de eerste drempel sta je stil. Een Rib is zeer kwetsbaar of de rescue 3 hiervoor geschikt is weet ik niet maar ik hou het wel op landingsvaartuigen op de stromende gedeeltes en de vletjes voor de rest.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 1 december 2003, 01:08:50
Wat is kwetsbaar?

Een Rib in elkgeval niet meer dan die BiZa wastobbes!

Trouwens... waarom zou je niet een BiZa vloot kunnen bedenken die bestaan uit bijvoorbeeld Tornado 5.8 met een 50 pk 4 takt, met motortrim?
Je hoeft niet altijd snel te varen, maar het is wel makkelijk wanneer je het kan  ;D

Deze ribs kunnen in 30 cm water varen, en uitgerust met een fishfinder zie toch alle obstakels?
Wedden dat je er een klasse vloot aan hebt ?!?


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #44 Gepost op: 1 december 2003, 11:03:58
Weet zeker dat de helft van de vaartuigen de eerste inzet niet schade vrij overleeft. Het is leuk om getrimt door een straat te varen maar je schroef overleeft een hard voorwerp niet en je ziet alles op een fischfinder op tijd. Heb je wel eens gezien wat er van je schroef overblijft als deze een steen raakt (moter staat dan los en kan omhoog komen) Dat is dus een blad minder en je schroef kan bij oud ijzer. In een Rib boot van 6,5 meter heb je ook minder ruimte omdat je bok dan altijd in weg zal staan. Verder ben ik van de optie om getrimt te varen niet erg gek omdat je vaareigenschappen minder worden. Je kan me nog niet overtuigen omdat ik in gebieden ben geweest met een vletje waar ik een rubbertutter nooit zal krijgen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 1 december 2003, 12:32:25
Hebben jullie geen RVS schroeven? Onze splijt de steen.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 1 december 2003, 14:35:30
9910001,

Ik weet niet hoe het komt dat jij zo positief bent over die wastobbes...

Wanneer je een rib neemt met een goede uitrusting waaronder een RVS schroef, heb je minder kans op schade dan met een vlettje!

Enne... minder mensen vervoeren? Tijdens een BiZa aktie moet je verplicht met je mastje varen! Dat scheelt ook weer mensen, toch?


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #47 Gepost op: 1 december 2003, 17:05:31
Mag je teleur stellen als je vol gas met een rvs schroef over een steen vaart dan kan je je schroef mogelijk bewaren en daar een nieuwe motor bij kopen. Verder heb je meer lengte in je boot welke je kan gebruiken omdat je niet zelf in het midden zit te sturen. Een rib is alleen bruikbaar als de ruimte hebt, in kleinere ruimte is een rib minder geschikt. Verder ga ik er van uit dat jullie ondertussen zo vaak met een rib door de straten hebben geveren om te weten dat dit heel gaat, en dit nooit uitvoerbaar is met een vlet. De inzetten in limburg hebben volgens de werkwijze van de vletjes wel bewezen. Er zijn toen enkele boten van de KNRM die kant op geweest voor de snel stromende gedeeltes en volgens mij was dit meer dan voldoende.

9910001
9910001


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #48 Gepost op: 1 december 2003, 17:30:48
Jongens opnieuw,
wie is er in Limburg geweest.
de waterpolitie had een aantal ribs ingezet, handig lagen binnen de kortste keren aan grusselement.
Ik snap niet wat jullie tegen die bondsvletten hebben.
Ik ben het er mee eens dat het wat wiebelig is, training doet wonderen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 1 december 2003, 17:40:00
Jongens opnieuw,
wie is er in Limburg geweest.
de waterpolitie had een aantal ribs ingezet, handig lagen binnen de kortste keren aan grusselement.
Ik snap niet wat jullie tegen die bondsvletten hebben.
Ik ben het er mee eens dat het wat wiebelig is, training doet wonderen.


Gaan we nou ook nog de geredden trainen?

Henk