professionaliteit reddingsbrigade

Auteur Topic: professionaliteit reddingsbrigade  (gelezen 46544 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 4 december 2003, 01:04:15
9910001,

Een vletje zou je zeker wel van een 2 meter hoge kade te water laten? Goh, wat zullen ze op het NTC blij met je zijn :-\

Ik ben het volkomen met K.N.R.Mark eens  ;D


Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #71 Gepost op: 4 december 2003, 09:52:48
Muistroom, Een hoop PK's wil niet zeggen dat je altijd snel moet varen. Maar als het kan, dan leverd het een aanzienlijke tijdswinst op. Als wij met slecht weer naar buiten moeten tegen de wind in dan lopen we 10 knopen, maar dan met de wind mee lopen we weer 30 knopen.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #72 Gepost op: 4 december 2003, 10:55:44
Je hebt geen snelheid nodig snelheid is oin onbekent gebied levens gevaarlijk. Tuurlijk kan je ingaan houden met een motor maar een hele dag stationair pruttelen schiet ook niet op. Met beleid kan je een vlet van een 2m hoge kade af te water laten, motor eraf, kantelbout eruit, rustig met de (hand)lier laten zakken en hij komt mooi in het water, motor er weer achter hangen en varen maar. Eruit halen durf ik nog niet aan op die hoogte maar erin gaat heel goed. cht dit niet werken kan je altijd een heftruck of shovel gebruiken.

9910001
9910001


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #73 Gepost op: 4 december 2003, 12:43:45
Ik neem aan dat je zoveel mogelijk mensen wil evacueren in een ondergelopen gebied. Hier is snelheid een bepalende factor. Meestal zijn de weersomstandigheden ook verre van ideaal. Denk aan onderkoeling etc.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Dave

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 4 december 2003, 15:00:48
Muistroom, Een hoop PK's wil niet zeggen dat je altijd snel moet varen. Maar als het kan, dan leverd het een aanzienlijke tijdswinst op. Als wij met slecht weer naar buiten moeten tegen de wind in dan lopen we 10 knopen, maar dan met de wind mee lopen we weer 30 knopen.

Snapt ie niet... ;D ;D ;D

Dave


Dave

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 4 december 2003, 15:05:13
Je hebt geen snelheid nodig snelheid is oin onbekent gebied levens gevaarlijk. Tuurlijk kan je ingaan houden met een motor maar een hele dag stationair pruttelen schiet ook niet op. Met beleid kan je een vlet van een 2m hoge kade af te water laten, motor eraf, kantelbout eruit, rustig met de (hand)lier laten zakken en hij komt mooi in het water, motor er weer achter hangen en varen maar. Eruit halen durf ik nog niet aan op die hoogte maar erin gaat heel goed. cht dit niet werken kan je altijd een heftruck of shovel gebruiken.

9910001

Dit truckje kan je toch ook met een rib? Je hoeft trouwens de motor er niet af te halen, kan ook zo.
Maar mijn voorkeur heeft het niet. Veel te veel risico! Ook voor jou vlettje!

Mijn boot gaat echt geen 2 meter met een lier naar beneden! Wat als er keien liggen? Sorry meneer, weg boot!


Dave


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #76 Gepost op: 4 december 2003, 17:46:03
Dave
Wat snap ik niet??
Dat jij een moto hebt gas is alles?
Een motor continue stationaire laten draaien of iets gas is niet goed voor je motor. Maar daar weten jullie alles van toch?
Neem tegen onderkoeling gewoon wat echte wollen dekens mee dan voorkom je ook tijdens snel varen de windshille


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 4 december 2003, 18:18:11
Dave
Wat snap ik niet??
Dat jij een moto hebt gas is alles?
Een motor continue stationaire laten draaien of iets gas is niet goed voor je motor. Maar daar weten jullie alles van toch?
Neem tegen onderkoeling gewoon wat echte wollen dekens mee dan voorkom je ook tijdens snel varen de windshille

Wij hebben een heel ingenieuze handle op onze boot. Het fijne ervan verklap ik niet, maar je kan er onze boot harder en zachter mee laten varen.  :-X

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 4 december 2003, 18:50:28
Dave
Wat snap ik niet??
Dat jij een moto hebt gas is alles?
Een motor continue stationaire laten draaien of iets gas is niet goed voor je motor. Maar daar weten jullie alles van toch?
Neem tegen onderkoeling gewoon wat echte wollen dekens mee dan voorkom je ook tijdens snel varen de windshille

Nee, muistroompje

Jij snapt niets van het redden, al helemaal niets van het redden  op de randmeren. Laat staan over hoe ik vaar !!

Maar ik zal er van uitgaan dat het jouw manier van varen is.... wij gaan liever zuinig om met het varend matriaal! En vol gas varen doen wij niet eens wanneer we een aktie hebben! Niet nodig... ;D ;D ;D gaan met 3/4 gas al hard zat.

Dave


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 5 december 2003, 07:37:46
Nou Dave als het echt nood is even warm draaien aan steiger en in de haven. En dan vol gas er tegenaan. Dan gaat het nog te langzaam voor je gevoel.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/